Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in het buitenland?

  • 17 juli 2020
  • 23 reacties
  • 566 Bekeken

Badge

roaming werkt niet in het buitenaland. Alles staat aan. Ik heb dit vorig jaar ook gehad. Heel vervelend. 

Wat te doen?

bedankt Jose

icon

Beste antwoord door Friesian 27 juli 2020, 23:28

Ik zou het eens proberen met instellingen - netwerkinstellingen resetten - probeer daarna de namen toegangspunten opnieuw in te stellen wanneer nodig.

Dit reset mobiele netwerken, WiFi en Bluetooth. Je zult het (waarschijnlijk) opnieuw moeten instellen.

*******

Uit eerbied voor franswon - Frans - vermeld ik dit behulpzame.

 

Checklist update buitenland

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyohttps://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++

Bekijk originele reactie

23 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Hoi Jose, 

Wat vervelend dat je niet kan internetten in het buitenland!

Ik heb je simkaart gelijk een reset gegeven. Kun jij je toestel over tien minuten een minuut uitzetten en daarna weer aanzetten?

Wat heb je eigenlijk voor toestel? 

Ik hoor het graag van je!

Groetjes, 
Bas

Badge

Dag Bas, mijn toestel is afgelopen vrijdag 2 keer gereset door een collega.

S avonds rij ik naar belgie en het werkt niet. Roaming werkt niet. Niet eens bellen lukt. Graag een andere oplossing dan resetten. Want dit is super vervelend.

Jose

Reputatie 7

Wat voor telefoon heb je? Wellicht is er een APN instellingen niet helemaal juist.

Badge

Dank je voor je snelle reactie  ik heb een samsung s10

Reputatie 7

Kun je deze stappen eens volgen? Dit zijn de APN instellingen.

 

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/device/samsung/galaxy-s10-dual-sim-sm-g973f/topic/internet/handmatig-instellen/1

Badge

Dag Ray, Ik heb de stappen gevolgd. Hoe kan ik nu weten of het wel gaat werken?

 

bedankt voor je reactie, groeten José

Reputatie 7

Als roaming aan staat en je buitenland instellingen ook aan, dan zou het moeten werken. Helaas weet je dit pas als je de grens over bent. 

 

Mocht het niet werken zijn er nog twee optie die je zou kunnen doen terwijl je in het buitenland zit. 

  1. Bij wachtwoord staat er dat je gprs in moet vullen. Soms werkt het ook als je GPRS doet, dus met hoofdletters. 
  2. Werkt dat ook niet kun je het proberen door handmatig een netwerk te zoeken. 

    Hoop dat het werkt :) 
Reputatie 7
Badge +5

Hoi Jose,

 

Super vervelend dat het in het verleden niet heeft gewerkt. Heb je inmiddels kunnen checken of het werkt? 

 

Thanks Ray!

 

Groetjes,

Badge

Dag Daisy, nee ik ben niet in het buitenland. Is er een manier om het te controleren zonder dat ik in het buitenland ben?

Reputatie 7
Badge +5

Hoi Jose,

 

Helaas is niet mogelijk dit te checken in Nederland. Wat ik je wel kan adviseren is de instellingen op papier mee te nemen voor het geval het  niet werkt, kun je deze op het nieuwe netwerk weer aanpassen.

 

Groetjes,

Daisy

Badge

Dag Daisy, ik was in belgie afgelopen weekend.

Mijn internet werkte nog steeds niet :-(

gr José

Badge

Ik heb meerdere malen de toestelhulp doorgelopen.

Ik heb ipv gprs ook GPRS ingevoerd (dat advies stond ook in de mail met de toestelhulp.

 

Ik zie nu dat bij de stap toegangspunt bewerken (stap 11) waar ik naam: mobiel internet en apn internet etc invul die gegevens niet woden opgeslagen. Elke keer als ik het opnieuw doe sraar daar "’niet ingesteld"’

Heb je hier iets aan?

Reputatie 6
Badge +3

Hoi José,

 

Bedankt voor de update! Wat balen dat het internet nog steeds niet werkt. 

