.

Beantwoord

Waarom kan ik niet op internet in Spanje?

  • 23 March 2016
  • 2 reacties
  • 382 Bekeken

Beste,

Ik zit komende paar dagen in gran canaria. Heb niet overal WiFi dus probeer via m'n telefoon te internetten. Ook de instelling "internetten in het buitenland" via simyo

Heb dataroaming aangezet, maar helaas lukt het mij niet om verbinding te maken. Kunnen jullie mij helpen ?

Thanks
icon

Beste antwoord door Scotsman 23 March 2016, 12:21

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het gebruikelijke advies in dit soort situaties is: telefoon uitzetten en weer opstarten. Laat hem eerst automatisch een netwerk kiezen, maar heb je dan nog geen internet, kies dan handmatig een ander netwerk. Ik ga er van uit dat je geen prepaid hebt want dan werkt mobiel internet in het buitenland niet.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Wiew,

Welkom op het Simyo forum.

Gran Canaria klinkt goed 🆒 Nu moeten we nog zorgen dat je daar gebruik kunt maken van internet.

De opties 'Internet op je mobiel in het buitenland' en dataroaming moeten inderdaad aanstaan.

Nadat je deze opties hebt ingeschakeld is het altijd aan te raden om je toestel even uit en aan te zetten.

Als je hierna nog steeds geen verbinding kunt maken wil ik je, net als Scotsman, adviseren om handmatig een netwerk te selecteren.

Laat je ons weten of het hiermee is gelukt?

Groetjes,
Sean

@Scotsman bedankt voor je goede adviezen!

Reageer