Skip to main content
Mijn dochter heeft geen internet in Frankrijk.

Zij kan wel bellen en sms-en, maar het internetten dat ik Nederland kon, kan niet in Frankrijk

Alle instellingen (Mijn Simyo: Intenet op je mobiel in Nederland EN in het Buitenland) staan AAN

Zij heeft het toestel al enkele keren opnieuw gestart en de netwerkoperator op automatisch gezet (en opnieuw opstarten)

Kan iemand nog een goeie tip geven of werken de instellingen op Mijn Simyo pas de volgende maand?
Hallo sim-gast,



Welkom op het Simyo-forum.



Staat op het toestel de data roaming wel aan? Laat haar dat eerst even controleren! Als ze niet weet hoe dat moet kan ik alleen verder helpen als ik het merk en type van de telefoon weet.
Hoi Sim-gast,



Ook namens mij welkom op het Simyo forum.



Wat onhandig dat je dochter niet kan internetten in Frankrijk, ondanks de juiste instellingen. Een wijziging in Mijn Simyo wordt direct doorgevoerd.



Zoals Franswon al aangaf, is het belangrijk dat dataroaming op de telefoon is ingeschakeld. Als dit al aanstaat, en het werkt nog steeds niet, dan kijk ik graag haar aansluiting even na. Gaat het om het nummer waarmee jij nu bent ingelogd? Als dit niet het geval is, zou je me dan een privébericht met het juiste nummer willens sturen?



Groetjes,

Sean



@Franswon, bedankt voor je hulp!
Raming is/was ingeschakeld

Het ingelogde nummer is inderdaad van haar
Ik heb haar gisteren ook nog de volgende link gestuurd (SMS):

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/samsung/galaxy-a3-2016/internet/usecase/apn-handmatig-instellen/1

waarmee zij haar telefoon (Galaxy A3) nogmaals heeft ingesteld.

Excuus voor late reactie: druk,druk,druk... :8
Hoi Sim-gast,



Bedankt voor je reactie. De instellingen op deze aansluiting staan goed.



Voor de zekerheid heb ik een reset uitgevoerd op de buitenlandoptie. Om deze reset te voltooien is het belangrijk dat de telefoon even uit en weer aan wordt gezet.



Mocht het internet hierna nog steeds niet (goed) werken. Dan wil ik je adviseren om handmatig een netwerk met goede dekking te selecteren.



Laat je me weten of dit is gelukt?



Groetjes,

Sean
Het is niet gelukt, en intussen is zij weer in Nederland.

Bedankt in ieder geval voor de hulp
Hoi sim-gast,



Wat jammer om te horen dat het niet is gelukt.



Uiteraard kunnen we nu niet kijken of we het aan de praat krijgen. Ik wil je adviseren om de volgende keer een extra toestel mee te nemen als dit mogelijk is. Zo zou je een kruistest kunnen uitvoeren in het buitenland en kunnen we kijken waar het probleem ligt.



Groetjes,

Caspar

Reageer