Skip to main content

.

Hallo,

waarom kan ik niet bellen of gebeld worden in het buitenland terwijl ik de optie op aan heb gezet?
Hoi MirjamT,



Welkom op het forum, leuk dat je je vraag hier stelt:)



Ik heb je vraag verplaatst naar het subforum buitenland, zo kan iedereen het makkelijk vinden.



Aan je aansluiting zie ik inderdaad dat je via Mijn Simyo de optie bellen in en naar het buitenland aan hebt gezet. Voor de zekerheid heb ik de optie opnieuw aangemeld op het netwerk. Ik wil jou vragen hetzelfde te doen met je toestel op het moment dat je in het buitenland bent. Dit doe je door het toestel opnieuw op te starten.



Kun je nog geen verbinding kunnen maken met het netwerk, wil ik je vragen om handmatig naar een netwerk te zoeken met je toestel. In het buitenland zijn er meerdere providers per land die gelden als roaming partners van KPN. Probeer handmatig meerdere netwerken om er achter te komen welke provider in dat gebied werkt. ;)



Via deze link kun je kijken hoe dat bij jouw toestel moet.



Kun je hier laten weten of het werkt?
Hoi Ruud,



Het werkt!  Van de drie beschikbare netwerken was er nu eentje die werkte.

Eerder was dat niet het geval

Heel erg bedankt voor de snelle service.



Gr. Mirjam
Hoi MirjamT,



Top dat het is gelukt en je weer kunt bellen. Graag gedaan 🙂



Als je nog vragen aan ons hebt, dan weet je ons te vinden.
Ik sluit even aan bij dit bericht, omdat ik er zojuist achterkom dat ik met mijn Simyo Prepaid-SIM niet kan bellen (en geen telefoontjes en SMS'jes kan ontvangen) in Engeland! In Mijn Simyo zie ik dat ik Bellen in het buitenland AAN heb staan, maar als ik een SMS verstuur vanaf dat nummer, dan krijg ik een foutmelding: "Controleer netwerkdiensten". 

Ik kwam er toevallig achter, omdat ik een SMS uit Nederland moest ontvangen op dit nummer (ik gebruik doorgaans een Engelse SIM), en deze SMS niet aankwam. Wat gaat er mis?? Alvast dank!



Henk
Hoi hjkrajenbrink,



Welkom op ons forum:D



Ik zie aan je gegevens dat je zelf al een aantal keer opnieuw de optie 'bellen buitenland' aan en uit hebt gezet. Ik heb de optie nu opnieuw aangemeld op je simkaart en op het netwerk. Wil jij hetzelfde doen met je telefoon door hem opnieuw op te starten?



Daarnaast geldt vervolgens hetzelfde. Probeer handmatig verschillende netwerken. Ook jij kan deze link gebruiken om te kijken hoe je dat bij jouw toestel doet. ;)



Kun je hier aangeven welk netwerk het in jouw omgeving doet?



@MirjamT, fijn dat het werkt!
Ik heb het nu in 3 verschillende telefoons geprobeerd:

- Nokia 2310 (m'n oude telefoon, die ik wilde gebruiken voor m'n Nederlandse SIM)

- HTC One V (m'n huidige telefoon)

- Samsung Galaxy Ace (telefoon van m'n vriendin).



Het lukte echter in geen van de toestellen om te bellen of te SMS'en, noch om gebeld te worden of SMS'jes te ontvangen. Op de Samsung kreeg ik bovendien het bericht: "U kunt geen uitgaande oproepen doen terwijl oproepblokkering is ingeschakeld". Na wat zoeken op internet lijkt dit een provider-probleem te zijn, dus bij Simyo. Weten jullie zeker dat er nergens iets geblokkeerd staat bij dit nummer? 



Overigens heb ik het nummer al wel in Nederland kunnen gebruiken, enige tijd terug. Bovendien heb ik nog 5 euro beltegoed, dus daar kan het niet aan liggen. 



Tot slot: voor Simyo moet ik hier volgens mij het netwerk O2-UK hebben; met andere kan ik überhaupt niet verbinden. 



Ik hoor het graag! 
Ik heb eerder dit jaar op verzoek van Simyo het bereik hier in de UK (Schotland) getest, en daaruit bleek dat voor bellen elk netwerk te gebruiken is met uitzondering van Vodafone. De beste resultaten kreeg ik met O2 en Three (UK). Maar het hangt misschien van je lokatie af welke van de netwerken O2, Three en EE het meest betrouwbaar is voor roamende Simyo klanten. 
Hoi hjkrajenbrink,



Bedankt voor je reactie. Erg jammer dat je nog steeds geen netwerk hebt in Engeland.



