.

Beantwoord

Waarom kan ik niet sms'en vanuit het buitenland?

  • 29 May 2019
  • 6 reacties
  • 253 Bekeken

Hallo.
Ik werk momenteel in de VS. voor ik vertrok heb ik bij jullie een prepaid simkaart aangevraagd zodat ik mijn NL nummer kan behouden. Het enige wat ik moest doen was een smsje sturen. Het probleem is alleen dat dat niet lukt. De telefoons blijven aangeven dat ik dan geen netwerk heb. De optie mobiel bellen in het buitenland staat aan. Als ik zoek naar andere netwerken, dan zijn die er niet. En als ik sms dan gebruik ik een landscode voor het telefoonnummer dat ik probeer te smsen.
Dit probleem moet snel worden opgelost want ik heb dit nodig om mijn studentenlening bij DUO aan te passen. Dat kan alleen met verificatie via mijn NL nummer. En dat moet voor 1 Juni 24:00h Nederlandse tijd.
Hoe kan ik dit zsm oplossen?
icon

Beste antwoord door Kevin 29 May 2019, 12:37

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Kun je aangeven welke mobiel je hebt?

Kun je aangeven welke provider je ziet als je naar providers zoekt?
Groentjuh, ik denk dat jij ook leest dat het op meerdere telefoons speelt.

@ Noavh
Een moderator/medewerker van Simyo zal zich melden.
Reputatie 7
Badge +9
Als @Noavh geen zgn. quad-band mobieltje heeft dan lukt bellen en sms'sen in de USA niet want ze gebruiken daar andere frequenties dan in Europa. Dus de vraag van @Groentjuh welk mobiel @Noavh heeft is van belang. Verder is het theoretisch denkbaar dat @Noavh zich in een gebied bevindt waar geen GSM providers actief zijn. In de USA gebruiken ze namelijk twee verschillende typen netwerk die onderling niet compatible zijn (GSM en CDMA). Een Europees GSM mobiel zal niet werken op een locatie waar alleen CDMA bereik is. Of er veel gebieden zijn waar geen GSM maar wel CDMA bereik is weet ik niet.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Noavh,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je niet kunt sms'en vanuit de VS. Je geeft aan dat de simkaart in meerdere telefoons niet werkt. Het zou natuurlijk kunnen dat dit aan de frequenties van deze toestellen ligt. Maar hoogstwaarschijnlijk zijn dit gewoon toestellen die op je locatie wel werken met een Amerikaanse simkaart.

Aangezien ik zie dat je toestel ook niet is aangemeld op een buitenlands netwerk heb ik een reset uitgevoerd op je simkaart, ook de instellingen voor het buitenland heb ik opnieuw ingesteld. Zou je na het opnieuw opstarten van je toestel eens handmatig willen zoeken naar een netwerk. Hopelijk is het hiermee al opgelost!

Houd ons vooral even op de hoogte. Mocht het hierna nog niet werken dan kunnen we eens kijken of het inderdaad met de frequenties van het toestel te maken kan hebben! Thanks voor de hulp tot nu toe Groentjuh, Friesian en Scotsman! 😀

Groetjes,

Kevin
Het werkt! Het bereik was nog niet het beste maar ik kon een sms versturen en ontvangen 🙂 Dankjewel voor de snelle service!
Reputatie 6
Badge +5
Hi Noavh,

Dat is goed om te horen 🙂 Hou je ons op de hoogte wat betreft het bereik?

Groetjes,
Niels

Reageer