.

Beantwoord

Waarom lukt bellen en sms in buitenland niet?

  • 8 August 2015
  • 4 reacties
  • 440 Bekeken

Mijn zoon heeft Simyo prepaid. Bellen in en naar het buitenland staat aan maar werkt niet. Sms evenmin.
Geaag hulp! We zijn nu in Frankrijk en het zou zo handig zijn als hij mij kon bellen als hij me zoekt. Hij is 9.
Overigens lukt het mij niet om te internetten in Frankrijk. Ik kan wel een netwerkprovider kiezen en op mijn Simyo heb ik ingesteld dat het zou moeten kunnen. Ik heb een abonnement bij Simyo. Graag jullie hulp!
icon

Beste antwoord door Ali 11 August 2015, 09:59

Bekijk originele reactie

4 reacties

Eveneens heb ik problemen om verbinding te maken met een provider in België. Heb mijn bellen in buitenland wel aangezet en telefoon aan en uit gezet heeft niet geholpen. Handmatig een provider instellen ook niet. Heb keuze uit 3 maar waarvan 2 verboden bij staat. En vind het lastig ik niet bereikbaar ben want zit voor mijn werk in België.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi FrancisV,

Welkom op het forum en excuses voor de late reactie.

Vervelend dat je zoon niet kan bellen in Frankrijk. Ik zie dat de optie voor bellen in/ naar het buitenland aan staat. Vreemd dat je geen provider kon selecteren.

Ik heb voor de zekerheid een reset uitgevoerd voor bellen in/naar het buitenland. Je zoon mag zijn telefoon uit en aan te zetten om de reset af te ronden. Laat je even weten of het geholpen heeft?


Eveneens heb ik problemen om verbinding te maken met een provider in België. Heb mijn bellen in buitenland wel aangezet en telefoon aan en uit gezet heeft niet geholpen. Handmatig een provider instellen ook niet. Heb keuze uit 3 maar waarvan 2 verboden bij staat. En vind het lastig ik niet bereikbaar ben want zit voor mijn werk in België.

Ook welkom op het forum. Jammer om te horen dat je eveneens problemen hebt met het bellen in het buitenland. Ik zie dat je via e-mail ook je vraag hebt gesteld. Mijn collega heeft een reset uitgevoerd voor je aansluiting. Kan je aangeven of je nu wel gebruik kan maken van je simkaart in België?
De reset heeft niet gewerkt maar uiteindelijk is het opgelost. Diverse helpdeskmedewerkers aan de lijn gehad. Ik moest een kruistest uitvoeren door de simkaart in ee andere telefoon te doen bij bv een telefoonwinkel. Ik vond dat teveel gedoe. (Wisselen met mijn simkaart kon niet want ik heb een kleiner formaat). Toen ik belde om dat door te geven kreeg ik de tip om de simkaart er even uit te halen en als dat niet hielp daarna handmatig een andere provider te kiezen. Dat bleek de oplossing.
Ik baalde er wel an dat ik bij elk telefoontje tig gegevens moest doorgeven ter controle. Alleen het doorgeven van het telefoonnummer en de historie was niet voldoende. Terwijl ik alleen een vraag had en met mij Simyo nummer belde! Volgens mij is dit onnodig. Maar goed, ben blij dat het is opgelost.
Reputatie 7
Badge +10
Dat is goed om te lezen Francis. Fijn dat het probleem opgelost is, ook al heeft het wat meer moeite gekost. Het klopt dat er bij elk nieuw gesprek een controle uitgevoerd moet worden. Omdat jij wat vaker dan normaal hebt moeten bellen, kan ik me voorstellen dat je dit als vervelend hebt ervaren. Sorry hiervoor 😞 Dit is zeker niet het gevoel wat we jou willen meegeven. De uitgebreide controle wordt uitgevoerd zodat wij zeker weten dat we de juiste persoon voor ons hebben. Op deze manier voorkomen we dat er privacy gevoelige informatie wordt vrijgegeven aan de verkeerde mensen. Als jij een nieuwe collega aan de lijn krijgt, zal deze controle dus opnieuw gedaan moeten worden. Ik hoop dat je dit begrijpt. Natuurlijk is het goed dat het probleem uiteindelijk opgelost is.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela

Reageer