.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in Portugal?

  • 6 June 2017
  • 4 reacties
  • 464 Bekeken

Bellen gaat wel internet niet in Portugal. Alle stappen op de website doorlopen incl. Het toevoegen gebruikersnaam en wachtwoord voor KPN apn. Internet en bellen in buitenland staan aan. Sim kaart van vriendin (andere provider) werkt meteen hierbij hoef ik niet eens handmatig naar een netwerk te zoeken. Wat kan er verder nog gedaan worden?
icon

Beste antwoord door Jihane 9 June 2017, 15:14

Bekijk originele reactie

4 reacties

Ik zie dat ik niet de enige met dit probleem. Werkt de reset van de simkaart bij anderen wel? Graag ook reset van mijn simkaart.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Henkhendrik,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat het niet lukte om te internetten in Portugal 😞 Ik heb jouw buitenlandse internetoptie meteen een reset gegeven, wat inhoudt dat de instellingen op het netwerk opnieuw worden aangemeld. Wil je je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Heb je 'dataroaming' aan staan bij je telefooninstellingen? Dat is ook belangrijk. Anders kan je toestel geen verbinding maken met het internet vanuit een buitenlands netwerk.

Ook zie ik dat je gebeld hebt met de telefonische klantenservice en dat mijn collega de APN-instellingen met je besproken heeft. Heb jij je APN-gegevens aangepast? De APN-naam hoort portalmmm.nl te zijn, de gebruikersnaam 'KPN' en het wachtwoord 'GPRS'. Is het niet helemaal helder voor je hoe dit aangepast zou moeten worden? Dan kun je me vertellen welk toestel je hebt. Ik help je dan stapsgewijs verder!

Laat je me weten of je er zo uit komt?

Groetjes,
Jihane
Zoals in eerste bericht: Had alle stappen die ik kon doorlopen, ook de apn zoals klantenservice mij eerder adviseerde. Na jullie reset werkt het weer naar behoren, meteen verbinding, meteen 4g. Voor mij was de reset de oplossing. Bedankt voor de service!
Badge +7
Hoi Henkhendrik,

Wat fijn dat je weer kunt internetten na de reset! Heel veel internetplezier en nog een fijne vakantie natuurlijk :D

Groetjes,
Samantha

Reageer