Skip to main content

.

Beantwoord

Waarom lukt het niet om verbinding te maken met Telekom.de?


Toon eerste bericht

52 reacties

Jihane
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud community manager
  • 4797 reacties
  • 5 november 2018
Hi Musicboyjur,

Dank voor je input! Laten we inderdaad hopen dat KPN er gauw op terug komt 🙂 Even afwachten dus!

Groetjes,
Jihane

  • 9787 reacties
  • 5 november 2018
Als ze aan het kijken zijn of mijn nummer toevallig is geblokkeerd, misschien kunnen ze die van @Musicboyjur ook meenemen in dat kijken. Hij is immers topicstarter en ervaart ook nog steeds hetzelfde.

Forum|alt.badge.img+1
  • auteur
  • Super active
  • 39 reacties
  • 14 november 2018
Hoi Allemaal!

Is er inmiddels al een reactie vanuit KPN, betreft dit probleem?

Ashweeta
Forum|alt.badge.img+3
  • Oud-moderator
  • 316 reacties
  • 15 november 2018
Hoi Musicboyjur,

Ik heb Thomas een bericht gestuurd hierover. Hij krijgt namelijk een reactie van KPN. Vanmiddag zal hij jouw vraag beantwoorden :)

Groetjes,
Ashweeta

  • 9787 reacties
  • 15 november 2018
De middag is voorbij.

Thomas
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud-moderator
  • 883 reacties
  • 15 november 2018
Hoi Iedereen,

Sorry voor het late antwoord. Het is inderdaad uitgezocht door KPN. Er zijn geen blokkades bekend en ook geen andere klachten hierover gek genoeg. Wel geven ze aan dat het soms nodig is om meerdere keren te proberen te verbinden. Dus bijv. 5 x achter elkaar proberen te verbinden met Telekom.de (of een ander buitenlands netwerk) voordat het lukt. Dit heeft te maken met het maximum aantal roaming-gebruikers op de netwerken.

Groetjes,
Thomas

  • 9787 reacties
  • 15 november 2018
Musicboyjur schreef:
Goedemidddag!

Al enige tijd merk ik als ik in Duitsland ben dat ik niet kan verbindingen met het netwerk Telekom.de, ik heb laatst bij jullie al mijn Sim laten resetten maar helaas is dit niet de oplossing geweest.
Het lijkt op een probleem die KPN-klanten ook hebben of hebben gehad:https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/geen-verbinding-meer-met-telekom-de-453548
Zouden jullie willen proberen om dit probleem op te lossen?
Hier in de grensstreek is Telekom.de een goed en stabiel netwerk 🙂 Althans, dat was het! Haha



Geen klachten zeggen ze dan 🙂

Jihane
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud community manager
  • 4797 reacties
  • 16 november 2018
Niet klachten die gemeld zijn bij KPN, tenminste. Hmmm, ik ga dit in de gaten houden en turven hoe vaak het voorkomt!

Groetjes,
Jihane

  • 9787 reacties
  • 16 november 2018
Dat forum is net als hier voorzien van medewerkers die bij , in dit geval, KPN werken. Daarom weet ik dat de klachten bestaan.

Jihane
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud community manager
  • 4797 reacties
  • 19 november 2018
Nee ik snap wat je bedoelt, Ray! Ik geef alleen door wat KPN bedoelde met hun 'er zijn geen klachten verder'-opmerkingen. Zoals ik zei is het belangrijk dat we dit aankijken en dat ik dit nogmaals aankaart bij hen! Dan wordt er een dossier aangemaakt over dit probleem.

Groetjes,
Jihane

  • 9787 reacties
  • 19 november 2018
Helder @Jihane

Ik begreep dat KPN zei dat er geen andere klachten bij hun bekend zijn. 😆.

Niels
Forum|alt.badge.img+5
  • Oud-moderator
  • 1127 reacties
  • 20 november 2018
Haha, vast wel. In ieder geval zijn we er mee bezig :)

Groetjes,
Niels

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • 4034 reacties
  • 13 december 2018
Maandag en dinsdag was ik in Duitsland. Hier heb ik nadat ik het een paar keer forceerde via handmatig selecteren een flinke tijd op telekom.de gezeten. Op de terugweg merkte ik wel op dat telekom.de mij er op ruim 150 KM van de grens af gooide.

Daarna kwam ik daar niet meer op. Daar kan ik twee mogelijkheden uithalen: Telekom.de wil geen Nederlanders van net over de grens of Telekom.de heeft mindere dekking in het grensgebied.

Telekom.de was wel beter dan de andere providers. Mijn collega merkte dat zijn toestel op andere netwerken flink wisselde tussen geen service, 2g (E), 3g (H en H+) en 4g (LTE). Zelfs een twee keer een actief telefoongesprek kwijt geraakt...

Wat zijn wij toch weer verwent met de dekking van de providers hier!

  • 9787 reacties
  • 13 december 2018
Het gaat dus niet erg vanzelfsprekend, al zou dat wel moeten.

