.

Beantwoord

Waarom ontbreekt er informatie als ik naar het buitenland ga?

  • 23 August 2017
  • 13 reacties
  • 151 Bekeken

Goedemiddag,

Ik ben op vakantie geweest in Singapore en Maleisië en heb gezocht naar de kosten van gebruik internet en kon dit nergens vinden op jullie site. Normaal gesproken krijg je ook altijd een SMS zodra je in het land aan komt met de kosten die in het buitenland van toepassing zijn. Deze SMS alert heb ik wel ontvangen nadat ik al enige dagen op vakantie was. Doordat dit totaal niet duidelijk was en ik te laat werd geïnformeerd, werd ik opeens getroffen met hoge internet kosten van € 31,12. Dit vind ik niet correct en ik vind dat Simyo mee deze kosten niet in rekening kan brengen. Ik zie graag een passende oplossing tegemoet.

Groet,
Richard
icon

Beste antwoord door Caspar 24 August 2017, 11:43

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Wil je beweren dat je pas nadat je een SMS ontving er achter kwam dat je in het buitenland was?
Ik denk dat Simyo de plicht heeft mij op tijd te informeren over de kosten ? Of deze kosten moet je ergens duidelijk kunnen vinden op hun website. Nu is het onduidelijk en word je te laat geïnformeerd
Reputatie 7
Badge +7
Die kosten zijn heel simpel terug te vinden op de website. En uit het feit dat je, weliswaar te vergeefs, hebt geprobeerd die kosten te vinden kan ik niet anders dan concluderen dat je wist dat er extra kosten zijn in het buitenland.

Kortom, ik vind dit echt je eigen schuld.
Maar gelukkig voor jou ga ik hier niet over; maar zal later iemand van Simyo reageren.
Precies Wim ik vraag ook niet of jij wil reageren maar Simyo. Daarnaast is er ook telaat een bundel alert ontvangen maar daar zal je het ook wel niet mee eens zijn.
Reputatie 7
Badge +7
Als je niet wilt dat gebruikers reageren moet je mailen met Simyo.
Ooh, ik dacht dat jij de spreekbuis voor Simyo was. Werk jij niet voor hun ? Je weet het allemaal wel goed.
Reputatie 7
Badge +7
Nee, ik spreek op persoonlijke titel. Sorry als ik je daarmee op verkeerde been heb gezet.
Waarschijnlijk heb je niets beter te doen. Laten we het daar maar op houden. Fijne avond
Reputatie 5
Badge +9
Hoi RichVeen,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je niet op de hoogte was van de kosten die je maakt in het buitenland. Ik heb even gekeken naar je verbruik en zag dat je op 6 augustus de eerste kosten hebt gemaakt in Singapore. We hebben je op 5 augustus al een sms gestuurd met de informatie voor de kosten in Singapore. Op 8 augustus hebben we je een bericht gestuurd over de kosten in Maleisië. Op welke dagen heb jij deze ontvangen?

Jammer dat je de tarieven niet kon vinden op onze website. Je kan de tarieven hier vinden. Het is overigens ook heel makkelijk te vinden door 'tarieven' in de zoekbalk in te voeren. Dan is het gelijk de eerste hit. Daarnaast kan je op onze website ook helemaal naar beneden scrollen waar je een link vindt naar onze tarieven. Hoe heb jij precies gezocht? Wellicht kunnen we het nog makkelijker maken voor onze klanten met tips van jou.

Ik heb overigens je forum-naam aangepast. We willen geen 06-nummers openbaar, en ook niet als forum-naam. Als je een andere forum-naam wilt, kan je me altijd een privébericht sturen.

Groetjes,
Caspar

@wimj12, bedankt voor je hulp!
Beste Casper,

Ik kan aantonen dat ik deze SMS pas op maandag 7 augustus om 23:12 uur heb ontvangen. Als je ik hiervan een bewijs per foto moet sturen, laat me dit dan svp weten. Toen was het leed al geschied en had ik al € 21,64 aan kosten gemaakt. Ik heb helaas het SMS je pas op dinsdag 8 augustus einde dag gelezen en ben toen meteen niet meer data roaming gaan gebruiken. Dat kun je ook zien aan mijn verbruik. Ik zou het dus netjes vinden als het data roaming bedrag gecrediteerd kan worden.

Verder geef ik er de voorkeur aan dat we deze discussie verder voeren via privébericht. Zou je me dan ook privé kunnen mailen ?

Ik zie je reactie gaarne tegemoet.

Groet,
Richard

Ps. ben je het er ook mee eens Wim ?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi RichVeen,

Het kan zeker via een privébericht. Daarvoor kan je me een privébericht sturen. Voor nu doe ik het nog even openbaar.

Ik heb met onze netwerkspecialisten gebeld, en kwam erachter dat het eerste sms'je dat je in Singapore was, inderdaad te laat is verstuurd. Om deze reden heb ik het verbruik in Singapore van € 21,64 voor je vergoed.

Het berichtje in Maleisië is wel op tijd verstuurd. De kosten die je daar hebt gemaakt, kan ik helaas niet vergoeden.

Heb je hier nog vragen over? Dit kan overigens ook via een privébericht!

Groetjes,
Caspar
Beste Caspar,

Prima oplossing. Bedankt voor je hulp
gr
Richard
Reputatie 5
Badge +9
Hoi RichVeen,

Graag gedaan! Als je verder nog vragen hebt, hoor ik van je!

Groetjes,
Caspar

Reageer