.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen in het buitenland?

  • 20 December 2018
  • 2 reacties
  • 205 Bekeken

Ik ben vandaag in Duitsland geweest maar ik had daar compleet geen bereik qua Internet en bellen/ sms'en. Ik heb het wel aan staan dat ik Internet en kan bellen/ sms'en. Hoe kan dit en nog beter hoe heb ik voortaan in het buitenland bereik?

Groeten Annemiek van Calker
icon

Beste antwoord door Ray 20 December 2018, 08:55

Bekijk originele reactie

2 reacties

Stond roaming ook aan op de telefoon?
Loop voor de zekerheid onderstaande lijst even door 🙂

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyohttps://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++
Reputatie 7
Badge +10
Hi Annemiek,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat stom dat je geen bereik had in het buitenland 😞 De tips die Ray meestuurt zijn erg handig, want je kunt je telefoon zo instellen dat je gebruik kunt maken van een buitenlands netwerk. Vooral het kiezen van een buitenlands netwerk wil doorgaans wonderen doen. Ik heb voor de zekerheid nog je aansluiting erbij gepakt en een reset uitgevoerd op je buitenlandopties. Daarmee worden de instellingen vernieuwd op 't netwerk. Als je je toestel even uit- en aanzet, dan zou je daarna een netwerk moeten kunnen vinden in het buitenland.

Laat je het ons weten zodra je dit weer kunt testen?

@ Ray, dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane

Reageer