.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen in het buitenland?

  • 12 August 2016
  • 5 reacties
  • 211 Bekeken

Hallo,

Met mijn abonnement kan ik niet bellen naar buitenlandse nummers als ik in het buitenland ben, terwijl de optie buitenland wel gewoon aan staat in Mijn Simyo. Ik heb een Samsung Galaxy S3 mini.
Ik vertrek morgen naar Frankrijk en wil daar ook met Fransen kunnen sms'en/bellen, wat tot nu toe niet is gelukt. Naar Nederlandse nummers bellen is geen probleem en mijn telefoon schakelt ook wel over op de Franse provider.

Wat kan ik hier aan doen?
Ik las al wel iets over het resetten van de optie buitenland, moet dat misschien ook bij mij gebeuren?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Caspar 14 August 2016, 15:46

Bekijk originele reactie

5 reacties

Ook al ben je in Frankrijk, als je naar een Frans nummer belt moet dit wel met het landnummer ervoor. Heb je dit gedaan?
Ja dat weet ik inderdaad, dat is volgens mij het probleem niet. Die landnummers gelden natuurlijk in Nederland ook en daar lukt het wel om te bellen naar niet-Nederlandse nummers.
Je buitenland optie werkt wel, anders kon je ook niet naar Nederlandse nummers bellen.. Misschien kan het Franse netwerk geen +33 accepteren maar wel 0033 (of andersom).. Ik weet het anders ook niet..
Hmm oké. Bedankt in ieder geval voor uw reactie!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Klant0396,

Welkom op het forum.

Wat vervelend dat je niet kunt bellen naar Franse nummers. Begrijp ik het goed dat je wel naar Nederlandse nummers kan bellen wanneer je in Frankrijk bent? Als dat zo is, dan lijkt het te maken te hebben met de manier waarop je het nummer invoert. Het kan ook zijn dat er iets is met het Franse telefoonnummer. Wat krijg je precies te horen wanneer je probeert te bellen?

Groetjes,
Caspar

Reageer