Skip to main content
Ben momenteel in Dld op vakantie maar kan niet bellen of gebeld worden. In mijn Simyo heb ik buitenland bellen op -ja-staan. Ook heb ik bij mobiele netwerken bij -netwerkoperators- "automatisch selecteren" geselecteerd en krijg dan de bevestiging -geregistreerd op netwerk-

Wil ik vervolgens iemand bellen en druk op het groene hoorntje dan verschijnt de melding -niet aangemeld bij netwerk- Probeer ik de verschillende beschikbare netwerken dan krijg ik -kan niet verbinden, probeer later nog eens-

Heb wel sinds een maandje een nieuw toestel.
Probeer eens je simkaart voor 15 min uit je toestele te laten. Daarna uiteraard opnieuw telefoon aan en weer aamelden op het netwerk.



Laat aub even weten of dit heeft geholpen.
Hoi Bennie11,



Erg vervelend dat je niet in Duitsland kan bellen.



Ik heb je netwerkinstellingen nagekeken, alles staat correct. Je hebt alleen een blokkade voor mobiel internet over de grens. Bellen zou dus geen probleem moeten zijn. Het zou niets te maken hebben met je nieuw toestel :)



Je geeft aan het toestel op "automatisch selecteren" te hebben staan. Zou je handmatig een netwerk willen selecteren? In Duitsland hebben we overeenkomsten met E-Plus en T-Mobile. Heb je de tip van Martijn®️ al opgevolgd?



Probeer je een telefoonnummer uit je telefoonlijst te bellen of voer je het nummer handmatig in? Krijg je de melding als je een Nederlands nummer probeert te bellen of ook met een Duits nummer?



Kan je ons laten weten of handmatig selecteren geholpen heeft?



@Martijn®️, bedankt voor het meedenken 🙂
Hoi Ali en ook Martijn



Bedankt voor jullie hulp/tip.

Plots dacht ik eraan dat ik nog even een reactie moest plaatsen :-)



Ik heb de tip van Martijn opgevolgd en dat werkte. Super!

Toen ik de tip van Martijn heb opgevolgd, heb ik toch -automatisch selecteren- gekozen en daarna een nummer uit mijn bellijst  en die werd dadwerkelijk gebeld. 



Groet Germa
Hoi Bennie11,



Goed om te horen dat de tip van Martijn®️ heeft geholpen.



Bedankt dat je de tijd hebt genomen om ons op de hoogte te houden 🙂

Reageer