.

Beantwoord

Waarom kon ik niet bellen in het buitenland?

  • 21 March 2017
  • 5 reacties
  • 107 Bekeken

Vorig jaar was ik op Malorca maar kon niet bellen alleen noodoproepen was mogelijk .Het appartement waar ik verbleef had wel Een versterkings kastje voor wiffi van fodafone zou dat ook het probleem kunnen zijn?Nu ga ik binnen kort weer naar hetzelfde en wil toch wel graag kunnen bellen .Hopelijk kunt u mij helpen.Vriendelijke gr.Klaassien.
icon

Beste antwoord door Jihane 23 March 2017, 17:39

Bekijk originele reactie

5 reacties

Stond / Staat bellen in het buitenland aan op je MijnSimyo? Check dit na inloggen bij instellingen - netwerkinstellingen.

Als je prepaid hebt dan kun je in het buitenland enkel bellen of smsen maar internetten via wifi.
Ja het stond aan,maar j e moet toch normaal kunnen bellen.
Er kunnen meerdere oorzaken zijn. Kan zelf liggen aan het netwerk waarmee de telefoon automatisch mee probeert te verbinden, wat dan mislukt en gevolg is dat men dan, zoals jij had, alleen noodoproepen kan doen.

Omdat je daar nu niet bent is het ook lastig om te achterhalen waar het probleem zat. Soms werkt handmatig zoeken naar een netwerk. Soms is het nodig dat Simyo een reset op je simkaart toepast.
Bedankt voor het mee denken.Ik ga het verder uitzoeken.Gr.Klaassien.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Smas46Robot,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je geen gebruik kon maken van je aansluiting in het buitenland 😞 Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je wel zou moeten kunnen bellen en sms'en. Internetten niet, want dat kan alleen met abonnementen. Ik zie ook dat de optie 'Bellen in/naar het buitenland' gewoon netjes aan staat bij jou. Ik heb deze optie voor jou een reset gegeven. Dat betekent dat ik alle instellingen vernieuw. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Dit lost vaak de problemen in het buitenland al op 🙂

Als je de volgende keer in het buitenland bent en dezelfde problemen ondervindt, dan wil ik je vragen om te kijken of je handmatige netwerken kunt selecteren. Soms gaat het namelijk net niet goed met het specifieke netwerk waar je telefoon op zit. Ook kan het soms helpen om je toestel uit en aan te zetten.

Als dat ook allemaal niet werkt, dan raad ik je aan om je simkaart even in een ander toestel te plaatsen en andersom. Zo kom je er dan achter of het probleem ligt bij de telefoon of bij de simkaart, en kunnen we op een gerichtere manier verder.

Laat je me weten hoe het in de toekomst verloopt?

@ Ray, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer