.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen en sms'en in België?

  • 12 April 2018
  • 8 reacties
  • 436 Bekeken

Beste,

Ik verblijf hoofdzakelijk in België.
Nu werkt mijn nr al enige tijd niet meer. Ik kan niet meer bellen sms etc.
Wel noodnummers bellen(er is dus wel een netwerk verbinding) maar ik krijg geen mogelijkheid tot bellen.

Kunt u bekijken wat hiervan de oorzaak is?

alvast bedankt
mvg
J.Pfennings
icon

Beste antwoord door Ashweeta 12 April 2018, 15:02

Bekijk originele reactie

8 reacties

Beste @jerpfe

Haal om te beginnen je telefoonnummer even weg. Kan tot een uur na plaatsen bericht.
Het forum is openbaar te lezen en omwille je privacy dan ook niet toegestaan.

Hieronder een algemene checklist:

Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan de (instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.


Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Prima, ik ga de kruisproef eens proberen.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi jerpfe!

Welkom op het Forum!

Goed dat je je nummer al hebt verwijderd. Zoals Ray het al aan heeft gegeven, is het Forum openbaar. Daarom is het niet toegestaan om privé gegevens te plaatsen.

Onhandig dat je niet kan bellen in België! Ik heb naar je aansluiting gekeken. Je hebt een prepaid aansluiting. Ik zie meteen waarom jij niet kan bellen en sms'en. Je hebt momenteel geen beltegoed op je simkaart staan. Als je geen beltegoed hebt, kan je niet bellen en sms'en. Je kan je beltegoed opwaarderen via Mijn Simyo. Zodra je dit hebt gedaan, kan je weer bellen en sms'en. Een kruisproef is dus niet meer nodig om te proberen.

Laat je het mij weten of het opwaarderen lukt?

@Ray, bedankt voor je checklist!

Groetjes,
Ashweeta
Reputatie 7
Badge +6
Een Kleine aanvulling op de circulerende checklist, die het Verder overigens goed doet👍☺️
Reputatie 6
Badge +5
Inderdaad, Ron H :)

Groetjes,
Niels
Een Kleine aanvulling op de circulerende checklist, die het Verder overigens goed doet👍☺️

Goeie maar in ons eigen land geldt dezelfde voorwaarde dus ik neem stiekem aan dat ie er daarom niet bij staat. 😁
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ray,

Dat klopt helemaal! :D

Bedankt.

Groetjes,
Asma
Hij is er toch bij gezet.. 👍

Reageer