.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in het buitenland?

  • 14 April 2019
  • 5 reacties
  • 267 Bekeken

Mijn 4g in het buitenland doet het niet
ik heb alles geprobeerd qua tips die er gegeven zijn op alle sites
is er een andere manier om mijn 4g te laten werken in het buitenland?
zoals resetten?
icon

Beste antwoord door Jihane 15 April 2019, 14:32

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Weet je zeker dat op de plek in het buitenland waar jij je bevindt 4G beschikbaar is?
ik zit in Scotland daar is volgensmij wel 4G beschikbaar
Reputatie 7
Badge +10
Hi Tessa,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je geen 4G hebt in Schotland! En wat grappig dat de in-Schotland-wonende @Scotsman toevallig degene is die op jouw bericht reageert 😉 Maar dat terzijde! Ik ga je helpen zodat je weer kunt internetten. Ik zie dat je wel kunt sms'en en bellen daar - dat is al goed nieuws! Laten we eerst samen je telefooninstellingen bekijken. Heb je 'dataroaming' aangezet op je mobiel? Dat is belangrijk om te kunnen internetten. Ook wil ik met je kijken naar je geavanceerde internetinstellingen (APN instellingen). Je komt daar door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. (Dit kan verschillen per toestel! Als je het niet meteen kunt vinden, kun je deze pagina bezoeken. Daar klik je op jouw toestel, en daarna klik je op 'Handmatig instellen', onder het kopje 'Internet') Daar voeg je een nieuwe APN toe met de volgende gegevens:

APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Lukt het dan nog niet? Dan wil ik je vragen om handmatig een ander netwerk te kiezen op je mobiel via Instellingen > Aanbieder. Ook dit is op elk toestel anders. Je kunt weer naar deze pagina, waarna je klikt op 'Handmatig een netwerk selecteren' nadat je je mobiel hebt aangeklikt. Daar vink je uit dat je toestel automatisch naar netwerken zoekt, zodat je zelf netwerken kunt selecteren.

Ik heb ook een reset uitgevoerd op je buitenlandse internetoptie. Hiermee worden de instellingen vernieuwd op het netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Laat je me weten of het werkt?

@ Scotsman, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Heel erg bedankt Jihane
mijn 4g doet het weer
Reputatie 7
Badge +10
Hi Tessa,

Wat goed om te horen 😃 Dankjewel voor je terugkoppeling.

Laat je het weten als je in de toekomst nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer