Skip to main content
Ondanks het lezen van dit forum en alle instellingen gecontroleerd te hebben, kan ik nog niet bellen vanuit Italie. Mijn partner met een ander toestel (ook simyo prepaid) kan ook niet bellen. Er is geen provider te vinden!
Even puur voor de zekerheid;



- Bellen in het buitenland staat aan op jullie Mijn Simyo? (Mijn Simyo - instellingen - netwerk instellingen)



- (data) Roaming staat aan op jullie telefoon?



Verder is het toestel herstarten vaak ook een optie waarbij er dan ongeveer 10 minuten gewacht word tot het toestel weer aangezet word.
Bellen in buitenland staat aan. Dataroaming heb ik aan en uit geprobeerd. Batterij verwijderd. Simkaart verwijderd. Opnieuw opgegestart.
Dan denk ik dat er een reset vanuit Simyo nodig is. Deze zijn echter in het weekend gesloten, al weer er wel eens een moderator op het forum verschijnen.
Bedankt voor de info. Ik ben benieuwd. Wel raar dat alles vorige week in Belgie nog werkte. Had bellen in buitenland altijd aan en bij aankomst in Italie staat bellen in buitenland ineens uit. Ik hoop dat ze me snel helpen!
Hoi DaddyD,



Welkom op het Simyo forum.



Wat vervelend dat je niet kunt bellen in Italië. Ik heb meteen een reset op je buitenland optie uitgevoerd. Zou jij je telefoon even uit en weer aan kunnen zetten om deze reset te voltooien?



Mocht het probleem hiermee niet meteen zijn verholpen, wil ik je adviseren om handmatig een netwerk met goede dekking te selecteren.



Hou je me op de hoogte?



Groetjes,

Sean



@Raytje bedankt voor je hulp!
Beste Sean,



Was idd vervelend zeker door het feit dat we door privé omstandigheden contact moesten onderhouden met Nederland. Ik ben net terug uit Italië. Handmatig selecteren lukte daar niet.



Ik en mijn partner hebben beide hetzelfde abonnement. In Italië hadden we allebei dezelfde problemen. Op het moment dat we in Duitsland landen hebben we allebei meteen een (automatisch) een netwerk te pakken. Dit was nog ruim voor dat je jou reactie plaatste. Daarbij heb je enkel mijn simkaart reset, en niet die van mijn partner.Beide werkt alles weer bij aankomst in Duitsland.



Zou het kunnen dat jullie geen afspraken hebben met de Italiaanse providers.

Ik hoop dit nooit meer mee te maken.Ik ben wel benieuwd wat nu het probleem was.



In afwachting van je reactie.



Mvrgr

DD
Hoi Daddyd,



Wat vreemd dat je in Duitsland direct een connectie met het netwerk kon maken. Wel erg fijn natuurlijk dat het daar wel werkt.



We hebben afspraken met verschillende providers in Italië. Dit zou het probleem dus niet mogen zijn. Jammer dat je het niet meer hebt kunnen testen nadat de reset uitgevoerd was door Sean. Helaas kan ik niet met terugwerkende kracht op het netwerk kijken en hierdoor dus niet inzien wat het probleem in Italië geweest is.



Mocht het nogmaals voorkomen, kunnen we weer wat meer bekijken op het moment dat je daar nog bent. Sorry dat ik jullie nu geen uitsluitsel kan geven :(



Als je nog vragen hebt, laat je het dan weten?



Groetjes,

Angela

Reageer