.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in het buitenland?

  • 20 May 2017
  • 5 reacties
  • 147 Bekeken

Op Mallorca en in Duitsland geen internet te krijgen op mijn mobiel. Onder mobiele netwerken staat mobiele gegevens en roaming aan. Onder netwerkoperators vind ik operators, kan verbinding maken maar niet internetten. Wel bellen. Telefoon uit en aan gezet, mocht niet helpen. Kunt u mijn instellingen op mijn telefoon controleren? Wat doe ik verkeerd? Werk met Samsung S4
icon

Beste antwoord door Jihane 23 May 2017, 09:21

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Tel,

de eerste stappen zijn goed.
Echter moet je nog 2 stappen doen.
De 1e is erg vanzelfsprekend maar ook daadwerkelijk aanzetten. Die had je waarschijnlijk al gedaan.

De 2e is op Mijn Simyo>instellingen>netwerkisntellijngen> internet in het buitenland aan
Als het goed is zou het nu moeten werken. Zoniet meld dat even terug dan moet waarschijnlijk je aansluiting gereset worden.

Groet Paul.
Reputatie 7
Badge +7
Tenzij je prepaid hebt, want dan kan je helemaal geen internet in het buitenland gebruiken,
Heb met deze telefoon kunnen internetten in Duitsland, maar het lukt niet meer. Op de site van Simyo, mijn Simyo, staat internet aan voor buitenland.

U mag mijn telefoon resetten. Moet automatisch kunnen internetten in het buitenland. Zet zelf de roaming aan en uit naar wens. Ben er nu zelf al een tijdje mee aan het proberen, maar wil het oplossen.
Heb met deze telefoon kunnen internetten in Duitsland, maar het lukt niet meer. Op de site van Simyo, mijn Simyo, staat internet aan voor buitenland.

U mag mijn telefoon resetten. Moet automatisch kunnen internetten in het buitenland. Zet zelf de roaming aan en uit naar wens. Ben er nu zelf al een tijdje mee aan het proberen, maar wil het oplossen.


Met U bedoel je iemand van Simyo, zij die tot nu toe hebben gereageerd zijn net als ons ook klant met de bedoeling te helpen 🙂 Oh, en de telefoon resetten doet Simyo niet, hooguit de verbinding / simkaart.

Roaming moet aan, anders geen internet mogelijk in het buitenland.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi TelWL,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je niet kunt internetten in het buitenland 😞 Ik heb je aansluiting erbij gehaald en ik zie dat je op 20 en 21 mei een klein beetje hebt geïnternet via Duitsland. Dit waren wel hele kleine sessies. Gisteren heb je gebeld met de telefonische klantenservice, waarna mijn collega jouw simkaart een reset heeft gegeven. Ik doe daarbovenop nog even een reset op je buitenlandoptie specifiek, waarmee ik de instellingen vernieuw vanuit het netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aan doen?

Als dat niet werkt, wil ik je vragen of dataroaming consequent aanstaat. Dat is namelijk wel de bedoeling als je wilt internetten in het buitenland, want dataroaming zet de poorten open om überhaupt te kunnen internetten daar.

Maakt dat geen verschil? Dan kun je nog handmatig andere netwerken selecteren via je telefooninstellingen.

Ten slotte wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te plaatsen en andersom. Lukt het met een andere telefoon wel om te internetten? Of ook niet? Dit kan ons informatie bieden over de kern van het probleem.

Let je er trouwens op dat je verbruik in 't buitenland nu nog buiten je bundel valt? Je vindt de tarieven hier. Vanaf 1 juni kun je wel gebruik maken van je bundels binnen de EU. Hier lees je daar meer over.

Hou je me op de hoogte?

@ PaulH, Wimj12 en Ray, dank voor de hulp!

Groetjes,
Jihane

Reageer