.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten met mijn Prepaid simkaart?

  • 30 September 2017
  • 1 reactie
  • 112 Bekeken

Ik heb met mijn prepaid nummer een internetbundeltje gekocht voor 1 maand. Nergens stond bij de aankoop van de bundel dat het alleen in Nederland geldig is. (ja nu achteraf in de kleine letters) Nu zit ik in het buitenland en heb geen internet. A: Slechte communicatie bij aankoop prepaidbundel dat het niet in het buitenland geldig is. B: Belachelijk gezien de europese wetgeving dat tarieven in het buitenland nu hetzelfde kosten maar voor prepaid wordt dit onmogelijk gemaakt. Lijkt wel op koppelverkoop ter bevordering van de verkoop van abonnementen. Iemand nog een idee hoe ik per direct in het weekend internet krijg op mijn mobiel in het buitenland buiten een buitenlandse kaart te kopen?
Ik ben ook benieuwd wie de huidige CEO is van Simyo Nederland. Naast een klacht werkt een directieklacht (per brief) aan de CEO persoonlijk gericht doorgaans beter.
icon

Beste antwoord door Jihane 2 October 2017, 10:11

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Borrie,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me goed voorstellen dat het een onprettige verrassing was dat je niet kunt internetten met je Prepaid simkaart in het buitenland. Zoals je op Mijn Simyo ook bijvoorbeeld terugziet, bestaat er met een Prepaid kaart geen optie om je internetoptie in het buitenland aan te zetten. Maar belangrijker nog, wanneer je een Prepaid internetbundel aanschaft, zie je dit staan op die pagina:

Met Prepaid kun je geen gebruik maken van internet in het buitenland.

Je ziet dit vrijwel onmiddellijk wanneer de pagina geopend is, onder het kopje Handig om te weten. Verder staat er niet heel veel meer informatie op die pagina, wat expres gedaan is. We wilden immers niet dat het ondergesneeuwd zou worden in informatie. Waar en hoe zou jij dit liever willen hebben staan? Dan kan ik dat op onze 'Wall of Change' hangen, zodat het besproken kan worden bij de vergadering. De 'Wall of Change' is een wand waar alle ideeën en suggesties op komen te hangen.

Verder wil ik nog even ingaan op je zegt dat dit misschien ingaat tegen Europese wetgeving. Dat is niet zo, want de Europese wet die jij bedoelt stelt alleen dat je voor diensten die ook in het buitenland aangeboden worden, niet meer mag vragen dan dat je in Nederland doet. Omdat internet in het buitenland geen dienst is die we momenteel aanbieden, is daar met geen woord over gerept.

Je vraagt wat de snelste manier is om toch nog te kunnen internetten. Je kunt, als je dat wilt, overstappen naar een Sim Only abonnement via Mijn Simyo. Dat duurt dan één werkdag, je behoudt je simkaart, je beltegoed wordt verrekend met de eerste factuur, en je betaalt geen aansluitkosten. Ik wil je niet het idee geven dat ik je iets aan je opdring, dus daarom benadruk ik nogmaals dat dat slechts een kwestie van keuze is. Je kunt daarmee tenminste wel internetten, als dat heel belangrijk voor je is :)

Ik zie dat dat je een internetbundel hebt gekocht van 1000 MB's, waarvan je 15 MB's verbruikt hebt. Ik wil het volgende met je afspreken: ik wil die hele bundel voor je vergoeden en daarmee dus € 10,- weer terugzetten bij je beltegoed, mits je niet meer van die bundel verbruikt. De bundel verloopt op 23 oktober. Dan kom ik hierop terug. Als de bundel verder onaangeraakt is gebleven, vergoed ik 'm voor je. Dan heb je verder niets verloren. Vind je dit goed?

En als laatste... Begrijpelijk waarom je denkt dat klagen bij de CEO je het meeste resultaat zal opleveren. Maar is het niet veel mooier als je in de eerste instantie op een vriendelijke en behulpzame manier tegemoet wordt gekomen? Ik hoop dat je even blij bent met een reactie van mij, als dat je geweest zou zijn met een reactie van de eindbaas hier, haha.

Groetjes,
Jihane

Reageer