Skip to main content
Vraag

Waarom moet ik elke keer mijn telefoon herstarten voor het internet na een connectie met Wifi?

• August 21, 2025
  • 7 reacties
  • 66 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Internet werkt goed in het buitenland totdat ik op wifi ben geweest. Dan moet ik 100% herstarten.

Situatie dubbel sim, simyo in slot 1.

Samsung a34.

Alle andere dingen aan en uitzetten hebben geen invloed, moet herstarten. Waarom is dat?

7 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • August 21, 2025

Beste ​@BuffaloBill reset binnen je mobiel eens de netwerkinstellingen, dan worden wifi, Bluetooth en mobiele instellingen gereset naar standaard waarden.

Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • August 22, 2025

Hoi ​@BuffaloBill,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je de telefoon steeds moet herstarten! 

Ook ik ben benieuwd wat er gebeurd als je de tip uitvoert die je van ​@JanD hebt gekregen.

We horen het graag van je.

Groetjes,
Amy

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • August 23, 2025

Ik wil niet de netwerkinstellingen resetten vanwege een ingestelde reclame vrije dns. (dnsforge.de) 

Wat ik doorgaans probeerde,

1 via andere telecom provider in het buitenland

2 flightmode aan en uit. 

3 internet aan uit bij sim instelligen

4 wisselen van 5g naar 4g bij instellingen

5 access point names veranderen

6 sim uitzetten in instelligen en weer aanzetten uiteraard

Tot de conclusie gekomen dat alleen herstarten werkt of wellicht met 1 sim in het toestel. Maar ik heb 2 sims nodig.

Nou breekt mij de klomp. Ik zit net te vloeken omdat ik per ongeluk op wifi zit bij een cafe en verwachte weer te moeten herstarten maar dat dus niet. Ik denk dus dat het tijdgebonden is. Zal in mijn appartement testen of het probleem pas intreed na een uur of zo. 

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • August 25, 2025

Hoi ​@BuffaloBill,

Bedankt voor je reactie. Kijk het inderdaad even aan, ik hoor graag als je weer problemen ervaart! 

Groetjes,
Amy

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • September 2, 2025

Problemen lijken opgelost? Iets veranderd aan de zijde van Simyo?

Een ander vraagje. We hebben de combinatie deal met KPN internet maar we hadden 'm even niet (maandje)  dus kregen we een mail van simyo dat de deal is afgelopen. 12 september hebben we weer kpn internet thuis. Gaat de combinatie deal dan vanzelf weer aan of moet ik daar melding van maken?

JanD
  • Forum Expert
  • September 2, 2025

Beste ​@BuffaloBill na 12-9 via onderstaande link weer even activeren:

https://www.simyo.nl/compleet

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • September 2, 2025

Hoi ​@BuffaloBill,

Bedankt voor je bericht. Fijn dat het is opgelost! Voor zover ik weet is er vanuit onze kant niks aangepast. In dit geval dus vanzelf verholpen vermoed ik 😊.

Wat ​@JanD zegt klopt inderdaad. Je kan dit dan zelf weer even inschakelen. Wel kan het soms 2 weekjes duren voor je dit kan inschakelen nadat KPN thuis internet is geïnstalleerd.

Groetjes,
Amy