Skip to main content

.

hallo simyo, ik zit in het buitenland en kan niet bellen heb alles al geprobeerd maar het werkt echt niet. Ik hoop dat jullie mij snel kunnen helpen want ik ga de bergen in waar het belangrijk is dat je kan bellen of internet hebt voor als je elkaar kwijt bent. mijn tel geeft wel aan dat ik bereik heb en 3g netwerk maar hij doet verder niets, heb hem opnieuw opgestart en alle andere mogelijkheden ook gehad zoals handmatig zoeken, inloggen op mijn simyo en buitenland aanzetten enz. ik hoop dat jullie zsm iets voor mij kunnen betekenen want op deze manier kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan.



gr thijs
Hoi thijsdw1988,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat vervelend dat je geen bereik hebt in het buitenland 😞. Ik kan me goed voorstellen dat dit belangrijk voor je is. Ik heb je aansluiting bekeken en zie dat de buitenlandopties aan staan. Ik heb deze voor je gereset.



Ik weet niet welke telefoon je hebt, dus ik raad je aan om een kijkje te nemen op deze pagina. Hier kun je je telefoon selecteren en via Buitenland > Bellen, sms en internet vind je alle instellingen voor het gebruik in het buitenland. Als je al deze stappen volgt en je telefoon opnieuw opstart, moet je kunnen bellen en internetten.



Laat je mij even weten of de instructies geholpen hebben? :$



Groetjes,

Estelle
hoi estelle bedankt voor je reactie. Ik heb het geprobeerd en alle opties die er zijn heb ik al gehad, helaas werkt het nog steeds niet. ik heb een iPhone 6 btw.. maar zoals gezegd geeft hij aan dat ik alles goed ontvang, er staat dus 3g etc boven in beeld alleen hij laadt niets en belt niet. Wat kan ik nu nog proberen?



gr thijs
Hoi thijsdw1988,



Wat jammer dat reset niks heeft uitgehaald. Ik heb meteen even contact opgenomen met de netwerkspecialisten van KPN, om te zien of zij nog een reden kunnen vinden waarom jij niet kunt bellen en internetten. Volgens hen staat elk poortje open om te kunnen roamen (bellen en internet), dus dat het verstandig is om de roaming instellingen van je iPhone na te kijken of deze wel aan staat.



Nu heb ik geen iPhone om deze instellingen vandaan te halen, dus ik kun je het beste verwijzen naar Apple support, met bijvoorbeeld dit artikel. Daarnaast is het misschien ook verstandig om handmatig te zoeken naar andere beschikbare netwerk.



Laat je me weten of je iets hebt kunnen vinden?



Groetjes, Tiury
bedankt voor de hulp maar de stappen die je voorstelt heb ik allemaal al gedaan en hij doet het nog niet. erg vervelend, maar denk dat het dan ook niet dat het dan ook nog gaat lukken aangezien ik dank alle mogelijke opties al 10 keer heb geprobeerd. toch bedankt voor de hulp...
Hoi Thijsdw1988,



Wat vervelend voor je dat al die moeite nog geen effect heeft gehad. Is het een mogelijkheid om een kruistest uit te voeren? Dit betekent dat je jouw simkaart tijdelijk in een andere telefoon probeert, en een andere simkaart in jouw toestel plaatst. Op deze manier kan je erachter komen of het probleem bij de telefoon of bij de simkaart ligt. Ik hoor graag van je of dit is gelukt!



Groetjes,

Sean

Reageer