Skip to main content
Ik heb een suggestie vallende onder een eventuele extra dienstverlenende actie van SIMYO:



Stuur de klant, wanneer zij de grens passeren en over gaan naar roaming, even een berichtje dat zij dus overgaan op roaming inclusief de bijbehorende kosten.

Deze kosten zijn best pittig en als men dit, om welke reden dan ook, niet door heeft, komen zij voor grote onaangename verassingen te staan wanneer ze de factuur achteraf ontvangen.



Ik weet van 1 persoon, hoewel nog maar kort bij Simyo, nu al weg gaat naar een andere provider. Puur vanwege de kosten in het buitenland.

De handelingen die een klant moet verrichten om toch voordeliger te kunnen internetten (afgezien van wifi) wanneer zij dit wensen, zijn best omslachtig.

De ideale oplossing zou een aparte internet bundel zijn, maar ik begrijp dat Simyo dit niet kan bieden als zij de overige tarieven zo laag willen houden, wat ik best begrijpelijk vind. Maar informeer de bestaande klant dan net even wat meer hierover, voornamelijk op het moment dat het van toepassing is. Dan krijgen zij alsnog de keuze om roaming uit te zetten, of om er wat bewuster mee om te gaan, plus, het is gewoon erg klantvriendelijk, dat extra stapje



gr. Laura
Hallo Laura,



Meer dan 50 euro kan je niet gebruiken in het buitenland zonder een bericht te krijgen van KPN of Simyo via het nummer 1330.

Zij zijn dit namelijk wettelijk verplicht per 1 juli 2011.



Heb je namelijk geen bericht over de grens ontvangen? Dit hoort eigenlijk wel.

Of heb jij die melding zelf uitgezet? Dan wordt het een ander verhaal en was het je eigen keuze.



Heb ik je zo goed geholpen?
Het gaat niet om mij, maar ik zal je reactie doorgeven. Dank hiervoor
Laura,



Even wat extra info: Het uit / aanzetten moet in Nederland gebeuren.



http://kpnmobile.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/8491
Hoi Laura, wat leuk dat je jezelf weer op het forum laat zien :)



Kan de persoon om wie het gaat misschien contact met ons opnemen? Je hoort, zoals maikel.twinnie aangeeft, gewoon een berichtje te krijgen zodra je simkaart zich aanmeldt op een buitenlands netwerk.

Tenzij de persoon in kwestie dit natuurlijk al eerder een keer heeft uitgezet.

Raytje, dank voor je aanvulling.

Reageer