Skip to main content

.

Ik ben in het buitenland (Frankrijk) en vandaag heb ik de nieuwe simkaart geactiveerd.
De toestel geeft al 6 uren nog geen mobiel netwerk aan. Geen internet en ook niet kunnen bellen. Als ik probeer te bellen zegt scherm: Uitgaande gesprekken niet mogelijk als functie voor gesprekken geblokkeerd staat. Bij oude simkaart werkte het gewoon

Nummer oud = nummer nieuw ofwel zelfde nummer bij zelfde provider = Simyo


Ik ben naar mijn Simyo geweest en de optie "bellen in en uit het buitenland" aan gezet, de toestel uit en weer aan gezet, sim kaart in en uit gehaald, 45 minuten gewacht maar hij doet het nog steeds niet.


Wat moet ik hier tegen doen? Alles instellingen gecontroleerd op telefoon en bij mijn Simyo

Heb je handmatig al eens een andere provider geprobeerd @Samurai ?

Zie anders ook eens onderstaande link voor aanvullende info:

https://www.simyo.nl/klantenservice/roaming


Werkt ook niet.  Kan niet internetten maar ook niet bellen en gebeld worden met de nieuwe Simkaart


Hoi @Samurai,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je nog geen bereik hebt in Frankrijk! Ik help je graag verder hiermee.

Ik heb zojuist een reset uitgevoerd, hiermee maakt je simkaart opnieuw verbinding met het netwerk. Het is belangrijk dat je je telefoon nog even helemaal uitschakelt voor 15 minuten zodra je dit leest. Daarna kun je checken of je weer bereik hebt of eventueel weer handmatig een netwerk selecteren in je telefoon.

Bedankt voor je hulp @J.D.L.🙂

Ik hoor graag van je of dit je heeft geholpen.

Groetjes,
Roeqajja


Beste Roeqajja ,

Dank voor meedenken in deze.

Maar helaas heeft het niet geholpen. APN gecontroleerd en 2 andere netwerken geprobeerd.

Geen internet en ook geen bel/ontvangstmogelijkheid. Als ik probeer te bellen blijf ik deze tekst krijgen Als ik probeer te bellen: Uitgaande gesprekken niet mogelijk als functie voor gesprekken geblokkeerd staat. En bij Bouyges telecom krijg ik dat in Frans op bandje te horen dat er geen verbinding te maken is.

Groet van een wanhopige Samurai,


P.S. Nieuwe SIMkaart ook in andere telefoon gedaan en ook daarin werkt ze totaal niet
Niet zelf kunnen bellen, gebeld kunnen worden en geen internet. De kaart maakt geen contact met geen enkel netwerk.

Hoi @Samurai,

Bedankt voor je reactie. Jammer dat de reset niet heeft geholpen.

Ik heb zojuist contact gehad met onze Netwerk Specialist en die zag een blokkade op de dataroaming van jouw simkaart. Deze is nu opgeheven. Zou je de telefoon uit en aan kunnen zetten? Ik ga ervan uit dat je hierna weer verbinding moet kunnen maken met het netwerk in Frankrijk!

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy


Beste Amy,

Dank daarvoor maar helaas, ook na instellen ander netwerk, doet mijn toestel nog steeds niets. Kan dus nog niet gebeld worden, niet zelf bellen en ook geen internet. Denk dat het probleem echt bij de SIM kaart ligt die men mij heeft toegezonden.

Heb altijd Simyo prepaid gehad en ben altijd bereikbaar geweest en kunnen bellen. Dus het ligt niet aan het toestel een NokiaG20.

Groet van Samurai


Beste Amy,

Telefoon, met oude simkaart, geeft aan het internet verbonden is met 4G.
WebSites openen nog niet maar dat kan te maken hebben met de uithoek en dekking. Ga dat morgen in de stad wel proberen
Kan ook bellen en gebeld worden.
 
Al met al wel stapje verder. Hopelijk probleem opgelost, ik laat morgen wel weten of het zo is
Groet van Samurai

Hoi @Samurai,

Bedankt voor je reactie. Als ik het goed begrijp lijkt het inmiddels te werken! Fijn 😊.

