.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in het buitenland?

  • 1 June 2017
  • 5 reacties
  • 152 Bekeken

Badge
Zoals gezegt 1 juni internet op je eigen mb s .doet ht niet en ook geen 4 g . .4 g had ik thuis al niet.instellingen zijn goed in mijn simyo
icon

Beste antwoord door Jihane 2 June 2017, 15:26

Bekijk originele reactie

5 reacties

En hoe staat APN op je telefoon... welke telefoon :?
(data) roaming staat aan?

Dit is te summier.
Staat roaming aan op je toestel? Want dat moet wel anders kun je geen gebruik maken van het netwerk. Bevind je je trouwens wel in een Zone 1 land ?
Ik heb hetzelfde probleem, geen 3G verbinding in Frankrijk. Gisteren overigens wel. Heb alles aangepast zoals hierboven beschreven.
Hmm, als jij AdC het gisteren wel had en nu ineens niet meer is dat wel vreemd. Dat betekend dat er aan je instellingen niks verkeerd was. Zet je telefoon even 10 minuten uit, bij voorkeur ook je sim verwijderen tijdens die 10 minuten en als kan ook je batterij. Na 10 minuten alles weer terug plaatsen en telefoon aan zetten.

Kun je aan geven of je nu wel weer verbinding hebt?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Angelique,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je niet meteen kon internetten in het buitenland. Ik zie dat je telefonisch contact hebt gehad met de klantenservice. Mijn collega heeft eerst een reset uitgevoerd op je buitenlandoptie (waarmee de instellingen vernieuwd werden), maar dat bleek niet te helpen. Daarna heeft een andere collega je aangeraden om een ander netwerk te selecteren via je telefooninstellingen. Intussen kun je wel internetten, wat mooi! Ik zie ook verbruik terug, en dat gaat netjes van je bundel af. Het is fijn dat het is opgelost.

Als je nog vragen hebt over hoe de roamingtarieven in elkaar steken, dan kun je dit blog daarover lezen.

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

@ AdC, ook jou wil ik verwelkomen op het Simyo Forum. Het lijkt me echt vervelend als je gisteren wél en nu niet meer kunt internetten in het buitenland. Ik zie dat jij ook contact hebt gehad met de telefonische klantenservice. Mijn collega heeft een reset uitgevoerd op je buitenlandoptie en zou je zo terugbellen. Heeft de reset geholpen, of niet?

Als het niet werkte, kan ik je ook aanraden om handmatig een ander netwerk te selecteren op je telefoon. Dat wilt vaak nog helpen. Ook helpt het vaak om met de Toestelhulp tool je telefooninstellingen na te gaan. Zo kun je controleren of alles nog goed staat. Deze tool is handig omdat je hier kunt selecteren welke telefoon je hebt en daarna onder 'roaming' kunt kijken naar hoe dat zou moeten zijn.

Laat je me weten of het zo lukt?

@ Friesian en Ray, dank voor de hulp!

Groetjes,
Jihane

Reageer