.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in Noorwegen?

  • 4 March 2018
  • 5 reacties
  • 477 Bekeken

  1. Afgelopen december kon ik in Noorwegen niet op internet. Alle instellingen geprobeerd, geen resultaat. In ander landen (belgie, Duitsland geen probleem. Wat te doen?
  2. De mijn Simyo app: inloggen lukt niet, nieuwe wachtwoorden, wachtwoord aanpassen ed. helpt niks. Wat nu?
icon

Beste antwoord door franswon 4 March 2018, 15:13

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Halo plumeau,

Het kan zijn dat je Noorse provider het wachtwoord GPRS i.p.v. gprs wilde hebben of andersom, nu is het jammer genoeg niet te reproduceren.
Een moderator kan, voor alle zekerheid, je simkaart een reset geven.

Mijn Simyo:

Welke versie besturingssysteem heb je? Op oudere versies heb je een kans dat Mijn Simyo niet meer werkt. Maak dan een snelkoppeling naar https://mijn.simyo.nl/ op je scherm.
Heb je een moderne versie van je besturingssysteem dan kan je eerst de gegevens van de app verwijderen, daarna de app de-installeren en vanuit de store opnieuw installeren en inloggen met dezelfde gegevens als op Mijn Simyo.
Voor de update zal ik eens rustig gaan zitten, het wachtwoord ga ik uittesten!
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Plumeau,

Welkom op het Simyo Forum! Wat onhandig dat je niet kon internetten in Noorwegen en dat je problemen had met de app. :(

Ik zie dat Franswon je al wat goede tips heeft gegeven om het probleem met de app op te lossen. Laat je ons weten hoe dit gaat en of het is opgelost?

Wat betreft het internetgebruik in Noorwegen wil ik je graag helpen met een oplossing. Omdat je nu niet meer op locatie bent, kan ik helaas niet testen of een reset zal helpen. Voor de zekerheid heb ik je simkaart wel gereset voor internet in het buitenland. Hierbij wordt je simkaart opnieuw aangemeld bij het netwerk. Kun je je telefoon voor vijf minuten helemaal uitzetten? Loop daarnaast nog eens onze Toestelhulp na om de instellingen voor internet handmatig in te voeren.

Mocht je de volgende keer opnieuw problemen hebben met internetten in een bepaald land, dan kan het ook zijn dat je telefoon automatisch verbonden is met een netwerk dat geen goede dekking biedt voor internet. In dat geval raad ik je aan om handmatig een ander beschikbaar netwerk te selecteren via je telefoon. In de meeste telefoons kun je deze optie terugvinden bij Instellingen > Mobiele Netwerken > Operator/Netwerkselectie > Handmatig. Indien je hierna nog steeds problemen hebt met internet in het buitenland, neem dan op dat moment contact met ons op. Dan kunnen we je beter helpen met een oplossing, goed? :)

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@ Franswon, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Els
ik ga het uitproberen, heb elders ook nog wat lijstjes met instellingen gevonden, ik laat het weten.
Reputatie 5
Badge +5
Helemaal super, Plumeau!

Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Els

Reageer