Niels schreef:
Haha, vast wel. In ieder geval zijn we er mee bezig :)

Groetjes,
Niels



Hoe staan de zaken ervoor @Niels ?

Jihane
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud community manager
  • 4797 reacties
  • 14 december 2018
Hi Groentjuh en Ray,

Groentjuh, dankjewel voor je terugkoppeling! Je kon dus wel op het netwerk. De sterkte van het signaal, daar heeft KPN geen invloed op.

Verder zijn er nog geen aanvullende klachten bij KPN beland. Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,
Jihane

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • 4034 reacties
  • 14 december 2018
Jihane schreef:
Je kon dus wel op het netwerk. De sterkte van het signaal, daar heeft KPN geen invloed op.

Ja, de aanhouder wint in dit geval.

Alleen de dekkingskaart laat geen grote gaten zien tussen Münster en Winterswijk, terwijl ik daar beiden keren (heen en terug) zelfs geeneens 2g kreeg. Laat staan 3g en 4g! De rest van mijn route (tussen de bergen) is bij alle providers één groot drama, maar daar viel telekom.de juist niet tegen. Jullie hebben daar geen effect op, maar het viel mij op dat mijn mobiel in het "grensgebied" niet welkom lijkt bij telekom.de

  • 9787 reacties
  • 15 december 2018
Het kpn forum heeft een topic hierover. Link staat in het hier in het topic.

O2 vind ik overigens de slechtste die je kan kiezen.

Jihane
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud community manager
  • 4797 reacties
  • 17 december 2018
Hi Groentjuh,

Klopt, volgens de dekkingskaart zou het prima moeten zijn!

Ray, hoe is de verbinding met O2?

Groetjes,
Jihane

Niels
Forum|alt.badge.img+5
  • Oud-moderator
  • 1127 reacties
  • 17 december 2018
Dat is inderdaad wel opvallend, Groentjuh! Onhandig dat het bereik in de bergen dan zo slecht is. Ray, je hebt het over dit topic, toch?

Groetjes,
Niels

  • 9787 reacties
  • 17 december 2018
Ja @Niels klopt..

Niels
Forum|alt.badge.img+5
  • Oud-moderator
  • 1127 reacties
  • 18 december 2018
Mooi, dan heb ik die bij deze nogmaals gedeeld 🙂

Forum|alt.badge.img+1
  • auteur
  • Super active
  • 39 reacties
  • 21 januari 2019
Hoi Allemaal!

Gisteren weer een keertje de grens overgestoken, helaas werkt Telekom.de nog niet zoals het hoor te zijn terwijl deze wel degelijk in de lijst van netwerken stond, bij proberen de verbinden krijg ik de melding dat er "geen service" is.
Is er al meer onderzoek gedaan over dit probleem en zijn er nog mensen binnen dit topic die nog steeds problemen ervaren?
Vodafone.de en O2 werkten uiteraard wel, maar helaas wel minder goed bereik.

KPN-klanten schijnen volgens het topic er geen last meer van te moeten hebben:
https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/geen-verbinding-meer-met-telekom-de-453548

Forum|alt.badge.img+1
  • auteur
  • Super active
  • 39 reacties
  • 12 september 2024

Een aantal jaar geleden heb ik dit topic aangemaakt omdat er problemen waren met het opzetten van een verbinding met Telekom.de. De laatste keren dat ik in Duitsland ben geweest wordt er automatisch een verbinding opgezet met O2 maar het bereik hierop was niet optimaal, als alternatief mag ik wel handmatig verbinden met Vodafone.de maar Telekom.de lijkt te weigeren. (Lees: Geen Service) Zijn er toevallig meerderen die dit probleem hebben?


JanD
  • Consultant
  • 765 reacties
  • 12 september 2024

Misschien heeft Simyo c.q. KPN geen roaming overeenkomst met Deutsche Telekom @Musicboyjur 

Laten we de reactie van een moderator even afwachten.

 


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1692 reacties
  • 13 september 2024
Musicboyjur schreef:

Een aantal jaar geleden heb ik dit topic aangemaakt omdat er problemen waren met het opzetten van een verbinding met Telekom.de. De laatste keren dat ik in Duitsland ben geweest wordt er automatisch een verbinding opgezet met O2 maar het bereik hierop was niet optimaal, als alternatief mag ik wel handmatig verbinden met Vodafone.de maar Telekom.de lijkt te weigeren. (Lees: Geen Service) Zijn er toevallig meerderen die dit probleem hebben?

JanD schreef:

Misschien heeft Simyo c.q. KPN geen roaming overeenkomst met Deutsche Telekom @Musicboyjur 

Laten we de reactie van een moderator even afwachten.

 

Hoi @Musicboyjur,

In principe heeft Simyo/KPN wel een roaming overeenkomst met Telekom.de, het is dus erg vreemd dat je geen service krijgt. Heb je toevallig al een kruistest uitgevoerd? Daarnaast wil ik je vragen om je APN instellingen even te checken. Hoor graag van je of dit werkt!

Groetjes,
Seren


Reageer