.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in Italië?

  • 2 July 2016
  • 5 reacties
  • 114 Bekeken

Badge
Zit nu een paar dagen in Italië, en het lukt me maar niet om te internetten hier. Roaming op telefoon en op simyo staan op toegestaan, maar tot nu toe nog geen succes gehad. In Nederland lukt het wel. Toestel staat op 3g.
icon

Beste antwoord door Jihane 3 July 2016, 16:46

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Xtinction,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je niet kunt internetten op je vakantie! Ik zie dat je instellingen vanuit onze kant goed staan, dus je hoort gewoon gebruik te moeten kunnen maken van mobiele data. Ik heb jouw internet-optie even een reset gegeven. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk lost dit het probleem op!

Mocht dit niet werken, raad ik je aan om handmatig een (buitenlands) netwerk te selecteren. Je kiest dan een netwerk met veel bereik. Het kan zo zijn namelijk dat er iets misgaat met het automatisch selecteren van een dergelijk netwerk.

Als je dan nog steeds geen verbinding krijgt, kun je je simkaart in een ander toestel stoppen en andersom. Zo kun je even peilen waar het probleem ligt: bij je toestel of bij je simkaart. Wat voor telefoon heb je? Bij sommige toestellen dienen bepaalde functies uitgezet (of juist aangezet) te worden. Bij iPhones bijvoorbeeld, moet de optie voor 'EU internet' uitgevinkt worden. Wellicht is zoiets het probleem!

Laat je het even weten?

Groetjes,
Jihane
Badge
Helaas nog geen goed nieuws, heb toestel half uur uitgezet, ben daarna nog gewisseld van provider van I wind naar three, maar nog geen succes.

Mijn toestel is een oneplus one overigens
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Xtinction,

Oei, wat lastig dat het nog steeds niet werkt! Heb jij je simkaart al in een andere telefoon geprobeerd en andersom? Zoals ik al in mijn eerdere reactie aangaf, is dat een handige manier om te testen waar het probleem precies ligt.

Ik ben heel benieuwd!

Groetjes,
Jihane
Badge
Hee Jihane, ik had die mogelijkheid niet, maar mijn vriendin heeft ook simyo, en zij had geen problemen met haar toestel. Het zou dus wel eens aan mijn telefoon kunnen liggen. Helaas kan ik het niet meer testen, want ik ben weer terug in Nederland 😞 toch bedankt!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Xtinction.

Ah, jammer dat dit niet meer gelukt is! Houd het de volgende keer dat je naar het buitenland gaat even in de gaten. Mocht het weer niet goed gaan, kunnen we opnieuw opzoek naar het probleem.

Voor nu in ieder geval graag gedaan! Mocht je verder nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Angela

Reageer