.

Beantwoord

Waarom was ik niet bereikbaar in Turkije?

  • 3 October 2017
  • 10 reacties
  • 632 Bekeken

Badge
Hallo!

Ik was afgelopen zomer in Turkije en ik had daar een probleempje. Ik was namelijk helemaal niet bereikbaar. Niet om te bellen, of om gebeld te worden en ook niet voor smsjes. Dit is raar want hoewel het veel geld kost zou ik toch wel moeten kunnen bellen of gebeld kunnen worden. Ik ga over een week namelijk weer voor een tijdje naar Turkije en wil graag wel bereikbaar zijn zonder alleen afhankelijk te zijn van het internet.

Ik hoop dat ik hiermee geholpen kan worden.

Groetjes,

Suzan
icon

Beste antwoord door Anonymous 3 October 2017, 17:04

Bekijk originele reactie

10 reacties

Stond op jouw mijn Simyo. Instellingen, netwerkinstellingen - bellen in en naar het buitenland - aan? En (data) roaming aan op de telefoon?
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Suzan4,

Leuk om je weer op het Simyo Forum te zien! Was het fijn in Turkije? Ik snap uiteraard dat je daar wel liever bereikbaar wilde zijn.

Wat Friesian vraagt is een goede start! Om te kunnen bellen in het buitenland is het belangrijk dat je deze optie aanzet in je netwerkinstellingen op Mijn Simyo. Ik zie dat deze optie nog niet aan staat voor jouw simkaart. Deze kun je terugvinden via Instellingen > Netwerkinstellingen. Houd er rekening mee dat je je bundels niet kunt gebruiken in Turkije, op deze pagina kun je de bijbehorende tarieven vinden.

Heb je hier nog vragen over? :)

@ Friesian, bedankt voor je tip!

Groetjes,
Els
Badge
Hee Els,

Ja het was erg leuk, maar voor de bijna twee maanden ga ik dinsdag. Ik heb die opties inderdaad aan gezet toen ik in july in turkije was...maar alsnog had ik geen bereik en was ik onbereibaar voor anderen. Ik ben bang dat als ik dinsdag er weer ben en dezelfde opties voor bellen in het buitenland aan heb staan ik alsnog niet bereikbaar ben en niemand kan bereiken.
Heey Suzan4

Heb je al gedacht aan een Turkse sim aanschaffen? Dan ben je geen 'gastgebruiker', je zit op de voorste rij en geen hoge roamingkosten.
Badge
Hee Friesian,

Ehh ja dat zou kunnen. Maar dat betekend dat ik ook een ander nummer heb en dat wil ik eigenlijk liever niet, vind ik erg onhandig...er is geen manier om hetzelfde nummer te houden volgens mij he?
Idd dat betekent dat je OOK een ander nummer hebt. Je wilt graag bereikbaar zijn via bel en sms en kunnen zelf dat ook kunnen. Maar als het weer tegen zit heb je hetzelfde.

Opties...
1.
Een dual sim telefoon met je Simyo kaart en een Turkse. Telefoon hoeft niet heel erg duur te zijn. Denk bijvoorbeeld aan een 50 tot rond de 70 euro.
Je behoud dus ook je Simyo.
2.
Via franswon ken ik deze.
Een dual sim adapter. Afhankelijk van de soort telefoon (wat ik niet weet) kun je mogelijkerwijs (even zoeken, op Google, afbeeldingen Ed. vindt je) kun je met een dergelijke adapter je single sim telefoon veranderen in een telefoon met dual sim functie.
Ook dan behoud je dus simyo.

Maar zoals gezegd een dual sim telefoon (tevens als optie reserve) heeft mijn voorkeur.
Op 2 nummers kun je dan inzetten.
Reputatie 7
Badge +9
Je zou gewoon telefonisch bereikbaar moeten zijn als je in Turkije bent. Het beste is om via wifi de klantenservice te vertellen als je daar problemen mee hebt. Terwijl je in Turkije bent kunnen ze je het beste helpen. Voor en na een verblijf in het buitenland kan de klantenservice met veel voor je betekenen.

Friesian's oplossing drukt voornamelijk de kosten, want Simyo is niet goedkoop voor buiten zone 1!

@Friesian: Het belangrijkste verschil tussen en dual sim toestel en een dual sim adapter is dat bij een dual sim toestel beiden simkaarten bereikbaar zijn. Bij een dual sim adapter kun je tussen 1 van de 2 simkaarten kiezen, maar ze zijn nooit tegelijk actief. Aangezien Suzan4 voornamelijk gewoon bereikbaar wil zijn op de Simyo aansluiting is een dual sim adapter eigenlijk geen optie.

Voor beiden oplossing moet de Simyo aansluiting het in Turkije werken. Dat is precies de reden dat Suzan4 hier een topic heeft geopend.
Idd dat betekent dat je OOK een ander nummer hebt.

Maar zoals gezegd een dual sim telefoon (tevens als optie reserve) heeft mijn voorkeur.
Op 2 nummers kun je dan inzetten.

@Groentjuh juist, en er bestaat, jij zult dat denk ik ook weten, dual SIM standby en dual SIM active.
Ik druk niet alleen de kosten maar vergroot de kans op een werkende aansluiting(en)☺️
@Suzan4
Telefoon 1 is dual SIM met 1 antenne.
Telefoon 2 is dual SIM met 2 antennes.

Versie 1 is misschien iets voor je?
Badge
Oke heel erg bedankt voor jullie antwoorden. Ik kan anders wel aan een tweede mobiel komen in Turkije, ik denk dat dat mijn optie wordt dan.

Bedankt voor alle hulp!
Reputatie 7
Badge +10
Hi Suzan,

Super 😃 Ik ben blij dat je hiermee voldoende geholpen bent.

Trek je aan de bel als je nog een andere vraag hebt?

@ Friesian en Groentjuh, dank voor de hulp heren!

Groetjes,
Jihane

Reageer