.

Beantwoord

Waarom staan er onverklaarbare kosten naar UK nummer op mijn factuur?

  • 23 December 2014
  • 9 reacties
  • 759 Bekeken

Badge
Ik ben sinds gister klant bij Simyo. Echter zie ik tot mijn verbazing dat mijn telefoon smsjes stuurt naar een nummer in de UK, namelijk: 00447786205094.
Echter heb ik zelf geen smsen verstuurd. Waar komen deze kosten vandaan en zouden jullie dit a.u.b. terug kunnen draaien? Deze zijn namelijk niet door mij gemaakt. 

Met vriendelijke groet,
ilse
icon

Beste antwoord door RicoK 23 December 2014, 12:17

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Het/de betreffende sms'je(s) hebben te maken met Facetime en/of iMessage. Deze worden (eenmalig) verzonden na bijvoorbeeld een in gebruikname van een iPhone en/of een update van iOS. Heb je recentelijk je iPhone geupdated naar iOS8?
Badge
Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn telefoon direct na de release van iOS 8 al geupdate. Ook is de telefoon al vanaf begin november in mijn bezit en heb ik al gebruikt gemaakt van zowel facetime en iMessage. Kan het iets te maken hebben met mijn simkaart wissel van gisteren? 
Reputatie 7
Badge +9
Als je de simkaart wisselt dan weet de Facetime server niet meer welk nummer je hebt. Vandaar dat bij het verwijderen en plaatsen van een simkaart altijd automatisch een registratie sms naar de Apple server in de UK wordt verstuurd zodat die weten in welk toestel de simkaart is geplaatst, en op welk nummer je via FaceTime en iMessage bereikbaar bent.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Ilseb, welkom op het Simyo forum 🙂!

Je hebt het juiste antwoord al gekregen van RicoK met nog aanvullende informatie van Scotsman 🙂. Is het nu duidelijk waar dit SMS vandaan komt?

Bedankt RicoK voor het antwoord en Scotsman voor de extra info!
Badge
heb 3 dagen terug al een bericht geplaatst over de kosten van sms naar 0044. heb kontakt opgenomen met apple en zij verzekerden mij dat als ik zou uitloggen (de apple-id mocht niet meer zichtbaar zijn) op de iphone voor itunes en de appstore er geen 0,07 meer in rekening gebracht zou worden. helaas. wederom 0,07 cent betaald. ik gebruik geen mobiele data, facetime staat uit. heeft iemand nog een suggestie?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Simonette,

Wat jammer dat Apple geen directe oplossing heeft. Het leek in dit topic na contact met Apple opgelost te zijn. Ik zie dat je telefoon zich na het bericht in het vorige topic niet meer opnieuw aangemeld heeft.

De laatste sms is van 24-12-14, het lijkt daarmee opgelost te zijn. In ieder geval is de interval groter geworden.:) Heb je nog iets anders veranderd aan je instellingen?
Badge
Hoi Simonette,

Wat jammer dat Apple geen directe oplossing heeft. Het leek in dit topic na contact met Apple opgelost te zijn. Ik zie dat je telefoon zich na het bericht in het vorige topic niet meer opnieuw aangemeld heeft.

De laatste sms is van 24-12-14, het lijkt daarmee opgelost te zijn. In ieder geval is de interval groter geworden.:) Heb je nog iets anders veranderd aan je instellingen?


dag ruud, ik heb op de 24ste skype eraf gehaald. geen idee of dit ermee te maken kan hebben. 
Reputatie 7
Badge +9
Als het goed worden die sms'jes niet meer naar Apple verstuurd zolang je FaceTime en iMessage niet meer aan zet. Overigens heeft Skype hier niets mee te maken, het is geen Apple dienst (Skype is tegenwoordig onderdeel van Microsoft). Voor zover ik weet stuurt Skype geen sms'jes als onderdeel van de registratieprocedure naar een buitenlandse server, en zeker niet naar een Apple server in het Verenigd Koninkrijk.
Reputatie 3
Badge +7
dag ruud, ik heb op de 24ste skype eraf gehaald. geen idee of dit ermee te maken kan hebben. 

Hoi simonette,

Nee, het +44 nummer is voor Facetime. Zoals Scotsman het aangeeft heeft Skype hier verder niets mee te maken.

Ik zie dat er geen bericht meer is verstuurd na de 24e. Je kan het de komende periode in de gaten houden, maar het lijkt erop dat het afmelden voor de Applediensten het probleem heeft verholpen :)

@Scotsman, bedankt voor je reactie.

Reageer