.

Beantwoord

Waarom krijg ik een sms over mijn internetverbruik in het buitenland terwijl ik nog MB's heb?


Ik krijg een sms over dat ik 48,00 al moet betalen voor gebruik internet in het buitenland. Ik heb echter tijdig 500 extra mb gekocht. En vanmorgen nogmaals 500 extra mb. Bij inloggen op mijn simyo blijkt dat ik gewoon deze extra gekochte mb gebruik. Hoe verklaart u deze sms?
icon

Beste antwoord door Jihane 23 June 2017, 14:25

Bekijk originele reactie

14 reacties

Ik heb precies hetzelfde. Hoe zit dit?
Ik heb eveneens mijn internetbundel op tijd in het buitenland (Italië) tweemaal toe geüpgrade en heb ook een sms gekregen met de tekst dat ik 48,00 moet betalen (terwijl mijn bijgekochte bundel nog lang niet op is). Ik ben ook zeer benieuwd hoe ik deze sms moet plaatsen!
Update: Inmiddels heb ik een sms gekregen dan mijn kosten zijn opgelopen tot 60,50 en dus mijn internet geblokkeerd is (en dat laatste is ook zo). Ik heb echter nog steeds genoeg mb's in mijn bundel. Het is mij een raadsel...
Badge
Ik krijg zojuist ook dezelfde sms-jes. Ik ben in Frankrijk en heb voorde zekerheid nog 500 MB bijgekocht. Volgens de teller heb ik nog ruim 900 MB over.
Gaarne zeer spoedige opheldering van Simyo hierover. Aangezien ik hier geen gebruik van wifi kanaken ben ik afhankelijk van mijn bundel.SPOED!!!
Heb precies hetzelfde

Ik ben in Kroatië en kreeg zojuist het volgende bericht(om 21.43):
Je hebt € 48,40 aan kosten voor internet in het buitenland gemaakt. Bij € 60,50 wordt je internet geblokkeerd. Blijven internetten? Sms JA naar 1330. Groet, Simyo

Dit maakt mij zorgen want ik heb volgens Simyo app nog genoeg mbs en belminuten. Je kon toch vanaf 1 Juni in EU je bundel gebruiken?
Badge
Ik had dat ook. Maar even bellen naar 1200 en het wordt binnen een minuut zeer correct opgelost. En door een alleraardigste klantenservicemedewerker.
Reputatie 7
Badge +9
Het netwerk van KPN meet de hoeveelheid MBs die je verbruikt. Het netwerk van KPN stuurt ook de SMSjes.
Simyo geeft aan KPN door hoe groot je normale bundel is. Simyo geeft de extra 500MB bundels niet door aan het netwerk van KPN.

Daardoor telt KPN het verbruik in die 500MB bundel als buiten de bundel en waarschuwt volgens de EU-wetgeving en sluit zelfs af volgens de EU-wetgeving. Simyo ziet het echter als binnen de bundels. Maak je dus in dit geval niet te veel zorgen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Wat verwarrend dat jullie deze sms'jes gehad hebben terwijl je weet dat je nog MB's over hebt. Wat Groentjuh zegt klopt: die sms'jes worden verstuurd vanuit KPN, en KPN weet hoe jullie reguliere bundels eruit zien. Hierbij wordt geen rekening gehouden met Simyaardagen (1000 MB) of met extra MB's. Hierdoor kan het gebeuren dat je zo'n sms krijgt, terwijl je nog gewoon MB's hebt. Mijn excuses hiervoor! Mocht je in zo'n geval geblokkeerd zijn, kun je gerust JA sms'en om die blokkade op te heffen. Het is wel verstandig om eerst contact op te nemen met de klantenservice, zodat je 100% zeker weet wat er speelt.

Er wordt hier hard aan gewerkt. Vanaf begin juli moet dit probleem niet meer spelen.

@ Susboo, welkom op het Simyo Forum! Ik zie dat bovenstaande verhaal op jou van toepassing is. Je hebt tweemaal 500 MB's gekocht en hebt daar nog genoeg MB's van over. Sorry voor het ongemak! Op Mijn Simyo zie je ook terug dat je geen buitenbundelkosten hebt.

@ Dee4, ook jou wil ik verwelkomen op het Forum 🙂 Voor jou geldt het bovenstaande ook. Je hebt 500 extra MB's gekocht en daar heb je nu nog ongeveer 172 van over. Je krijgt een sms zodra deze bundel op is, en dan kun je ervoor kiezen om nog meer MB's te kopen of om je internetoptie uit te zetten (Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen). Ik zie dat je JA hebt ge-sms't om de blokkade op te heffen. Slim!

@ Haasten, goed dat je even aan de bel trekt. Ik zie dat je contact hebt gehad met de telefonische klantenservice. Mijn collega heeft je 't bovenstaande verhaal verteld en jij hebt intussen JA ge-sms't naar 1330. Super! Nu kun je weer verder-internetten. Sorry voor de verwarring!

@ Rick H, welkom op 't Simyo Forum! Ook voor jou geldt bovenstaande. Jij hebt ook contact gehad met de klantenservice en hebt JA ge-sms't zodat je weer verder kunt. Super!

@ Dickwaal, wat leuk dat je deze vraag hier kwam stellen! Ik zie dat jij inderdaad contact hebt gehad met de klantenservice, en mijn collega heeft je toen uitgelegd wat er speelde. Ik ben blij dat je nu weer verder kunt internetten.

@ Groentjuh, dankjewel voor je antwoord!

Als er nog andere vragen zijn, hoor ik dat graag.

Groetjes,
Jihane
Dank Jihane voor het snelle en heldere antwoord (en Truc van de klantenservice voor zijn hulp)!
Reputatie 7
Badge +10
Graag gedaan namens Jihane en Truc 😃 We gaan zo snel mogelijk een extra informatietopic hierover aanmaken zodat iedereen deze informatie makkelijk kan vinden. Mocht jij nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden!

Groetjes,
Angela
Ben blij met forum.
Kreeg vandaag ook zo'n sms.
Had eerst moeten kijken voordat ik via mail mijn vraag stelde 😢
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Cor08,

Wat goed om te zien dat je tevreden bent met het forum 😃 Daar doen we ons best voor. Je kunt niet altijd weten dat het antwoord hier al 'voor het oprapen' ligt. Het is dus helemaal niet gek om je vraag dan alsnog te stellen. Al is het maar voor de zekerheid! Vragen staat vrij en wij antwoorden met liefde :)

Mocht je in de toekomst nog eens hulp nodig hebben, dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Angela
Bedankt voor reactie Angela.
Vandaag 2e sms van 1200 ontvangen dat internet geblokkeerd was ivm €60,50 verbruik.
Direct naar 1330 sms JA gestuurd en blokkade was in 2 minuten opgelost.
Dat werkt dus perfect
Grtjs
Cor
Reputatie 7
Badge +10
Hi Cor,

Ik ben blij dat het nu allemaal lekker duidelijk is. Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer