.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in het buitenland?

  • 18 August 2018
  • 4 reacties
  • 179 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo,

In mei en in juli ben ik dit ja naar het buitenland geweest en deed mijn mobiel internet het niet.

In mei lag het eraan dat mijn internet in buitenland niet op aan had gezet. Daarnaast ben ik toen ook de instellingen langs gelopen. Echter was ik in juli op vakantie en deed mijn mobiel internet het nog steeds niet, terwijl na mijn idee de instellingen goed staan..

Hoe kan dit?

Groeten Marinda
icon

Beste antwoord door Jihane 19 August 2018, 16:53

Bekijk originele reactie

4 reacties

En welke instellingen had je allemaal ingesteld?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Marinda,

Wat jammer dat je internet het niet deed en doet in het buitenland! Dat is zeer zonde! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je instellingen op het netwerk goed staan. Dat is een goed teken! Dan kunnen we gaan kijken naar je instellingen op je mobiel. Ik raad je als eerste aan om een nieuwe APN toe te voegen. Dat doe je door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele gegevens > Namen toegangspunten. Dit pad kan verschillen per toestel. Je voegt hier een nieuwe APN toe met de volgende gegevens:

APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Als je dit gedaan hebt, is het ook handig om te controleren of (data)roaming aan staat op je mobiel. Ook deze optie vind je veelal onder 'Mobiele netwerken'. Als je eenmaal op vakantie bent, dan kun je handmatig andere netwerken zoeken (via Instellingen > Aanbieder) waarmee je mobiel kan verbinden.

Laat je me weten of je hier iets aan hebt?

@ Ray, dank voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 1
Badge
Die toegangspunt heb ik inderdaad al gemaakt, voordat ik naar het buitenland ging. En daarnaast stond mijn mobiel internet + roaming aan. Er werd wel verbonden met een netwerk, maar ik kreeg geen internet. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet getest heb of ik kon bellen en smsen, maar hij gaf wel aan ik een netwerk had. OF had ik een ander netwerk moeten aanklikken?
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Mariindhaa,

Goed dat je die instellingen opnieuw in je telefoon hebt gezet! Wel balen dat dit niet direct de oplossing gaf.

Een andere optie is inderdaad om handmatig een ander netwerk te selecteren. Als je telefoon staat ingesteld om automatisch verbinding te maken met een netwerk, kan het zo zijn dat je verbinding hebt met een netwerk dat geen goede dekking biedt voor mobiel internet.

Mocht je volgende keer weer problemen ondervinden met internet in het buitenland, dan kun je het beste direct contact met ons opnemen. Als je op een buitenlands netwerk zit, kunnen we beter meekijken naar eventuele problemen en je sneller helpen met een oplossing. 🙂

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Els

Reageer