.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen naar Franse betaalde nummers?

  • 30 May 2018
  • 9 reacties
  • 334 Bekeken

Ik krijg de melding "U kunt geen uitgaande oproepen doen terwijl oproepblokkering is ingeschakeld." Dat gebeurt als ik AirFrance of de luchthaven Marseille (betaalde nummers) wil bellen. Ik kan vanuit Frankrijk wel bellen naar Nederland, Engeland of naar andere Franse nummers, die gewoon binnen het abonnement vallen. Iemand een idee?
icon

Beste antwoord door Ashweeta 31 May 2018, 15:13

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi The Snark,

Welkom op het Forum!

Goed dat je dit navraagt!

Je kan bij ons niet bellen naar betaalde nummers. Wij hebben deze dienst geblokkeerd voor alle klanten. Dat is de reden dat je niet kan bellen als je belt naar Airfrance of naar het luchthaven van Marseille. In het verleden hebben wij meegemaakt dat klanten hoge rekeningen kregen toen zij belden naar zulke nummers. Daarom hebben wij besloten om deze dienst te blokkeren.

Misschien kan je met een Franse simkaart wel bellen naar Airfrance of naar het luchthaven?

Groetjes,
Ashweeta
Oh, dat verklaart. Wel lastig dat ik niet de keuze heb, net zoals bij roaming. Ik moet nu telefoons van anderen lenen om mijn paspoort terug te krijgen... Dat is me wel wat waard! Dus ik had veel liever een serieuze waarschuwing gehad, en aansluitend de mogelijkheid om te zeggen "zet aan voor het komende uur" oid.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi!

Ahhh, ja, in dit geval snap ik dat dat handig zou zijn! Is het nog goed gekomen met het terugkrijgen van je paspoort?

Groetjes,
Jihane
Gelukkig was het een interne vlucht (Marseille - Nantes) en ik heb het kunnen registreren aan de Air France balie. Trouwens : Simpel doet precies hetzelfde (blokkeren)
Reputatie 7
Badge +7
Toch lijkt me de optie: “zet het aan voor het komende uur” me Wall Of Change waardig.
Mag ik opmerken dat ik het vreemd vind dat blijkbaar Franse Service nummers, zoals 0900 hier in Nederland, worden gezien als entertainment nummers en daarom zijn geblokkeerd.
Als ik dan ook een opmerking mag maken , soms zijn er nummers die je moet kunnen bellen, ja vreemd idd Ray, maar daarbij wordt duidelijk gezegd dit gesprek kost €0,50 per gesprek plus uw gebruikelijke gesprekskosten. Zelfs al zou het zijn €0,80 per gesprek plus uw............ Dan is het voor de beller duidelijk. Vreemd dat dit ook niet kan... Lijkt me toch iets om eens een vliegtuigje te sturen naar die wall of Fame.😉
Reputatie 7
Badge +7
Mag ik opmerken dat ik het vreemd vind dat blijkbaar Franse Service nummers, zoals 0900 hier in Nederland, worden gezien als entertainment nummers en daarom zijn geblokkeerd.

Dat zullen dan wel dure nummers zijn met een prijs per minuut.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi allemaal,

@The Snark, Gelukkig was het een interne vlucht en is het uiteindelijk goed gekomen! Het klopt dat Simpel dit ook blokkeert. Ik denk dat meerdere providers het bellen naar betaalde nummers blokkeren. Want het bellen naar betaalde nummers is best prijzig.

@wimj12, Dat is een goed idee! Ik ga dit doen!

@Ray, Franse servicenummers worden niet gezien als entertainmentnummers. Het ging hier om de 0909/0906 nummers. Je kan in Europa bellen naar servicenummers.

@Friesian, Ik zal het vliegtuigje sturen naar onze Wall of Fame.

Groetjes,
Ashweeta

Reageer