.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in Spanje?

  • 6 June 2017
  • 6 reacties
  • 317 Bekeken

Badge
Ik heb alles al geprobeerd en heb alle instellingen goed gezet zos dat was aangegeven, maar mijn 4g doet het nog steeds niet.... Wat kan ik nog meer doen plaats dan alles wat al op dit forum is gezet.


Vriendelijke groeten franka
icon

Beste antwoord door Jihane 8 June 2017, 19:33

Bekijk originele reactie

6 reacties

Vertel eens wat je hebt gedaan, een glazen bol heb ik al in gekeken, was van glas. 😉
Badge
Ik heb de instellingen aan gezet van dat je kan bellen en internetten in het buitelenland. Op mijn simyo, ik heb de roaming instellingen aan gezet en mijn mobiel paar keer aan en uit gedaan 1 keer met me sim kaart en sd er uit en toen even uit gelaten
En hoe zit het met APN op je toestel? Welk toestel? Werkt Internet wel in NL?
Je hebt het over 4G, maar begin eerst met internet...
Badge
Ik heb een sony experia xa, en heb apn opgezocht maar mijne staat op. KPN en ja in nl wel internet en 3g en hier wel gewoon wifi maar het lukt niet om op mijn mb's te gaan als ik geen wifi ergens a heb
Heb je al handmatig geprobeerd of je een netwerk vindt dat internet levert?

Er za mogelijk een moderator je verder moeten helpen, die kan meer ik ben ook klant, ik verwacht een reset
Reputatie 7
Badge +10
Hi Franka,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je niet kunt internetten in Spanje. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je buitenlandopties aanstaan. Deze opties heten 'Bellen in/naar het buitenland' en 'Internet op je mobiel in het buitenland', en die vind je als je inlogt op Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen. Deze opties heb ik voor de zekerheid nog even een reset gegeven, waarmee ik de instellingen op netwerkniveau vernieuwd heb. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Ik zie trouwens dat je wel héél kort hebt geïnternet vanuit Spanje, op 6 juni. Dat betekent dat alles eventjes goed stond. Wil je nog even handmatig een Spaans netwerk selecteren op je toestel? Dit kun je doen via je telefooninstellingen. Weet je niet precies hoe dit doet? Dan kun je mij vertellen welke telefoon je hebt. Ik ga je hier dan mee helpen.

Ook is het raadzaam om je APN nog even te controleren. Het hoort portalmmm.nl te zijn, met 'KPN' als gebruikersnaam en 'GPRS' als wachtwoord. Werkt het dan wel?

Als het nog niet werkt, wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te stoppen en andersom. Kun je met een andere mobiel wel internetten? En hoe doet een andere simkaart 't in jouw telefoon?

In je eerste berichtje had je het over 4G. Jij hebt (ook in Nederland) 3G-snelheid, en geen 4G. 4G is ook internet, maar dan een stukje sneller dan 3G. Je kunt gratis 4G aanzetten door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Abonnement > Bundels aanpassen. Let je erop dat je in het buitenland niet altijd op 4G kunt zitten, omdat het netwerk het dan niet aanbiedt?

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane

Reageer