.

Beantwoord

Waarom krijg ik geen verbinding met 4G in Zweden?

  • 20 August 2018
  • 1 reactie
  • 808 Bekeken

Beste Simyo,

ik krijg geen toegang tot 4G hier in Zweden. Ik heb mijn mobiel netwerk en dataroaming aan staan. Ook via simyo staat ‘internetten in het buitenland’ aan. Ik heb geen idee hoe ik dat kan oplossen.

groet,
Rob
icon

Beste antwoord door Els 21 August 2018, 10:48

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +5
Hoi Rob,

Wat leuk dat je in Zweden zit! Natuurlijk wil je dan wel gewoon online kunnen zijn. Goed dat je hier om hulp vraagt!

Om in het buitenland te kunnen internetten is het belangrijk dat de instellingen op het netwerk en je telefoon goed staan. Ik zie dat bellen en internetten in het buitenland inderdaad aan staan. Voor de zekerheid reset ik je simkaart op het netwerk. Zou je je telefoon voor tien minuten helemaal uit kunnen zetten?

Ook is het verstandig om te controleren of je telefoon goed staat ingesteld. Het makkelijkst doe je dit met onze Toestelhulp. Selecteer eerst jouw type telefoon en kies dan onder Internet voor Handmatig instellen. De standaard instellingen voor je toegangspunt zijn deze:

APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs

Staat alles goed, maar lukt het nog niet? Dan raad ik je aan om handmatig verbinding te zoeken met een ander netwerk. In Zweden kun je kiezen voor Telenor/Vodafone, Tele2GSM en TeliaSonera Mobile Networks. Maakt dat verschil?

Houd je ons op de hoogte van de situatie?

Groetjes,
Els

Reageer