.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in het buitenland?


Badge +2
Ondanks wijziging instellingen naar buitenland kon ik gisteren in Duitsland niets, baal daar erg van.
Heb ook gemaild en getweet, svp snel uitleg Bedankt.
icon

Beste antwoord door Charlene 10 July 2013, 11:28

Bekijk originele reactie

41 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Zoals hier al vaker geschreven, helpt het soms als je de netwerk keuze van je apparaat niet op automatich laat staan maar met de hand een buitenlands netwerk kiest.
Badge +2
Dat ga ik dan overmorgen uitproberen ( ben dan in buitenland). Vind het wel gedoe als ik bij iedereen lees hoeveel problemen het geeft.
En idd beetje raar dat we via toevalligheden achter moeten komen hoe het zit. Een mailtje naar iedereen kan toch niet zo moeilijk zijn.
Reputatie 7
Badge +9
Een mail naar iedereen is inderdaad niet moeilijk maar ik heb de indruk dat bij mensen die de grens overgaan met een Simyo mobiel en het buitenland schakelaartje staat "aan" op Mijn Simyo, een buitenlands netwerk meestal zonder problemen wordt opgepikt. OK, een enkele keer gaat het mis en moet je met de hand een netwerk kiezen, maar om daarvoor iedere klant een email te sturen is een beetje "over the top". Ben trouwens wel benieuwd wat je ervaring zal zijn overmorgen.
Badge +8
Ondanks wijziging instellingen naar buitenland kon ik gisteren in Duitsland niets, baal daar erg van.
Heb ook gemaild en getweet, svp snel uitleg Bedankt

Zoals hier al vaker geschreven, helpt het soms als je de netwerk keuze van je apparaat niet op automatich laat staan maar met de hand een buitenlands netwerk kiest.

Hoi Kas2u,

Wat lastig dat je geen verbinding had. Bij de meeste mensen werkt het gewoon prima. Alle informatie over bellen in het buitenland is ook op de website te vinden.
Je toestel zorgt ervoor dat je simkaart verbinding maakt met het netwerk. Wij kunnen er alleen voor zorgen dat het met je simkaart mogelijk is op een buitenlands netwerk te gaan. Je toestel moet de verbinding dan nog wel maken. Bij sommige toestellen gaat dat prima automatisch, bij andere moet je er handmatig naar zoeken. Soms moet een toestel uit en aan. Soms moet zelfs de batterij eruit om de simkaart opnieuw te laten aanmelden.
Gaat je vraag specifiek over internet? Of ook over bellen?

Groetjes,
Charlene
Internet buitenland is werkend
Badge +6
Internet buitenland is werkend

Hoi DaBuzzzzz,

Dat klopt sinds een kleine week is het mogelijk gebruik te maken van het internet in het buitenland. De tarieven vindt je hier .
Hallo. Ik was afgelopen week in Duitsland, voor het eerst met Simyo SIM only in het buitenland dus. Wel bellen, wel SMS, geen (4G-)Internet. Alle instelling op "Mijn Simyo" staan goed. De conclusie is dat de netwerkkeuze dan niet op automatisch moet, maar op handmatig. Maar, welk netwerk moet ik dan kiezen? Waar deze instelling in het menu van mijn toestel zit weet ik. Dus: welk netwerk voor welk land? Daar gaat het om. Kunnen jullie me helpen?
Eindelijk gelukt om met m’n iPhone 6s (iOS 9.3.1) in het buitenland (Duitsland) met mijn Simyo sim op het internet te komen, na veelvuldige mislukte pogingen. Het lukte pas toen ik, na alle instellingen gecheckt te hebben (zie hieronder), de iPhone uitzette en 10 minuten uit liet. Bij het opstarten daarna lukte het meteen.
De hele procedure is als volgt. Je moet iets doen aan de instellingen op (1) je Simyo account en (2) op je iPhone.
(1) Ga naar je account op mijn.simyo.nl > Netwerkinstellingen en zet daar zowel ‘Bellen in en naar het buitenland’ als ‘Internet op je mobiel in het buitenland’ aan.
(2) Op je iPhone ga naar Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiele data moet aan staan. Bij ‘Opties mobiele data’ moet Dataroaming aan staan, en EU-internet uit.
Wanneer je in het scherm Mobiel netwerk helemaal naar onderen scrollt, zie je het kopje 'Gebruik mobiele data voor'. Daaronder worden de apps vermeld die onlangs mobiele data hebben verbruikt, en ook hoeveel data. Als je niet wilt dat bepaalde apps mobiele data gebruiken (dat geldt voor de meeste apps in de lijst), zet je die uit.
Als alle instellingen goed zijn, zet je je iPhone 10 minuten uit. Na opstarten zal (waarschijnlijk) blijken dat je internetverbinding hebt. Succes!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ingrid1971,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat lastig dat je geen verbinding kunt maken met het netwerk in Duitsland!

