.

Beantwoord

Waarom kan ik niet SMS'en in Nicaragua?

  • 27 July 2016
  • 7 reacties
  • 186 Bekeken

waarom kan ik niet sms-sen in nicaragua ?
buitenland staat aan.
ik heb prepayed met ongeveer 30 euro tegoed
ik heb wel een welkomst sms ontvangen met de tariven / ik heb dus wel verbinding !?
rooming staat aan. (weet niet of dat moet)
ik heb de landcode voor het nummer gezet (en de eerste nul van het normale nummer weggelaten)
telefoon is diverse keeren uit en aan geweest.
als ik een tekst probeer te versturen krijg ik na enkele seconden de melding " bericht niet verzonden"

nu weet ik niet wat ik verder kan /moet proberen.
icon

Beste antwoord door Jihane 27 July 2016, 16:39

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Probeer een ander netwerk te kiezen. Roaming moet inderdaad aan staan.
dank voor je sugestie,. er zijn hier 2 netwerken, op 1 krijg ik de melding, kan niet registreren,.. op de andere krijg ik wel registratie maar dan het probleem zoals in mijn originele vraag gesteld.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Kees Nigaragua,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je niet kunt SMS'en in Nicaragua! Dat is zeker niet de bedoeling. Kun je wel bellen en gebeld worden? Kun je SMS'jes ontvangen?

Ik heb jouw buitenlandoptie een reset gegeven. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk lost dit het probleem op!

Mocht dit niet werken, dan raad ik je (zoals Scotsman al zegt) aan om handmatig een buitenlands netwerk te kiezen. Dit hoort je toestel automatisch te doen, maar soms kan zo'n toestel wel een duwtje in de juiste richting gebruiken. Hierbij is het de bedoeling dat je kiest voor het netwerk met de meeste dekking.

Als ook dit de oplossing niet blijkt te zijn, dan kun je het beste je simkaart even in een ander toestel plaatsen en andersom. Op die manier kun je namelijk peilen waar het probleem zich bevindt: in je toestel of in je simkaart.

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
hallo,..

we zijn hier met 2 verschillende toestellen en twee prepayd sim kaarten.
de toenstellen zijn absolute simlock vrj , 1 sim van simyo, 1 van kruitvat (bijde KPN netwerkk)
sims onderling verwisselen heeft geen effect.
ik kan wel binnen nicaragua bellen / duur maar kan wel / naar nederland heb ik niet geprobeeld maar heb ik wel vertrouwen in.
sms werkt dus niet.

overigens heb ik inmiddels ook locale sim geprobeerd ,.. van claro en van movistar.
bijde registreren wel en ik ontvang sms berichten met aanmeldingen en reclame maar ik kan er niet mee bellen en ook niet sms-en

ik geef het op,.. dan maar duur bellen en geen sms ,.. blij dat et bellen in elk geval wel werkt..

dank voor de hulp pogingen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Kees Nigaragua,

Wat vervelend dat het SMS'en gewoon niet wilt lukken! 😞 Wil je de de volgende punten even controleren/? Als je op die link klikt, dan vind je een checklist met dingen die wellicht nét mis zouden kunnen gaan met SMS'en. Zo dient het nummer van de berichtencentrale goed te staan (0031653131313) en zijn andere instellingen ook van belang.

Kun je overigens wel SMS'jes ontvangen? Of gaat dat ook niet?

Groetjes,
Jihane
hallo Jihane,

die punten had ik al gecontroleerd voor ik op dit forum deze vraag plaatste./zit de oplossing dus niet bij.
overigens wel vreemd dat je in je schrijven meld dat het centralenummer met 0031 moet beginnen beginnen terwijl in de puntenlijst staat dat diet geen 00 maar absublut +31 moet zijn..
wellicht een aandachtspuntje voor een veldende hulppoging.

wat het ontvangen betrfeft,.. ja dat werkt wel.

we gaan nu bijna naar nederland terug dus heeft verder zoeken niet veel zin.
dan voor je hulppogingen.

groeten
kees
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Kees,

Wat vervelend dat het nog steeds niet wilt werken 😞 Dankjewel voor je feedback, overigens! Ik neem het mee voor de toekomst.

Laat je 't weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer