.

Beantwoord

Waarom krijg ik geen melding van de kosten voor het internet in maritiem gebied?

  • 2 August 2017
  • 4 reacties
  • 166 Bekeken

Badge
dag,
Waarom wordt er bij het berichtje voor bellen binnen Europa geen melding gemaakt van het feit dat je in maritiem gebied niet van je bundel gebruik kunt maken?
icon

Beste antwoord door Caspar 4 August 2017, 12:37

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi marianne van hest,

Jammer dat je niet op de hoogte was van de kosten die worden gemaakt als je gebruik maakt van de satelliet-verbinding.

Over welk berichtje heb je het precies? Ik zie namelijk dat we je vorige maand twee keer een sms'je hebben verstuurd om je te waarschuwen voor de kosten wanneer je gebruik maakt van een satelliet-verbinding. Heb je deze ontvangen en bedoel je deze berichtjes?

Groetjes,
Caspar
Badge
Beste Caspar,

Helaas, ik heb deze berichtjes niet ontvangen. (graag ontvang ik hiervan bewijs dat Symio deze gestuurd heeft)
Alleen een algemeen berichtje dat er nieuwe regels gelden in Europa / Schotland.
Anders was ik zeker niet gaan internetten!

groet
Marianne

Ik heb ook nog een vraag over de melding van het gebruik van internet in maritiem gebied. Ik ben op vakantie geweest in Schotland en heb daar van Simyo een algemeen berichtje gekregen over het nieuwe beleid voor bellen/internetten in Europa / Schotland. Waarom wordt daar dan niet meteen een waarschuwing bij gegeven dat bellen in maritiem gebied buiten de bundel valt? Als ik op de site van Simyo kijk staat hier ook nergens een opmerking over.
https://forum.simyo.nl/stel-je-vraag-57/kosten-bellen-naar-vast-nummer-met-mobiele-telefoon-39577


Simyo heeft service pagina's. Op deze pagina kun je o.a. de geldende tarieven voor Sim Only, PrePaid en het buitenland vinden. Ook vind je daar het Zone overzicht. Je claim dat het nergens op de site van Simyo staat klopt dus niet.

Op deze pagina , het overzicht van de Zone's, zul je zien dat de Maritieme verbindingen in zone 4 vallen. Deze verbindingen gaan via satelliet en daarom wordt het ook als zodanig omschreven.

De tarieven die daar bij horen vind je hier.


Ook heb jij het in je berichten over Europa/Schotland. Om vergissingen te voorkomen is het beter om te spreken van de EU + een aantal landen (bijvoorbeeld Zwitserland) oftewel Zone 1.

Over het niet ontvangen van de 2 berichten zal Simyo zich nog melden. Ik denk niet dat het een moeite is om je te voorzien van de info waar je om vroeg.

In ieder geval fijn weekend.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marianne,

Dat kan ik zeker voor je opzoeken 🙂 In het systeem vind ik terug dat we jou op 27 juli 2017 om 18:54 een bericht hierover hebben gestuurd met de volgende tekst:

Welkom in Inmarsat B SNAC. Je belt voor 458 cent p/min, 51 cent p/sms en 500 cent p/MB. Gebeld worden kost 254 cent p/min. Sms ontvangen is gratis. Geen verbinding in het buitenland? Controleer dan je netwerkinstellingen op Mijn Simyo of via onze app en start je toestel even opnieuw op. Meer tariefinformatie? Bel +31612001330. Vragen? Alle info: http://bit.ly/SimBuitenland. Geen tariefberichten meer ontvangen bij de grens? Sms INFO UIT naar 1330. Groet, Simyo


Daarna hebben we je nog op de hoogte gesteld van het feit dat je kosten hebt gemaakt buiten je bundel. De sms'jes om aan te geven dat je binnen de EU zit en van je bundel gebruik kunt maken zijn inderdaad ook netjes verzonden. Dit is gebeurt voor bovenstaand sms'je.

Ray geeft al goed aan dat we deze informatie inderdaad vermelden in het zone-overzicht en de bijbehorende tarieven in onze tarievenlijst. Buiten de waarschuwing die wij via een sms versturen, is er geen extra uitleg hierover op onze website. Dat klopt. Daarnaast kun je in je scherm zien dat je verbonden bent met een maritieme operator. Ook wordt hiervoor vaak op de locatie zelf gewaarschuwd voor de verbinding met dit netwerk.

Heb je hier nog vragen over?

@Ray, opnieuw bedankt voor je heldere uitleg :)

Groetjes,
Angela

Reageer