.

Beantwoord

Waarom krijg ik de melding: netwerk niet beschikbaar?

  • 5 August 2014
  • 6 reacties
  • 674 Bekeken

Ik ben in het buitenland en als ik wil bellen staat er 'netwerk niet beschikbaar' en als ik een sms wil verzenden komt er na een tijdje in beeld dat er geen service beschikbaar is, heb wel vol bereik. 'Bellen in en naar het buitenland' optie staat aan. Weet niet wat te doen nog. Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Ernst 6 August 2014, 15:16

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi luuddb, welkom op het forum van Simyo :)

Heb je al eens geprobeerd om andere aanwezige netwerken te selecteren en dan een te bellen?
Het lijkt er namelijk op dat je een netwerk probeert te gebruiken waar KPN geen contract mee heeft.
Als dat wel zo was geweest had je namelijk in ieder geval wel een SMS moeten kunnen versturen, dit valt namelijk niet onder 'Bellen in en naar het buitenland' en kan altijd, in welk land je ook bent.
Dat zal ik proberen, bedankt.
Ik heb het gedaan en is gelukt alleen mijn roaming gaat daarbij ook aan wat tot een erg hoge rekening zal leiden. Kon vervolgens niet meer niet verbinden met het geselecteerde netwerk. Simkaart eruit gehaald om hoge rekeningen te voorkomen.
Maar alsnog bedankt voor de hulp!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi luuddb,

Goed om te horen dat je verbinding hebt gekregen met een netwerk 🙂 Wat je kunt proberen in je telefoon: Je gegevensverbruik optie uitzetten. Zo kun je op het netwerk komen, en toch voorkomen dat je tegen hoge rekeningen aanloopt!

Of je zet natuurlijk je internetoptie voor in het buitenland uit op Mijn Simyo!

Ik hoop dat je iets aan de tips hebt 🙂
Oké, bedankt.
Badge +6
Graag gedaan namens Tiury, luuddb! :)

Mocht je nog andere vragen en/of opmerkingen hebben, dan weet je ons te vinden hè!

Reageer