.

Beantwoord

Waarom krijg ik steeds de melding: Roaming beheerd?

  • 26 June 2016
  • 8 reacties
  • 587 Bekeken

  • Beginner
  • 4 reacties
In het grensgebied krijg ik iedere keer de melding: roming beheerd. Met de vraag of ik naar een provider wil zoeken. Dit is erg vervelend. Hoe kan ik het oplossen?
icon

Beste antwoord door Angela 27 June 2016, 15:33

Bekijk originele reactie

8 reacties

Inloggen op je Mijn Simyo, dan naar instellingen - netwerk instellingen. Zet daar bellen in het buitenland uit en ook internet in het buitenland (indien van toepassing)

Doordat je in het grensgebied woont wilt je telefoon verbinden met een buitenlandse mast.

Niet vergeten weer aan te zetten als je wel naar het buitenland gaat 🙂
Top zal ik doen.
Helaas, dit gaf niet het gewenste resultaat. Telefoon ook een reboot gegeven. Iemand nog een suggestie?
Staat roaming aan op je toestel? Zo ja, deze uitzetten..
Stond al uit.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Hwa,

Welkom op het Simyo Forum.

Dat is niet handig! Je hebt gelukkig al een hoop tips gekregen van Raytje. Jammer dat hier tot nu toe nog geen oplossing tussen heeft gezeten.

Ik weet niet welke telefoon je hebt en kan je om die reden niet precies aangeven wat je mogelijkheden nog zijn. In de meeste telefoons is het mogelijk om handmatig naar een netwerk te zoeken. Vaak staat deze optie in jouw instellingen op 'automatisch' ingesteld. Dit betekent dat jouw telefoon automatisch verbinding probeert te maken met het buitenlandse netwerk als jij je in het grensgebied begeeft. Ook al heb je de roaming uitstaan en de instellingen op Mijn Simyo aangepast.

De verbinding kan niet gemaakt worden door de aangepaste instellingen. Ik raad je aan om handmatig het KPN-netwerk te selecteren in je telefoon in plaats van je telefoon automatisch te laten zoeken naar netwerk. Wil je dit eens proberen en ons laten weten of het werkt?

Groetjes,
Angela
Hallo Angela, het toestel wat heb is een z5 compact van Sony. En het toestel staat op handmatig verbonden met het kpn netwerk.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Hwa,

Hmm, helaas houdt mijn ondersteuning hier een beetje op ben ik bang 😞 Hoe graag ik je ook een antwoord wil geven, lijkt het mij verstandig om eens contact op te nemen met de fabrikant van je telefoon. Wellicht hebben zij nog tips & tricks om deze melding te voorkomen. Wil je ons hiervan op de hoogte houden?

Groetjes,
Angela

Reageer