Wat kan ik nog doen?
Groetjes from the uitback
Felix
Hoe is het in de outback?
Vervelend dat je daar niet kan bellen! Zie je wel streepjes staan bij het geselecteerde netwerk dat je wel bereik hebt? Wat gebeurd er als je overschakelt naar een ander netwerk?
Kan me goed voorstellen wat langer in AUS te blijven...
Helaas is Vodafone AU het enige netwerk wat wordt geaccepteerd. Maar ik heb voldoende streepjes, dus geen problemen...
Heb je nog een idee?
Groet
Felix
Heb je je mobiel al een keer aan en uit gezet?
Mocht dit niet helpen zal je even moeten wachten tot helaas maandag. Dan is er namelijk weer een medewerker van Simyo en kan het verder worden opgepakt!
Dit heb ik al gedaan. Helaas geen succes.
Bedankt voor je steun. Ik wacht op een Simyo medewerker.
Groetjes
Had je graag geholpen maar helaas moet er echt wat dieper in de systemen gekeken worden.
Laten we hopen dat je in ieder geval een goeie vakantie hebt!
Welkom op het Simyo Forum!
Ah, wat jammer dat je geen bereik hebt in Australië! Ik heb jouw aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je instellingen op het netwerk goed staan. Dat wil zeggen dat je de optie 'Bellen in/naar het buitenland' gewoon aan hebt staan op Mijn Simyo. Ik heb toch die optie een reset gegeven, waarmee de instellingen vernieuwd worden. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?
Verandert dit iets? 🙂
Laat je me weten hoe 't gaat?
Groetjes,
Jihane
Bedankt dat je mij wilt helpen. Helaas lukte het niet, in tegendeel nu kan ik überhaupt geen netwerk meer vinden/instellen. Dat betekent dat ik ook niet meer in het netwerk Vodafone AU kann inloggen wat tot nu wel functioneerde maar nu niet meer.
Welke opties zijn er nog?
Groet,
Felix
Kunt u geen netwerken zien als u handmatig naar netwerken zoekt? In dat geval kan Simyo weinig voor u betekenen, want dan hebben geen providers bereik op de locatie waar u bent.
In het geval dat u wel netwerken ziet, welke netwerken ziet u? Soms helpt het om een aantal keren vlak na elkaar op hetzelfde netwerk te proberen te registeren. Kunt u aangeven welke fout(en) u krijgt bij het registreren bij een netwerk en bij welk netwerk u die fout krijgt?
Welke opties zijn er?
Super jammer dat het bellen niet wilt lukken, ik heb je simkaart een reset gegeven. Kun jij je toestel 15 minuten uitzetten om de reset af te ronden? Bij een reset wordt de simkaart opnieuw aangemeld bij het netwerk, ik hoop dat dit de oplossing is.
Maikel.twinnie, thanks voor het meedenken en oplossingen!
Groetjes,
Daisy
Net gedaan war nun voorstelde...Helaas geen succes....
Zijn er noch andere Oldies ?
Groetjes,
Felix
Ik weet niet wat je met oldies bedoelt maar ik ben 31. Hoop dat het oldie genoeg is!
Heb net even gebeld met onze netwerkspecialisten en die geven aan dat er op het netwerk geen beperking zou moeten zijn die jou belemmert om te kunnen bellen. Daarmee is je probleem helaas niet opgelost, maar we weten in ieder geval iets meer! Zij gaven overigens ook aan dat je vandaag bent aangemeld op een lokaal 2G-netwerk, dus je hebt in ieder geval verbinding.
Zou je je eigen simkaart in een ander toestel kunnen plaatsen om te kijken of je dan wel uitgaande oproepen kunt doen? En graag dan ook een andere simkaart in je eigen toestel. Want als het niet aan het netwerk ligt, dan moet het je simkaart of toestel zijn...
Groetjes,
Bas
Hoi Bas,
Inmiddels heb ik jouw voorstel omgezet (eigen simkaart in een ander toestel en andersom).
Met mijn simkaart kan ik ook niet op een andere toestel bellen. Maar met een andere simkaart kan ik wel op mijn toestel bellen. Helaas geen succes.
Ook heb ik vastgesteld dat mijn Huawei P8 lite niet (!) geblokkeerd is internationaal te bellen.
Wat zijn de verdere opties (niet oldies ) ? (Ik ben 41, jij weet toch meer van af van technische dingen als ik… was gewoon een spelletje fout met de tablet)
Groet,
Felix
Hoi Felix,
Bedankt voor je reactie!
Het lijkt erop dat het aan je simkaart ligt, want zowel het netwerk als de toestellen functioneren zoals het hoort. Maar ik kon het niet laten om nog een keer naar onze netwerkspecialisten te bellen
We zijn er nu achter gekomen dat het misschien tóch een netwerkinstelling is Het lukte niet om dat gelijk op te lossen, maar ik bel ze om 16:00 uur (Nederlandse tijd) even terug om te vragen of het gelukt is. Dan wil ik dat in ieder geval nog even checken voordat we overgaan tot het versturen van een vervangende simkaart. Fingers crossed!
EDIT: kun je even je toestel opnieuw opstarten en kijken of het nu wel lukt om iemand te bellen?
Groetjes,
Bas
Hoi Bas,
Fantastisch. Het is opgelost!
Many thx en groeten uit Australia
Felix
Hoi Felix,
Ik ben nu speciaal hiervoor ingelogd op het forum. Top dat het eindelijk gelukt is!
Als we je nog ergens mee kunnen helpen dan weet je ons te vinden
Groetjes,
Bas
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.