.

Beantwoord

Waarom kan mijn dochter niet gebeld worden op Tenerife?


Kan mijn dochter niet bellen op Tenerife, heb het landnummer +34 ervoor gezet, maar krijg steeds te horen dit nummer is niet in bereik de verbinding wordt nu verbroken, wat kan dit zijn?
icon

Beste antwoord door Els 10 August 2017, 13:51

Bekijk originele reactie

12 reacties

Waarom zet je er +34 voor? Heeft zij een lokaal nummer?
Reputatie 7
Badge +7
Als je dochter een Nederlands nummer heeft moet je inderdaad iets in de vorm van
+31 6 12344321 oid gebruiken. Gelukkig maar dat die nummers altijd hetzelfde zijn.
Je weet immers niet waar iemand uithamgt, en eerst bellen om dat te vragen
lukt niet.
Kan mijn dochter niet bellen op Tenerife, heb het landnummer +34 ervoor gezet, maar krijg steeds te horen dit nummer is niet in bereik de verbinding wordt nu verbroken, wat kan dit zijn?
Belt u mobiel naar uw dochter?
In dat geval.... Staat op uw mijn Simyo bellen in en naar het buitenland aan?
En zoals de anderen al aangegeven de eerste 0 vervangen door +31.

Staat bij uw dochter op haar mijn Simyo bellen in en naar het buitenland aan?
Staat bij haar telefoon (data) roaming aan?

Graag een terugkoppeling.
Reputatie 7
Badge +7
Nog niet eerder genoemd, waar ben je zelf? Nederland? Tenerife? Ergens anders?
Als ze zelf in Nederland is dan kan ze gewoon bellen met 06 en verder, mits er dus gebeld wordt naar een Nederlands mobiele nummer. Buitenland optie hoeft voor haar niet aan te staan want je hoeft immers niet te weten waar deze persoon is. Dat zij dit wel weet doet niks veranderen aan dat feit. Daarom betaalde je voor het afschaffen van het roamingstarief maar tot aan de grens als beller vanuit Nederland. Belt ze naar het buitenland (buitenlands nummer) dan is het een ander verhaal.

Het is daarom belangrijk om te weten waar de beller (Claudje) zich bevind en naar wat voor telefoonnummer zij belt.

- Belt zij naar het Nederlandse mobiele nummer van haar dochter dan gaat dit uit haar bundel. En is +34 niet nodig.

- Belt zij naar haar dochter op een buitenlands nummer dan is +34 wel nodig, moet bellen in en naar het buitenland wel aan staan en zijn de kosten buiten de bundel zoals aangegeven in het tarievenplan van Simyo.

Dus Claudje,

Graag duidelijkheid.
Bedankt voor de reactie's, Bellen van en naar buitenland heb ik voordat ze ging aangezet in mijn Simyo, de roaming staat bij haar ook aan. Mijn dochter kan mij wel bellen vanuit Tenerife. Maar als wij haar willen bellen vanuit Nederland krijgen we we elke keer te horen dit nummer is niet in gebruik de verbinding wordt verbroken. Heb het nummer veranderd met +31 maar helaas lukt het nog niet.
Reputatie 7
Badge +9
Als je met +31 belt (wat niet echt nodig is) moet je de eerste nul van het 06 nummer weglaten (dus +316xxxx), maar misschien wist je dit al.
Maar je kunt ook gewoon met 06xxxxxx bellen.
Ze heeft je gebeld, dus probeer haar eens de te bellen door haar aan te klikken in het gesprekkenlogboek. Of gewoon zoals ze in de contacten staat en je binnen de Nederlandse grenzen met haar belt.
Alles geprobeerd maar helaas blijft hetzelfde, we houden nu contact via whats App en ze belt ons.
Niemand kan haar vanuit Nederland bereiken, krijgen allemaal te horen nummer is niet in gebruik.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Claudje,

Welkom op het Simyo Forum! Heel goed dat je hier heen bent gekomen om je vraag te stellen. Wat onhandig dat je dochter op Tenerife niet te bereiken is. Gelukkig kan ze jullie wel bellen, maar ik kan me voorstellen dat jullie haar ook graag willen kunnen bereiken als dat nodig is.

Ook vanuit hier kan ik geen verbinding krijgen met het nummer van je dochter. Ik heb contact gehad met de netwerkbeheerders van KPN. Zij geven aan dat het netwerk inderdaad geen toegang gaf voor inkomende gesprekken in het buitenland. Mijn excuses hiervoor! Dit heb ik inmiddels via onze technische afdeling rechtgezet. Zou je haar willen vragen om haar telefoon voor tien minuten uit te zetten? Als het goed is zou ze hierna weer gebeld moeten kunnen worden.

Zo niet, vraag haar dan om te controleren of ze inkomende oproepen heeft geblokkeerd in haar telefoon. Deze optie kan ze terugvinden bij de oproepinstellingen in haar telefoon. Is dit niet het geval? Vraag haar dan om handmatig een ander beschikbaar netwerk te selecteren op Tenerife. Het kan zijn dat haar telefoon automatisch verbonden is met een netwerk dat geen goede dekking biedt. Brengt ook dit geen verbetering? Raad haar dan aan om haar simkaart in een andere telefoon te plaatsen om te testen of ze daarmee wel gebeld kan worden. Test vervolgens ook een andere simkaart in haar telefoon. Zo kunnen we vaststellen waar het probleem precies zit.

Laat je me weten wat hier uit komt?

@Ray, Scotsman, Friesian & wimj12, jullie zijn geweldig! Bedankt voor de uitleg en tips!

Groetjes,
Els
Hallo Els, bedankt voor de reactie en het regelen van de rest. Maar helaas is het nog niet gelukt. vandaag komt ze weer terug en zal eens even kijken en proberen met de sim-kaart in een andere telefoon. We gaan nog naar Italië deze vakantie dus gaan het uit proberen of iemand haar vanuit Nederland haar kan bellen. Laat het je weten!


Met Vriendelijke groet Claudia
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Claudje,

Is ze nu weer terug in Nederland? Kan je haar hier wel bellen of lukt het nog steeds niet?

Hebben jullie de simkaarten al gewisseld?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar

Reageer