Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom was ik niet bereikbaar in Turkije?

  • 3 oktober 2017
  • 10 reacties
  • 211 Bekeken

Badge
Hallo!

Ik was afgelopen zomer in Turkije en ik had daar een probleempje. Ik was namelijk helemaal niet bereikbaar. Niet om te bellen, of om gebeld te worden en ook niet voor smsjes. Dit is raar want hoewel het veel geld kost zou ik toch wel moeten kunnen bellen of gebeld kunnen worden. Ik ga over een week namelijk weer voor een tijdje naar Turkije en wil graag wel bereikbaar zijn zonder alleen afhankelijk te zijn van het internet.

Ik hoop dat ik hiermee geholpen kan worden.

Groetjes,

Suzan
icon

Beste antwoord door Friesian 3 oktober 2017, 17:04

Stond op jouw mijn Simyo. Instellingen, netwerkinstellingen - bellen in en naar het buitenland - aan? En (data) roaming aan op de telefoon?
Bekijk originele reactie

10 reacties

Stond op jouw mijn Simyo. Instellingen, netwerkinstellingen - bellen in en naar het buitenland - aan? En (data) roaming aan op de telefoon?
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Suzan4,

Leuk om je weer op het Simyo Forum te zien! Was het fijn in Turkije? Ik snap uiteraard dat je daar wel liever bereikbaar wilde zijn.

Wat Friesian vraagt is een goede start! Om te kunnen bellen in het buitenland is het belangrijk dat je deze optie aanzet in je netwerkinstellingen op Mijn Simyo. Ik zie dat deze optie nog niet aan staat voor jouw simkaart. Deze kun je terugvinden via Instellingen > Netwerkinstellingen. Houd er rekening mee dat je je bundels niet kunt gebruiken in Turkije, op deze pagina kun je de bijbehorende tarieven vinden.

Heb je hier nog vragen over? :)

@ Friesian, bedankt voor je tip!

Groetjes,
Els
Badge
Hee Els,

Ja het was erg leuk, maar voor de bijna twee maanden ga ik dinsdag. Ik heb die opties inderdaad aan gezet toen ik in july in turkije was...maar alsnog had ik geen bereik en was ik onbereibaar voor anderen. Ik ben bang dat als ik dinsdag er weer ben en dezelfde opties voor bellen in het buitenland aan heb staan ik alsnog niet bereikbaar ben en niemand kan bereiken.
Heey Suzan4

Heb je al gedacht aan een Turkse sim aanschaffen? Dan ben je geen 'gastgebruiker', je zit op de voorste rij en geen hoge roamingkosten.
Badge
Hee Friesian,

Ehh ja dat zou kunnen. Maar dat betekend dat ik ook een ander nummer heb en dat wil ik eigenlijk liever niet, vind ik erg onhandig...er is geen manier om hetzelfde nummer te houden volgens mij he?
Idd dat betekent dat je OOK een ander nummer hebt. Je wilt graag bereikbaar zijn via bel en sms en kunnen zelf dat ook kunnen. Maar als het weer tegen zit heb je hetzelfde.

Opties...
1.
Een dual sim telefoon met je Simyo kaart en een Turkse. Telefoon hoeft niet heel erg duur te zijn. Denk bijvoorbeeld aan een 50 tot rond de 70 euro.
Je behoud dus ook je Simyo.
2.
Via franswon ken ik deze.
Een dual sim adapter. Afhankelijk van de soort telefoon (wat ik niet weet) kun je mogelijkerwijs (even zoeken, op Google, afbeeldingen Ed. vindt je) kun je met een dergelijke adapter je single sim telefoon veranderen in een telefoon met dual sim functie.
Ook dan behoud je dus simyo.

Maar zoals gezegd een dual sim telefoon (tevens als optie reserve) heeft mijn voorkeur.
Op 2 nummers kun je dan inzetten.
Reputatie 7
Badge +9
Je zou gewoon telefonisch bereikbaar moeten zijn als je in Turkije bent. Het beste is om via wifi de klantenservice te vertellen als je daar problemen mee hebt. Terwijl je in Turkije bent kunnen ze je het beste helpen. Voor en na een verblijf in het buitenland kan de klantenservice met veel voor je betekenen.

Friesian's oplossing drukt voornamelijk de kosten, want Simyo is niet goedkoop voor buiten zone 1!

@Friesian: Het belangrijkste verschil tussen en dual sim toestel en een dual sim adapter is dat bij een dual sim toestel beiden simkaarten bereikbaar zijn. Bij een dual sim adapter kun je tussen 1 van de 2 simkaarten kiezen, maar ze zijn nooit tegelijk actief. Aangezien Suzan4 voornamelijk gewoon bereikbaar wil zijn op de Simyo aansluiting is een dual sim adapter eigenlijk geen optie.

Voor beiden oplossing moet de Simyo aansluiting het in Turkije werken. Dat is precies de reden dat Suzan4 hier een topic heeft geopend.
Idd dat betekent dat je OOK een ander nummer hebt.

Maar zoals gezegd een dual sim telefoon (tevens als optie reserve) heeft mijn voorkeur.
Op 2 nummers kun je dan inzetten.

@Groentjuh juist, en er bestaat, jij zult dat denk ik ook weten, dual SIM standby en dual SIM active.
Ik druk niet alleen de kosten maar vergroot de kans op een werkende aansluiting(en)☺️
@Suzan4
Telefoon 1 is dual SIM met 1 antenne.
Telefoon 2 is dual SIM met 2 antennes.

Versie 1 is misschien iets voor je?
Badge
Oke heel erg bedankt voor jullie antwoorden. Ik kan anders wel aan een tweede mobiel komen in Turkije, ik denk dat dat mijn optie wordt dan.

Bedankt voor alle hulp!
Reputatie 7
Badge +10
Hi Suzan,

Super 😃 Ik ben blij dat je hiermee voldoende geholpen bent.

Trek je aan de bel als je nog een andere vraag hebt?

@ Friesian en Groentjuh, dank voor de hulp heren!

Groetjes,
Jihane

Reageer