Skip to main content

.

Heb prepaid en bellen en sms-en in buitenland staat aan. Toch heb ik geen verbinding in buitenland. Bij de verbinding staat een x-je of o-tje. Hoe kan dit opgelost worden.
Hoi Ceesp,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat onhandig dat je geen connectie kunt maken met het netwerk in het buitenland. Ik kan me voorstellen dat je dit opgelost wilt hebben.



Allereerst heb ik de optie om te kunnen bellen in het buitenland een reset gegeven en deze handmatig opnieuw toegevoegd. Ik wil je vragen om je telefoon uit te zetten en na 10 minuten opnieuw op te starten. Dit wil in de meeste gevallen de oplossing zijn.



Werkt het niet? Dan wil ik je vragen om handmatig een netwerk te selecteren in plaats van automatisch. Dit kun je doen via de instellingen van je telefoon. Ik raad jullie aan om er een aantal te proberen en degene met het beste bereik aan te houden. Laat je ons weten of het gelukt is?



Groetjes,

Angela
Helaas is het niet gelukt verbinding te krijgen. Bij de beschikbare providers staan Orange en Vodafone. Bij beide staat tussun haakjes "uitgeschakeld". Andere providers worden niet getoond.
Hoi ceesp,



Wat vervelend dat het je nog steeds niet gelukt is. Balen zeg!



Zou je eens je simkaart in een ander toestel kunnen doen en ook een andere simkaart in jouw toestel? Met deze zogenaamde kruistest komen we erachter waar het probleem ligt. Zie je dan bijvoorbeeld andere providers die je kan selecteren?



Ik hoor graag van je!



Groetjes,

Caspar
Hi, ik ondervind precies hetzelfde probleem. Zou je dit ook voor mij kunnen resetten?
de z.g. kruistest heb al een keer gedaan. De simkaart van kpn werkt prima in mijn toestel. De simyo simkaart werkt ook niet in het andere toestel. Bijhet handmatig instellen van de provider zie ik:

- Orange es (uitgeschakeld)

- Vodafone es (uitgeschakeld)

Dat is ook zo bij de simyo-simkaart in de andere telefoon.

Graag serieus actie om dit probleem op te lossen.
Hoi Cesar & Ceesp,



@Cesar, welkom op het Simyo Forum.



Wat vervelend om te lezen dat je hetzelfde probleem hebt 😞 Ik heb gelijk een reset uitgevoerd op de instellingen van je simkaart. Wil je jouw telefoon uitzetten en na 10 minuten opnieuw opstarten? Het kan zijn dat het nodig is om handmatig een netwerk te selecteren. Wil je dit proberen en ons laten weten of het gelukt is?



@Ceesp, wat lastig dat het nog steeds niet lukt! Dat is niet de bedoeling natuurlijk. Wij waren er niet van op de hoogte dat je deze kruistest al uitgevoerd had.



Er zijn nog een aantal dingen die ik wil weten zodat ik de netwerkspecialist van KPN kan benaderen voor je. Kun je mij vertellen van welke telefoon je gebruik maakt, en welke APN je hebt ingesteld in de instellingen? Dit moet portalmmm.nl zijn. Met deze gegevens kan ik gaan bellen voor je!



Groetjes,

Angela
Hi ,



Ik heb mijn mobile uitgezet, 10 minute gewacht en opniew opgestart. En toch kan ik geen verbinding maken Dit terwijl ik wel verbinding had gemaakt. Ik ben momentel op Curacao. Als ik bij netwerk gaat kijken om eentje handmatig te kiezen krijg ik de namen van de netwerken, echter staat achter (forbidden). Het is alsof geen toegang hebben tot de roaming profiles.
Hoi Cesar,



Wat vervelend dat het nog niet lijkt te lukken!



Ik heb contact gehad met onze netwerkspecialist en zij kunnen zien dat jouw simkaart zich niet volledig aanmeldt op het netwerk. De reset had dit moeten verhelpen. Om er achter te komen hoe dit kan, wil ik je vragen om je simkaart te testen in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Het kan goed zijn dat het na deze kruistest duidelijk is dat jouw simkaart niet helemaal goed meer is.



De netwerken 'UTS setell' & 'Digi sell' zouden goed moeten zijn voor een connectie. Zie jij deze netwerken staan?



Groetjes,

Angela
Ceesp.

Ik heb de kruistest al een keer uitgevoerd zonder goed resultaat. Betekent dat mijn simlaart ook kapot zou kunnen zijn?

P.S.

Voor ik op vakantie ging heb ik een wijziging aangebracjt zodat mijn beltegoed automatisch wordt opgewaardeerd. Kan in dit proces iets fout gegaan zijn????
Hoi CeesP,



Het lijkt er inderdaad op dat het probleem bij de simkaart ligt. Het automatisch opwaarderen van je beltegoed heeft geen invloed op het netwerk in het buitenland.



Ik heb je kosteloos een nieuwe simkaart toegestuurd, deze wordt binnen drie werkdagen geleverd.



Laat je het weten wanneer je de simkaart hebt ontvangen?



Groetjes,

Sean
Ik ben nog 3 weken met vakantie dus kan ik de nieuwe simkaart niet eerder gebruiken. In iedergeval bedankt voor het toesturen van de nieuwe simkaart.