Mocht je nog klachten ervaren dan hoor ik het graag. 

Groetjes,
Amy


Hallo Amy,

Telefonie deel werkt

Internet werkt niet ondanks ANP check van de instellingen en het proberen van 3 verschillende providers in de regio, in de stad en buiten de stad. Terwijl telefoon wel aangeeft dat er simyo internet is werkt up-en downloaden niet. Als ik een site wil benaderen krijg ik de melding dat er geen internet is.

Help?

Met vriendelijke groet,

Samurai


Hoi @Samurai,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat het internet nog steeds niet werkt! Ik heb zojuist even een aparte reset uitgevoerd voor de internet optie. Zou je de telefoon opnieuw kunnen opstarten? 

Ik hoor graag of het hierna werkt! 

Groetjes,
Amy


Hallo Amy,

Helaas werkt niet.

Zie ook geen verbruik (check ik net op website van simyo)

Groet van de wanhopige Samurai


Hoi @Samurai,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat de reset niet heeft geholpen!

Onze technische dienst is mee gaan kijken op je aansluiting en zij hebben een error op het netwerk gevonden. Zij hebben aangegeven dat je hoogstwaarschijnlijk vanavond weer internetverbinding zou moeten hebben.

Ik hoor graag van je of alles naar behoren werkt hierna!

Groetjes,
Roeqajja


Hallo Roeqajja

 

Helaas geen internet mobiel.

Heb opnieuw opgestart,  uur uitgelaten,  provider gewisseld  maar allemaal geen succes

Heeft technische dienst de Errol wel afgehandeld?

 

Groet samurai


Ik waardeer jullie inzet maar aan mijn geduld begint langzaam een eind te komen. Ben nu al bijna 2 weken bezig dit simpele probleem op te lossen. In Frankrijk bij Orange een simkaart gekocht uiteindelijk en die werkte in 1 seconde

Ben nu in Nederlands maar het werkt nog steeds niet !!!!!

Met groet

Samaurai


Hoi @Samurai,

Bedankt voor je bericht. Het spijt me om te horen dat het nog niet is opgelost!

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens en laatste 3 cijfers van je simkaartnummer (deze staat op de achterkant van je simkaart). Ik laat de technische dienst dan nog eens mee kijken op je aansluiting.

Groetjes,
Roeqajja


Bericht aan je gedaan

 

Gr,

 

samurai


Hoi @Samurai,

Bedankt voor je reactie.

Ik help je graag verder via de privéchat!

Groetjes,
Roeqajja


Nieuwe kaart. Probeer ik te bellen krijg ik te horen: uw telefoonnummer is om administratieve reden geblokkeerd ! Er werkt nog niets dus.


Hoi @Samurai,

Bedankt voor je bericht. Ik heb begrepen dat je mijn collega Roeqajja al spreekt via haar privéberichten. Ze zal je daar verder helpen 😊.

Groetjes,
Amy


Hallo Amy,

Dank voor je reactie maar er gebeurd tot aan nu weinig wat ik merk.

Nu is nummer geblokkeerd om administratieve reden wel dat moet toch zo opgelost zijn?

Geduld met Simyo begint echt op re raken ondanks jullie inzet

Groet

 

Samurai


Bijna 24 uur verder en geen fatsoenlijk antwoord en totaal geen verbinding; EINDE CONTRACT! Terug naar waar ik begon dus Simyo prepaid met mijn tegoed van een ruim 20 Euro. bven nu al meer dan 2 weken bezig en niks wat een waardeloze organisatie is dit; de K van de knp staat voor iets maar nmiet voor kwaliteit en service


Het werkt na bijna 3 weken. Vele uren ergernis.
Hoe gaat Simyo dit aan mij compenseren?


de K van de knp staat voor iets maar nmiet voor kwaliteit en service

Je bent ook klant bij Simyo en niet bij KPN @Samurai 


@J.D.L. JBL: Simyo is onderdeel van KPN en ik vroeg je ook niet om een reactie! Laten we daar helder in zijn.


Reageer