.

Beantwoord

Waarom krijg ik in Roemenië geen mobiel netwerk?

  • 14 May 2017
  • 2 reacties
  • 381 Bekeken

Waarom krijg ik in Roemenië geen mobiel netwerk?
Kan alleen noodnummers bellen.
icon

Beste antwoord door Samantha 15 May 2017, 11:28

Bekijk originele reactie

2 reacties

Op mijn Simyo bellen in en naar het buitenland aan? (Netwerk]instellingen.
(Data)roaming aan op telefoon?
Badge +7
Hoi Teeel,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat ontzettend vervelend dat je geen mobiel netwerk in Roemenië krijgt! Ik zie dat de instellingen op Mijn Simyo juist staan. Daarom heb ik je simkaart en je buitenlandinstellingen een reset gegeven. Hierdoor maakt je simkaart een nieuwe verbinding met het netwerk. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk krijg je daarna wel een verbinding.

Als dit niet werkt, kun je ook nog proberen om handmatig naar een netwerk te zoeken. Dit kan in de netwerkinstellingen van je telefoon. Er verschijnen meerdere buitenlandse netwerken, kies het netwerk dat het beste werkt. Onze roamingspartners in Roemenië zijn RCS & RDS,
Cosmote Romania Mobile Communications, Vodafone Romania S.A. (MobiFon SA/Connex) en Orange Romania (MobilRom). Lukt het met één van deze netwerken wel om een verbinding te krijgen?

Mocht dit ook niet lukken, dan kun je het beste een kruistest doen. Je stopt dan jouw simkaart in een andere telefoon, en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we zien waar we de oorzaak moeten zoeken, bij de simkaart of bij de instellingen van je telefoon. Zo kunnen we je daarna beter helpen.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha

@Friesian, heel erg bedankt voor het meedenken 🙂

Reageer