.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen in het buitenland?

  • 5 March 2018
  • 6 reacties
  • 1157 Bekeken

Dit heb ik al geprobeerd: Roaming aangezet, ander netwerk proberen te selecteren. Ik hoor graag de oplossing voor dit probleem, alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door franswon 5 March 2018, 15:52

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Christinevanhoorn,

Even een algemene checklist:

Bellen:

Staat bellen en gebeld worden op je mobiel in het buitenland AAN op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?

Internet:

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Hartelijk dank voor het uitgebreide antwoord, deze dingen heb ik het buitenland ook allemaal geprobeerd, dus graag een reset.
groet Christine
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Christine,

Welkom op het Simyo Forum! Wat onhandig dat je in het buitenland geen verbinding kunt maken met het netwerk! Je wilt dan uiteraard wel bereikbaar blijven.

Op je aansluiting zie ik geen vreemde dingen staan. Voor de zekerheid heb ik een reset uitgevoerd op je buitenlandinstellingen. Hierbij wordt je simkaart opnieuw aangemeld bij het netwerk. Zou je je telefoon voor 10 minuten helemaal kunnen uitzetten? Start hem vervolgens opnieuw op en laat je telefoon handmatig zoeken naar een beschikbaar netwerk.

Lukt het hierna nog niet om verbinding te krijgen met een netwerk? Controleer dan of je wel een netwerkverbinding krijgt als je je simkaart in een andere telefoon stopt. Test vervolgens ook een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we een gerichtere oplossing bieden voor je probleem.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@ Franswon, bedankt voor je tips!

Groetjes,
Els
Alles geprobeerd. Ik krijg melding uw simkaart staat geen verbinding met dit netwerk toe. Ik probeer op rogers wireless te komen. Andere netwerken ziet mijn telefoon niet, terwijl die er wel moeten zijn.

Ligt het aan mijn sim of telefoon?

Ik kan dus niet bellen hier in Canada.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Bloembolleke,

Een moderator zal nagaan of KPN/Simyo een roaming-overeenkomst hebben met Rogers.
Normaal ziet je telefoon alleen de netwerken waarmee een roaming-overeenkomst is.
Weet je zeker dat bellen en gebeld worden in het buitenland aanstaat op Mijn Simyo en roaming op je telefoon? Heb je daarna je toestel al opnieuw gestart?

Als dat alles goed is dan zal een moderator een reset op je simkaart uitvoeren, je leest dan hier verder wanner dit gebeurd is en verdere instructies.
Reputatie 5
Badge +5
Hi Bloembolleke,

Welkom op het forum! Ai, wat super onhandig dat je in Canada helemaal geen bereik hebt. 😞

In Canada kun je verbinding maken met de volgende netwerken: Bell Mobility, Fido Solutions, Rogers Wireless, TELUS en Videotron. Onhandig dat je telefoon geen andere netwerken dan Rogers Wireless kan vinden! Ik zie dat je inmiddels ook via ons contactformulier contact hebt gehad met onze klantenservice. Mijn collega heeft in haar e-mail van gisteren aangegeven dat je instellingen aan onze kant helemaal goed staan. Daarnaast is je aansluiting voor de zekerheid gereset, zou je je telefoon voor vijf minuten kunnen uitzetten? Ook heeft ze nog wat extra tips meegestuurd om een verbinding tot stand te brengen, heb je deze gelezen?

Laat je het weten als het is gelukt na de reset van mijn collega?

Groetjes,
Els

Reageer