Skip to main content
Kan niet bellen in Spanje. Alles staat goed ingesteld. Mijn telefoonnummer is: 06xxxxxxxx. Willen jullie dit s.v.p. zo spoedig mogelijk oplossen?
Beste cboeve,



Welkom op het forum van Simyo!



Belangrijk! Meld nooit je telefoonnummer op het forum van Simyo, aangezien grapjassen je dan eventueel kunnen lastig vallen op je mobiel, waardoor jij weer extra kosten maakt omdat je in het buitenland bent (roaming kosten).

Maar ook als je straks weer terug bent in Nederland, en daar zit je vast niet op te wachten.

Je telefoonnummer is bekend bij Simyo, ook als je een topic plaatst op het forum.



Graag wil ik je helpen, om ervoor te zorgen dat je gauw weer kunt bellen vanuit Spanje.

Dit zal ik volgens een stappenplan met je gaan doen.



1> Check binnen "Mijn Simyo" of de optie "internet op je mobiel - buitenland" aan staat.

Deze optie vindt je gelijk na het inloggen, als je naar beneden scrolt of onder "Mijn instellingen & simkaart".



2> Check vervolgens of alle instellingen binnen je smartphone goed staan, dus dat (data-) roaming aangevinkt

staat. Vaak te vinden onder het submenu "mobiel netwerk of mobiele instellingen" in je mobiel.



3> Zet je mobiel/smartphone even uit, haal eventueel je simkaart er even uit en er vervolgens weer in, en zet je

mobiel/smartphone weer aan.

Vaak vind hij dan een beschikbaar netwerk, en kun je weer bellen en sms'en.



4> Ook kun je jouw mobiel/smartphone "handmatig" laten zoeken naar beschikbare netwerken.

Deze optie vindt je eveneens onder het submenu "mobiel netwerken" in je mobiel.

Dan krijg je een lijst van beschikbare netwerken op jouw locatie, waaruit je dan kunt kiezen.



Als het goed is, zou je na deze stappenplan probleemloos moeten kunnen bellen en sms'en vanuit Spanje.

Heb je een prepaid van Simyo, controleer dan of je nog voldoende tegoed op je kaart hebt staan.



Hoop je zo te hebben geholpen, en wens je nog een fijne vakantie in Spanje toe!
Hoi cboeve,



Welkom op het forum en goed dat je hier je vraag stelt. Voor je privacy heb ik telefoonnummer weggehaald.



Spijtig om te horen dat bellen vanuit Spanje niet lukt. Ik zie dat MichD zo aardig is geweest om je een uitgebreide uitleg te geven met een stappenplan. Dank daarvoor!



Een kleine correcte:





1> Check binnen "Mijn Simyo" of de optie "internet op je mobiel - buitenland" aan staat.

Deze optie vindt je gelijk na het inloggen, als je naar beneden scrolt of onder "Mijn instellingen & simkaart".





Hier gaat het om de optie 'Bellen in en naar het buitenland' en niet om 'internet op je mobiel-buitenland'



Voor de rest zie ik dat de instellingen voor je aansluiting goed staan. Bellen in/vanuit Spanje zou geen problemen moeten opleveren. Ik zie dat het je gelukt is om gisteren een sms-bericht te sturen.



Is het voor je ook mogelijk om te bellen?

Reageer