Skip to main content
Ha, hoe kan ik zorgen dat ik ook van uit Frankrijk kan bellen en gebeld worden?
Hoi MNS,



Welkom op het Simyo Forum.



Om te kunnen bellen en gebeld worden in het buitenland moet aan de volgende voorwaarden worden voldaan:



Op Mijn Simyo moet bellen/gebeld worden in het buitenland aanstaan.

Op je toestel moet dit ook aanstaan (vaak heet dit roaming)

Je toestel moet verbinding hebben met een netwerk. Vaak staat het toestel 'vast' op KPN/Simyo, dan heb je in het buitenland geen verbinding met een netwerk, je toestel laten zoeken naar een netwerk is dan vaak de oplossing.



Staat alles goed en heb je nog geen verbinding zet dan het toestel een poosje uit en daarna weer aan, als zelfs dit niet helpt zal je simkaart een reset moeten krijgen, dit kan door een moderator gedaan worden.
Hoi MNS,



Ook namens mij welkom op het Simyo forum.



Wat lekker dat je momenteel in Frankrijk bent 🆒



De instellingen op je aansluiting staan goed, en Ik zie dat je gisteravond een gesprek in Frankrijk hebt gevoerd. Betekent dit dat het probleem inmiddels is opgelost?



Mocht je weer tegen netwerkproblemen aanlopen, dan raad ik je aan handmatig een netwerk met goede dekking te selecteren.



Laat je het weten als ik je nog ergens mee kan helpen?



Groetjes,

Sean



@Franswon, bedankt voor je hulp!
Ik heb het idd met jullie eerste reactie kunnen oplossen. Bedankt!

Dag

Ineke
Hoi Ineke,



Fijn dat je nog even hebt laten weten of alles gelukt is 🙂 Heel goed om te zien dat de reactie van Franswon jou geholpen heeft en de oplossing aan het licht heeft gebracht! Mocht je nog verdere vragen hebben, laat je het dan weten?



Groetjes,

Angela

Reageer