.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in het buitenland?



Toon eerste bericht

41 reacties

Hoi,

Ook ik heb geen internet in het buitenland. Niet in Frankrijk en nu ook niet in Spanje. Ik heb internet in het buitenland in mijn simyo aangevinkt en mijn gegevensroaming staat aan voor in de EU en ingesteld op nationaal en internationaal. Toch heb ik hier geen internet. In Nederland stond mijn APN op portalmmm.nl , maar hier springt hij steeds automatisch terug op euinternet.

Zou iemand mij kunnen helpen met dit probleem?

M.v.g.

Michelle
Reputatie 7
APN is goed. Euinternet moet uit staan!

Als de telefoon 'terug springt' moet deze instelling van automatisch worden gehaald en handmatig vast worden gezet.
APN is goed. Euinternet moet uit staan!

Als de telefoon 'terug springt' moet deze instelling van automatisch worden gehaald en handmatig vast worden gezet.


En hoe doe ik dat? 🙂
Reputatie 7
Toch echt via je instellingen in je telefoon. Welke telefoon heb je c.q. welk OS draait op je telefoon?
Ik heb een sony xperia z3 compact
Reputatie 7
Dus Android.

Instellingen > ... Meer > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten: APN portalmmm.nl, geen gebruikersnaam en geen wachtwoord

De Telefoon van mijn vrouw draait op Android 6.x en daar heb ik EU internet niet kunnen vinden....
Hij blijft terugspringen en ik kan de euinternet apn ook niet verwijderen
Reputatie 7
Telefoon al eens uit- en weer aan gezet?
Jazeker, een aantal keer een half uur
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Michelle190x,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen gebruik kunt maken van het internet! Ik zie dat jij de optie voor 'Internetten in het buitenland' netjes aan hebt staan, dus je zou dan gewoon gebruik moeten kunnen maken van data in het buitenland. Ik heb die optie meteen voor je ge-reset. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk lost dit 't probleem op!

Wat je instellingen betreft: wil jij je instellingen nog eens nachecken met behulp van de Toestelhulp tool? Je klikt dan op jouw telefoon en vervolgens op 'Internet'. Op die manier zorg je ervoor dat deze instellingen weer helemaal goed staan!

Mocht het dan nog steeds niet werken raad ik je aan om je simkaart even in een ander toestel te plaatsen en vice versa. Op deze manier kun je er dan achter komen waar het probleem zich precies bevindt: bij je simkaart of bij je telefoon. Dan kunnen we gerichter een oplossing zoeken samen!

Hou je me op de hoogte?

@ RicoK: Dankjewel voor al je hulp!

Groetjes,
Jihane
Hoi Michelle190x,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen gebruik kunt maken van het internet! Ik zie dat jij de optie voor 'Internetten in het buitenland' netjes aan hebt staan, dus je zou dan gewoon gebruik moeten kunnen maken van data in het buitenland. Ik heb die optie meteen voor je ge-reset. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk lost dit 't probleem op!

Wat je instellingen betreft: wil jij je instellingen nog eens nachecken met behulp van de Toestelhulp tool? Je klikt dan op jouw telefoon en vervolgens op 'Internet'. Op die manier zorg je ervoor dat deze instellingen weer helemaal goed staan!

Mocht het dan nog steeds niet werken raad ik je aan om je simkaart even in een ander toestel te plaatsen en vice versa. Op deze manier kun je er dan achter komen waar het probleem zich precies bevindt: bij je simkaart of bij je telefoon. Dan kunnen we gerichter een oplossing zoeken samen!

Hou je me op de hoogte?

@ RicoK: Dankjewel voor al je hulp!

Groetjes,
Jihane



Hoi Jihanne,

Zojuist heb ik geprobeerd om de simkaart in een ander toestel te doen. Toen deed hij het opeens wel, het probleem ligt dus in mijn toestel. Het ligt waarschijnlijk aan de APN instellingen. Ik heb toestelhulp gebruikt maar het probleem is dus dat hij steeds van portalmmm.nl terugspringt naar euinternet. Kan ik hier iets aan doen?

Groetjes,

Michelle

P.s. @RicoK, heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Reputatie 7
Duister, heel duister allemaal.....

Ik heb de volgende twee Google hits gevonden:

https://forum.telfort.nl/mobiel-buitenland-257/euinternet-telfort-spot-52295

en

http://stackoverflow.com/questions/33323893/unable-to-delete-apn-in-android

Kun je hier wat mee?
Duister, heel duister allemaal.....

Ik heb de volgende twee Google hits gevonden:

https://forum.telfort.nl/mobiel-buitenland-257/euinternet-telfort-spot-52295

en

http://stackoverflow.com/questions/33323893/unable-to-delete-apn-in-android

Kun je hier wat mee?


En toen was er licht in de duisternis!

De eerste link was meteen raak, wat vreemd dat je juist roaming in de eu uit moet zetten.. In ieder geval ontzettend bedankt! 🙂
Reputatie 7
Hahahaha, ik had al de hoop en de verwachting dat dit een oplossing zou gaan geven.

Maar wel vreemd. In mijn iPhone staat Dataroaming aan en euinternet uit.
Ik had de hoop al een beetje opgegeven hahahah, ik ben erg blij dat het toch gelukt is. Ja, best vreemd dat er zo'n groot verschil in instellingen bestaat tussen verschillende toestellen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Michelle109x,

Wat fijn om te horen dat het probleem intussen is opgelost! Inderdaad, zoals RicoK zegt is het de bedoeling dat de EU-optie uit staat onder dataroaming. Dat kan verwarrend zijn! Maar gelukkig is de oplossing gevonden 🙂

Als je nog andere vragen hebt, dan hoor ik dat graag.

@ RicoK: Je bent een held!

Groetjes,
Jihane

Reageer