Groeten CeesP
Hoi Ceesp,



Ah, jammer dat je hem niet direct kan gebruiken.



Aangezien je nog 3 weken daar bent, zou je misschien kunnen vragen of iemand hem naar je vakantie adresje stuurt. Het is een beetje out-of-the-box en misschien helemaal niet nodig, maar wie weet is het een oplossing voor je :)



Mochten wij nog iets kunnen doen, laat je het dan weten?



Groetjes,

Angela
Hi ik ondervind ook dit probleem. Ik zit momenteel in Turkije en kan me niet aanmelden op een netwerk. Ik heb echter geen beltegoed erop staan, heeft dit er iets mee te maken?
Hoi Caglar,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat vervelend dat je niet kunt bellen/SMS'en in Turkije! Je zit zelf al op het goede spoor, want het is inderdaad nodig om beltegoed te hebben 🙂 Zodra je beltegoed hebt, hoor je gewoon te kunnen bellen daar. Mocht dit alsnog niet lukken, weet je dat er iets mis gaat. Ik heb voor de zekerheid toch de optie voor Bellen in het buitenland een reset gegeven. Wil jij je toestel dan een kwartier uitzetten en dan weer aan doen? Dan hoor je te kunnen bellen, zodra je hebt opgewaardeerd!



Hou je me op de hoogte?



Groetjes,

Jihane
Hi, ik heb kruistest ok gedaan en nog steeds kan ik me niet aanmelden op het Netwerk op Curacao. Ik heb wel beltegoed. Dit heft gewerkt en ineens deed ie het niet meer. Betekent het dat mijn simkaart ook kapot is? Echt vervelend dat ik niet kan bellen met mijn simkaart.. Please help!
Hoi Cesar,



Kun je ons nog vertellen wat precies het resultaat is geweest van de kruistest? Heb jij met een andere simkaart wel kunnen bellen vanuit jouw telefoon? Daarnaast wil ik graag weten wat jouw simkaart deed in een ander toestel. Werkte dit helemaal niet? Vanuit hier kunnen we opmaken wat er aan de hand is. Alvast bedankt voor je reactie.



Groetjes,

Angela
Hi Angela,



De simkaart kon niet aanloggen op het network. Ik heb dan geprobeerd om zelf een netwerk te kiezen. Ik kreeg dan een lijst van netwerken hier op het eiland. namelijk, " UTS" en "Digicel". Echter, achter beiden netwerken stond tussen hakjes "Forbidden(verboden)". Ik heb daarna roaming aangezet. en de telefoon opnieuw opgestart. Maar kreeg weer hetzelfde. Kon geen network kiezen. en de telefoon kon niet bellen.. Ik heb ook voor de zekerheid gecontroleerd of de optie "bellen naar of in het buiteland" aangezet was in de online portal van Simyo en dit was wel het geval.. Hopelijk kunnen jullie mij snel helpen dit duurt best lang.
Hoi Cesar,



Wat onwijs vervelend dat je nog steeds niet kan bellen. De optie staat inderdaad aan en je hebt voldoende beltegoed.



Je geeft aan dat je een kruistest hebt uitgevoerd, maar ik begrijp uit jouw reactie nog niet wat de uitkomst hiervan was. Kan je met een andere simkaart in jouw telefoon wel gewoon bellen en/ of sms'en? En geeft jouw simkaart in een ander toestel precies dezelfde problemen?

Als dit het geval is dan is je simkaart helaas toe aan vervanging. Dit zal ik dan uiteraard kosteloos voor je in orde maken.



Groetjes,

Sean
Hi Sean,



Ik heb een andere simkaar in mijn toestel gezet en kon hiermee probleemloos verbinding maken met het netwerk en ermee bellen. Ik heb daarna mijn simyo simkaart in een andere toestel gezet en kreeg precise dezelfde fout als met mijn Eigen network. Kon geen verbindingmaken met het netwerk. Als je de simkart zou kunnen vervangen graag!.
Hoi Cesar,



Bedankt voor je reactie. Ik heb meteen een nieuwe simkaart jouw kant opgestuurd. Deze ligt binnen drie werkdagen in de brievenbus :D



Laat je me weten of deze simkaart naar behoren werkt?



Groetjes,

Sean
Waarom kan ik niet bellen in Duitsland. Bellen buitenland staat aan maar ik krijg de melding dat het mobiele netwerk geen verbinding heeft
Hoi Beertje,



Welkom op het forum.



Wat vervelend dat je niet kan bellen in Duitsland. Goed van je dat je had gecheckt of het 'bellen in het buitenland' aanstaat. Je kunt zelf ook checken of de internetinstellingen goed staan voor jouw mobiel. Klik hier om te kijken hoe de instellingen moeten staan voor jouw toestel.



Ik heb jouw simkaart gereset en opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe hiervoor even je toestel helemaal uit en weer aan. Kijk of het heeft geholpen. Verder raad ik je aan om handmatig een netwerk te kiezen. Probeer elk netwerk en kijk of je verbinding krijgt. Lukt het daarmee om verbinding te krijgen?



Groetjes,

Caspar

Reageer