In dit geval vermoed ik dat het ligt aan de 4G instelling op je telefoon. Vaak kun je dan geen internetverbinding opzetten in het buitenland. Je kunt in je telefoon aangeven dat hij alleen op 3G een verbinding mag maken. Weet je waar je dit kunt vinden en zou je dit kunnen testen?

Weet je dit niet? Geen probleem! Geef even aan welke telefoon je gebruikt. Dan gaan we kijken of we je advies kunnen geven :)

Groetjes,
Angela
Ik heb een Probleem in Belgie. Alle instellingen gecontroleerd en waar nodig aangepast. 3G icoon is zichtbaar, echter zodra ik Internet op wil krijg ik geen verbinding of u heeft geen data abbonement. Ik gebruik een Parkeer app waarbij je ook kan SMS-en maar verkorte nummers worden niet bezorgd. ontvangen lukt wel.

Ik hoor graag wat ik moet doen,

Groeten, Mike
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mike S,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat onhandig dat je geen connectie kunt maken met het buitenlandse netwerk.

Je geeft aan dat je een iPhone hebt in de e-mail die je hebt gestuurd. Het is van belang dat je de 'dataroaming' aanzet en 'EU Internet' uit. Als je de laatste optie ook aan hebt staan, kun je geen connectie maken. Zou je dit eens willen controleren? De instellingen in het systeem staan verder goed. Kun je verder wel bellen & sms'en?

Het kan kloppen dat sms'en naar een verkort nummer niet gaat. Hier ben je vanuit ons standaard voor geblokkeerd vanwege de hoge kosten die hieraan vast kunnen zitten. Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Angela
Alle instellingen staan zoals vermeld uit eerdere topics. Dus Dataroaming aan, Eu internet uit en de APN settings gezet zoals vermeld. Wel een 3g icoon maar geen Internet. of de melding: u beschikt niet over een data bundel
Reputatie 7
Badge +10
Hoi MikeS,

Wat vervelend dat het nog niet werkt!

Ik heb de internetoptie voor in het buitenland een reset gegeven. Wil je jouw telefoon uitzetten en na 10 minuten opnieuw opstarten? Ik hoor graag van je of dit heeft gewerkt. Mocht dit niet het geval zijn, dan wil ik graag weten of je handmatig een ander netwerk kunt selecteren. Dit wil vaak ook nog helpen :)

Houd je mij op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Telefoon half uur uitgezet,.Helaas, geen resultaat. Ik kan kiezen uit Mobistar, Proximus en BASE maar bij alle 3 krijg ik de melding u heeft geen data bundel. Eenmaal weer over de grens werkt alles gewoon. Wel bij alledrie een 3g icoon zichtbaar
Reputatie 6
Badge +10
Hoi MikeS,

Zo te zien heeft mijn collega Bas van het e-mail team zich hier ook over gebogen vanmorgen en nog een aantal aanpassingen gemaakt aan je aansluiting. Daarnaast heeft 'ie je nog een aantal tips gegeven. Heeft dit geholpen?

Groetjes, Tiury
Tot nu toe niets. er staan ook tegenstrijdigheden in de tips en settings en wat me verteld is. bijv. APN moest ik op kpn4g.nl zetten en in de tips is dit weer KPN met GPRS Al deze settings heb ik doorlopen en ondertussen mijn telefoon 5 uitgezet. maar niets helpt in deze. Ik krijg bij alle providers de melding dat ik geen databundel heb (proximus,mobistar,Base) Eenmaal over de grens krijg ik meteen mijn Whatsapp meldingen weer binnen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi MikeS,

Het is niet zozeer tegenstrijdige informatie, maar vooral bedoelt om zoveel mogelijk te proberen, omdat er vaak niet één oplossing is voor hetzelfde probleem.