Ik zie dat je nummer op 3 november is overgezet naar prepaid. Je nummer is vanaf dat moment gekoppeld aan je nieuwe simkaart. Is dit ook de simkaart dat je nu gebruikt? Je simkaart zou met 66 moeten beginnen.



Voor de zekerheid heb ik een reset uitgevoerd voor je aansluiting. Als je het toestel even uit en weer aanzet kan je controleren of je een netwerk kan selecteren?
Hallo ik ga regelmatig naar duitsland en ik kan ook niet bellen of gebeld worden. Ik krijg in beeld dat ik een stad moet kiezen. Heb al een paar keer geprobeerd om mijn telefoon in duitsland opnieuw op te starten en er gebeurd niks. Kunt u me helpen?
Beste Ali,



Dank voor je reactie en controle. De SIM begint inderdaad met 66, het nummer is begin november overgezet. Ik heb het toestel zojuist weer aangezet (de 'oude' Nokia), maar ik krijg nu de melding 'Registratie SIM-kaart mislukt'. Het gaat dus nog niet goed helaas... Ik kan het straks nog even in m'n smartphone proberen, maar ik vermoed dat dit niet veel uit zal maken.
Beste Ali,



Dank voor je reactie en controle. De SIM begint inderdaad met 66, het nummer is begin november overgezet. Ik heb het toestel zojuist weer aangezet (de 'oude' Nokia), maar ik krijg nu de melding 'Registratie SIM-kaart mislukt'. Het gaat dus nog niet goed helaas... Ik kan het straks nog even in m'n smartphone proberen, maar ik vermoed dat dit niet veel uit zal maken.




Hoi hjkrajenbrink,



Bedankt voor het uittesten.



Na aanleiding van je bericht heb ik je aansluiting nogmaals gecontroleerd. Je simkaart stond niet correct aangemeld op het netwerk. Dat probleem is nu verholpen.



Ik raad je aan om je toestel even uit en weer aan te zetten. Je zou dan kunnen bellen en gebeld worden in Engeland.



Houd je ons op de hoogte als het werkt?
Hallo ik ga regelmatig naar duitsland en ik kan ook niet bellen of gebeld worden. Ik krijg in beeld dat ik een stad moet kiezen. Heb al een paar keer geprobeerd om mijn telefoon in duitsland opnieuw op te starten en er gebeurd niks. Kunt u me helpen?



Hoi natasja31,



Welkom op het forum, goed dat je hier je vraag stelt.



Ik zie dat de optie voor bellen in/naar het buitenland sinds vorig jaar november aanstaan. Het zou geen probleem moeten opleveren in Duitsland. De laatste keer dat je daar hebt kunnen bellen was april dit jaar.



Op 25 december heb je via Mijn Simyo een reset uitgevoerd. Heb je sindsdien gebruik ervan kunnen maken?



Zou je de simkaart anders willen uitproberen in een ander toestel? Krijg je dan dezelfde melding te zien of is het dan wel mogelijk om handmatig netwerk te kiezen?
Hallo Ali,



Ik heb het zojuist geprobeerd, dit keer in mijn HTC One V, maar het lukt me nog niet om verbinding te maken met een netwerk. Ik kan de netwerken van O2, T-Mobile, Vodafone en 3 vinden, maar bij alle vier krijg ik de melding "Je SIM-kaart staat geen verbinding met dit netwerk toe". Ik heb Mijn Simyo nog even gecheckt, maar 'internationaal bellen' staat nog steeds op 'AAN'. 



Het lijkt een hardnekkig probleem dus... Zijn er nog andere mogelijkheden om het op te lossen misschien? Dank alvast!



Henk
Hallo Ali,



Ik heb het zojuist geprobeerd, dit keer in mijn HTC One V, maar het lukt me nog niet om verbinding te maken met een netwerk. Ik kan de netwerken van O2, T-Mobile, Vodafone en 3 vinden, maar bij alle vier krijg ik de melding "Je SIM-kaart staat geen verbinding met dit netwerk toe". Ik heb Mijn Simyo nog even gecheckt, maar 'internationaal bellen' staat nog steeds op 'AAN'. 



Het lijkt een hardnekkig probleem dus... Zijn er nog andere mogelijkheden om het op te lossen misschien? Dank alvast!



Henk




Van de genoemde netwerken doet alleen Vodafone het niet (geen roaming overeenkomst met KPN) maar de andere zouden het wel moeten doen, is mijn ervaring hier in Schotland. Is er niet een roaming aan/uit instelling op de HTC die toevallig verkeerd staat?
Nee, op mijn oude Nokia krijg ik ook geen verbinding. En hier in Birmingham zou in ieder geval O2 het prima moeten doen. Met mijn vorige Simyo-abonnement (op dezelfde SIM; nu heb ik prepaid) ging het ook prima, dus ik heb niet de indruk dat het aan telefooninstellingen ligt. 
Hoi hjkrajenbrink,



Het lag inderdaad niet aan je telefoon, maar aan je simkaart. Met behulp van de IT-afdeling heb ik zojuist nog wat aanpassingen aan je simkaart gedaan en het gecheckt bij de KPN netwerkspecialisten. Volgens onze gegevens kan het niet anders zijn dan dat het probleem zojuist helemaal is opgelost.



