.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen vanuit het buitenland?

  • 29 August 2016
  • 2 reacties
  • 148 Bekeken

Ik zit in het zonovergoten Griekenland, maar het lukt me niet om te bellen. Had ik dat in Nederland moeten inschakelen? Ik kan nu ook niet meer inloggen in ieder geval. De nieuwe wachtwoorden worden niet geaccepteerd.
icon

Beste antwoord door Ilias 30 August 2016, 12:31

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Leo,

vaak is roaming standaard uitgeschakeld.
Om dit in te schakelen kan je dit doen.
Instellingen>meer>mobiele netwerken>roaming en zet het vakje roaming aan.

Groet Paul.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Leo58,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat enorm leuk dat je in Griekenland bent! Je bent vast aan het genieten van het land van de mythes en rijke en interessante geschiedenis!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat de optie om te bellen in/naar het buitenland aanstaat. Je kunt in principe gewoon bellen volgens de instellingen op ons netwerk. Ik denk daarom dat de optie 'roaming' op je toestel niet aanstaat. Kun je deze inschakelen en het dan nogmaals proberen?

Ik zal voor de zekerheid alsnog een reset uitvoeren van de optie voor het bellen in/naar het buitenland. Als je jouw toestel uitschakelt voor tien minuten en dan weer aanzet, verwacht ik dat het probleem is opgelost. Natuurlijk wel met de roaming aan.

Als het na beide handelingen nog niet werkt, raad ik je aan om jouw simkaart in een ander toestel te plaatsen en het liefst een andere simkaart in je eigen toestel. Graag verneem ik dan wat het resultaat is van deze kruistest. Dan kunnen wij vaststellen of het ligt aan de simkaart of aan het toestel.

Laat je het weten?

Dankjewel, PaulH! Je bent een enorme aanwinst voor het Forum!

Groetjes,
Ilias

Reageer