.

Beantwoord

Waarom valt het verbruik vanuit Nederland naar het buitenland buiten de bundel?

  • 10 June 2017
  • 4 reacties
  • 300 Bekeken

Onder het kopje dat bellen,sms-en en internetten tegenwoordig binnen je bundel vallen staan een paar FAQ. Daarbij de vraag: Valt verbruik vanuit het buitenland naar het buitenland binnen mijn bundel? Het antwoord hierop is ja, stel je belt vanuit frankrijk naar een spaans nummer valt dit binnen je bundel.
Vervolgens staat daaronder de vraag: Valt verbruik vanuit Nederland naar het buitenland ook binnen mijn bundel? Hierop is het antwoord dan weer nee, tenzij het nummer wat je wilt bellen nederlands is.

Mijn vraag is dan ook: hoe kan het dat bellen in het buitenland naar buitenland wel binnen je bundel valt maar als vanuit Nederland naar het buitenlan belt niet?
icon

Beste antwoord door Caspar 13 June 2017, 16:52

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Tsja, het is vreemd maar het is wel waar.
Reden is dat juist over dit punt de EU niets te zeggen heeft (of in ieder geval niet heeft gezegd).
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Sampelmans,

Welkom op 't forum :)

Ik snap dat je het raar vindt. Je hebt het wel helemaal juist. Wanneer je vanaf België naar een Duits nummer belt, valt het binnen de bundel. Bel je vanaf Nederland naar een Duits nummer, dan betaal je € 0,23 per minuut.

Vanaf 1 juni zijn de roamingtarieven afgeschaft. Dit betekent dat je in Europa geen extra kosten meer hoeft te betalen. In de EU valt daarom alles binnen je bundel (behalve als je bundel op is natuurlijk). Deze beslissing is in Brussel gemaakt en geldt voor de EU.

Nederland daarentegen kan nog steeds eigen tarieven hanteren. Dit zorgt er dus voor dat je vanuit Nederland wel betaalt voor het bellen naar een Duits nummer, en vanuit België niet.

Is het zo duidelijk?

@wimj12 bedankt voor je reactie.

Groetjes,
Caspar
@Caspar Hartstikke bedankt voor het antwoord. Nu is het helemaal duidelijk!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Sampelmans,

Mooi dat het duidelijk is! Graag gedaan! Als je verder nog vragen hebt, weet je me te vinden :$

Groetjes,
Caspar

Reageer