Zou je nog één keertje je telefoon opnieuw willen opstarten en handmatig zoeken naar een netwerk? 😃
Beste Tiury,



Zojuist heb ik het in zowel de oude Nokia als in m'n HTC getest, en nu werkt het inderdaad! In de Nokia had ik aanvankelijk nog problemen met het verzenden en ontvangen van SMS'jes (bij het versturen las ik "nummer is niet in gebruik" of zoiets), maar waarschijnlijk stond er iets met de berichtencentrale niet goed. In de HTC werkt alles naar behoren, en nu in de Nokia ook. 



Hartelijk dank voor jullie hulp, het is snel opgelost! 



Groeten Henk
Hoi hjkrajenbrink,



Wat ongelofelijk fijn om te horen dat je simkaart het nu doet! Bedankt voor je terugkoppeling, want ik zat al een beetje op je berichtje te wachten 😉.



Mocht er nog iets niet werken, laat het ons weten.



Voor nu wil ik je een fijne jaarwisseling wensen en een prettig 2015!
Hallo,



Ik heb alle berichten hier aandachtig gelezen. Ik kan niet bellen in Thailand. Ik krijg de melding "registratie simkaart mislukt" op mijn nokia. Ook heb ik mijn samsung s3 geprobeerd.



Bellen in het buitenland is geactiveerd. Ik heb een tegoed. Ik heb handmatig alle netwerken geprobeerd.



Ik heb eeb prepaid simkaart.



Kunnen jullie me verder helpen?



Groeten,

Leon
@LeonTh.



Je schrijft dit op zondag, vaak is er dan geen moderator. Wordt op zijn vroegst altijd waarschijnlijk morgen.

Probeer eens een buitenlandse (prepaid) sim indien mogelijk.



Friesian
@LeonTh.



Je schrijft dit op zondag, vaak is er dan geen moderator. Wordt op zijn vroegst altijd waarschijnlijk morgen.

Probeer eens een buitenlandse (prepaid) sim indien mogelijk.



Friesian




Hoi Friesian, bedankt voor je reactie. Mijn buitenlandse sim werkt prima. Ik wacht geduldig tot er weer een moderator is 🙂
Hoi LeonTh, welkom op het forum van Simyo!



Super dat je al het één en ander hebt doorgenomen. Dat helpt vaak al veel 🙂 Bedankt dat je al wat hebt aangegeven.

Ik heb net contact gehad met de netwerkspecialisten van KPN en zij geven aan dat je simkaart zich wel aanmeldt.



Er zijn drie netwerken die je kunt gebruiken, namelijk DTAC Thailand, AIS (Advanced Info Service) en True Move. Je kan je het beste aanmelden op “DTAC Thailand”, wil je dit netwerk selecteren?



Anders kun je de voorgaande netwerken selecteren. Mocht het niet lukken, dan hoor ik graag welke netwerken je allemaal ziet verschijnen wanneer je handmatig selecteert :)



Als de bovenstaande stappen niet werken, kun je dan je simkaart testen in een andere telefoon?



@Friesian; bedankt voor je reactie 😳
Beste Naomi,



Bedankt voor je reactie. Het werkt inmiddels perfect. Het werkte eigenlijk al perfect, maar ik had niet goed gekeken.



Ik had namelijk een andere oude simkaart in mijn telefoon gedaan, ervanuitgaande dat dat mijn simyo kaart was...



Suf he. Maar door jouw reactie werd ik weer scherp en keek ik nog eens goed.



Opgelost!



Groeten,

Leon
Dat kan gebeuren Leon! Je moet natuurlijk ook nooit je Simyo Simkaart uit jouw telefoon halen 😉 Fijn dat het nu toch opgelost blijkt te zijn. Als je nog vragen voor me hebt, laat het dan weten!



Groetjes,

Angela
Ook ik had er laatst last van , dat ik niet kon bellen in belgie.

Kon handmatig alle beschikbare netwerken selectere, maar op geen van de 3 kon ik bellen naar nederland vanuit belgie, terwijl de optie, bellen in het buitenland wel aan staat.



Heel erg vervelend als je niet bereikbaar bent.

Enig idee hoe dit komt?

Ben nu niet meer in het buitenland trouwens.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg Robin

Reageer