 

Dat is inderdaad wel erg belangrijk dat je iets kunt invullen bij de naam en vooral bij APN. Is het mogelijk dat je met deze stappen even naar een telefoonwinkeltje gaat om te vragen waarom deze gegevens niet worden opgeslagen als je ze invoert? Dit lijkt namelijk op een toestelprobleem... Dat zou wel eens de oplossing van het internet probleem kunnen zijn. :)

 

Ik hoor graag of het is gelukt! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Badge

Dag Tesanne,

Ik heb het toestel al 1,5 jr en al die tijd kunnen internetten in het buitenland. Kun  je me vertellen hoezo het dan een toestel probleem is?

gr José

Reputatie 6
Badge +3

Hoi José,

 

Bedankt voor je reactie! Het is heel begrijpelijk dat je je afvraagt als je internet voorheen wel altijd heeft gewerkt! 

 

Je geeft aan dat je de stappen van de toestelhulp niet volledig kan volgen omdat om een onbekende reden de gegevens niet correct worden opgeslagen. Het opslaan van die gegevens wordt gedaan op en door het toestel en niet op en door de simkaart. Vandaar dat ik aangeef dat het mislukken van het opslaan van de gegevens een toestelprobleem is. Ik kan niet volledig uitsluiten dat het internet probleem ook door het toestel komt, dus dat zeg ik dan ook niet. Maar het is wel cruciaal dat de instellingen in de telefoon goed staan om te kunnen vaststellen waar het probleem precies vandaan komt. 

 

Groetjes,

Tessanne 

Badge

Daf Tesanne, ik kan de stappen goed volgen van de toestel hulp. Ik kan het invoeren en opslaan. Echter als ik de volgende keer weer de toestelhulp volg dan is het niet niet zictbaar in de instellingen.

 

Badge

Dag Tessanne, 

in het scherm Namen toegangspunten staat bij mijn KPN/HI 4G LTE Mobiel Internet geselecteerd. 

Daaronder staan nu 2 keer Mobiel internet toegevoegd.

Welke van deze toegangspunten moet er geselecteerd staan?

Hij springt steeds terug naar KPN/HI 4G LTE Mobiel Internet. Als ik een van de 2 mobiel internet aanvink dan srpingt hij terug naar KPN…

Is dat juist?

 

Ik zou het eens proberen met instellingen - netwerkinstellingen resetten - probeer daarna de namen toegangspunten opnieuw in te stellen wanneer nodig.

Dit reset mobiele netwerken, WiFi en Bluetooth. Je zult het (waarschijnlijk) opnieuw moeten instellen.

*******

Uit eerbied voor franswon - Frans - vermeld ik dit behulpzame.

 

Checklist update buitenland

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyohttps://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++

Reputatie 7
Badge +5

Hoi Jose,

 

Als het goed is heb je de APN instellingen aangepast/toegevoegd die mobiel internet heet. Je kunt dan het beste een van deze twee proberen en anders eventueel nog de uitgebreide stappen van Friesian proberen.

 

Thanks Friesian!

 

Groetjes,

Daisy

Badge

Hi Daisy, ik het de apn instelling toegevoegd die mobiel internet heet.

Echter als ik die wil aanvinken dan springt de "vink" terug naar het toegangspunt KPN HI 4G…Of maakt het niet uit welk toegangspunt staat aangevinkt?

groetjes jose

 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Jose,

 

Het is juist belangrijk dat het juiste toegangspunt staat aangevinkt. Dus mobiel internet is degene die jij hebt aangemaakt en die aangevinkt moet staan. Vreemd dat deze steeds terug springt! 

 

Groetjes,

Tessanne

Badge

Hi Tessanne, ja vreemd. 

Nog een vraagje. ik klik op toegangs punt bewerken (de nieuw aangmaakte mobiel internet) en dan scroll ik naar beneden . Daar staat een kopje: APN in / uitschakelen. Daaronder staat nog lichter grijs: APN ingeschakeld. Daarachter staat een aan en uit rondje, dat staat op uit. 

Is dat goed of niet goed. 

Ook bij het andere toegenangspunt: KPN/HI 4G LTE Mobiel internet staat dit zelfde op “uit”

Reputatie 6
Badge +3

Hi Jose,

 

Ja die optie staat zo gewoon goed! Daar hoef je verder niets aan te doen. :)

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer