Skip to main content

.

Zit op het moment in Portugal en kan niet gebeld worden. Buitenland schuifje staat aan.

Bij een eerdere chat werd aangegeven dat ik ook internet buitenland moest open zetten. Vond dat nogal vreemd omdat ik geen internetbundel heb, maar uitsluitend via wifi internet.

Hoe lossen we het bellen en gebeld worden op zonder dat ik de internet buitenland schuif open zet

?  

Na 20 uur nog geen reactie op dit forum van Simyo

Hoi @Theas,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je niet gebeld kan worden in Portugal! Wat voor een foutmelding krijgt de beller te horen wanneer ze jou proberen te bereiken? Zie je wel een gemiste oproep in je telefoon? Uit je bericht begrijp ik dat je de dataroaming aan hebt staan in de telefoon zelf, klopt dat? Geeft jouw telefoon wel bereik aan en ben je verbonden met een netwerk? Mocht je niet verbonden zijn met een netwerk dan kan je proberen om handmatig een netwerk te selecteren, vaak lukt het hiermee om een stabiele verbinding te krijgen met het aangeboden netwerk in Portugal. 

In het weekend zijn de moderators niet aanwezig op het forum. Vragen die in het weekend op het forum worden gesteld zullen op maandag door de moderators worden opgepakt. Mocht je direct geholpen willen worden dan kan je in het weekend contact opnemen via onze schriftelijke kanalen of maandagochtend om 09:00 telefonisch contact opnemen. 

Ik hoor graag of bovenstaande tips hebben geholpen. Zo niet, dan wil ik je vragen om de simkaart in een ander toestel te testen. Zo kunnen we sneller achterhalen waar het probleem zich bevindt. 

Groetjes,
Amy

Goedemorgen Amy,

Bij  netwerkoperators automatisch selecteren uitgezet, best wel merkwaardig. Handmatig een keuze gemaakt en het werkt. Reuze bedankt.
Groet,
Theas

Reageer