De melding 'geen databundel' heeft volgens mij toch echt te maken met de optie EU INTERNET. Dit is namelijk bedacht voor iPhone, om een bundel aan te kunnen schaffen bij een lokale provider, zonder hiervoor een simkaart aan te hoeven schaffen. Kun je deze optie eens aanzetten, je telefoon opnieuw opstarten en vervolgens weer uitzetten en daarna weer je telefoon opnieuw opstarten?

Misschien is het een softwarefoutje 🙂.

Groetjes, Tiury
Al eerder gedaan helpt ook niet, Zou misschien eens interresant zijn om dit soort dingen te bundelen in 1 standaard document. Ik als buitenstaander praat met 3 personen en krijg tegenstrijdige informatie. Als al deze settings in 1 document staan met bovenstaande uitleg dan zou al veel meer duidelijk zijn.
Niets ten nadele van al de mensen die ik gesproken heb. iedereen staat me prima te woord en geeft me het gevoel me te willen helpen. maar onbedoeld wordt er aan de "klant kant" wel verwarring gezaaid.
Gisteren de hele middag besteed aan de settings, dus schakelen tussen 2/3/4g en APN settings. Uiteindelijk bleek de optie "portalmmm.nl" zonder gebruikersnaam en password te werken ! Vanaf gisteren eindelijk Internet
Reputatie 6
Badge +10
Hoi MikeS,

Dit komt vooral voor als je zelf ervoor kiest om verschillende klantenservice kanalen te gebruiken. Normaal gesproken spreken we dan ook af je maar via één kanaal verder te helpen, maar omdat het zo'n vervelende situatie is voor je, proberen we je allemaal te helpen.

Wat goed dat je nu zelf de optimale instellingen hebt gevonden voor jouw telefoon, die het ook gewoon goed moeten doen in Nederland. Je hoeft dit dus later niet meer aan te passen!

Groetjes, Tiury
Jullie kunnen zeggen wat je wil hoor, met je 'bij de meeste mensen lukt het prima'. Of ik nou in Thailand ben of op Siclië, of ik nou een samsoeng heb of een hoewawij, internet in het buitenland is me nog nooit gelukt. Zelfs net over de grens in België is het al dramatisch.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Lei,

Door het feit dat je vorig jaar mei ruim € 60,- hebt verbruikt aan internet in Thailand, doet mij jouw reactie een beetje vreemd overkomen. Dit kan natuurlijk helemaal aan mij liggen 😉.

Als ik het zo begrijp is het probleem daarna ontstaan, want ik zie inderdaad geen internet verbruik in het buitenland meer. Ik heb even contact opgenomen met KPN en die geven aan dat er destijds na Thailand iets verkeerd is gegaan. Je hebt toen als het goed is een sms'je gehad dat je een limiet van € 60,- hebt bereikt en 'JA' moet terug sms'en om verder te kunnen internetten. Gaat er een nieuwe maand in, dan hoort deze blokkade meteen te verwijderen. Helaas is dit niet goed gegaan en wachtte het netwerk nog steeds op dit sms'je. Zoals je begrijpt hebben ze dit meteen hersteld en heb ik je simkaart opnieuw ingesteld.

Het is nu wel verstandig om ook meteen je internetinstellingen (APN) te controleren. Dit doe je met behulp van de Simyo toestelhulp.

Laat je me weten of het internet nu wel naar behoren werkt in het buitenland (mocht je die kans krijgen)?

Groetjes, Tiury
Hallo, ik ben dit jaar voor de derde in België , al mijn instellingen doorlopen mmaar geen internet kunnen jullie mijnssimkaart resetten?
Reputatie 5
Badge +8
Hoi jtes,

Wat vervelend dat je internet niet werkt in België.

De instellingen op je aansluiting staan inderdaad juist. Ik heb je buitenlandopties meteen een reset gegeven. Zou jij, om deze reset te voltooien, je telefoon even uit en weer aan willen zetten?
Als dit het probleem niet meteen oplost, dan wil ik je adviseren handmatig een netwerk met goede dekking te selecteren.

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Sean
Mooi, hij doet het thnx

Reageer