.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen en internetten in België?

  • 23 December 2023
  • 3 reacties
  • 62 Bekeken

Ik kan niet bellen of internetten in België helaas. 

Roaming staat aan, bellen en internetten in buitenland staat ook aan. Ik heb geprobeerd handmatig een netwerkoperator (Proximus) te selecteren, maar dit wil hij ook niet doen. Ik heb ook een paar keer mijn mobiel uit en aangezet. Helaas zonder resultaat. 

 

Iemand nog ideeën of iemand die mij verder kan helpen? Vooral niet kunnen bellen voelt erg onprettig.

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Amy 27 December 2023, 12:31

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @TwijfelBelg,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat je geen bereik hebt in België! Wij hebben geen overeenkomst met Proximus dus het klopt dat je daar niet mee kan verbinden helaas. Je kan proberen om handmatig te verbinden met Orange B of Base, vaak moet je dit vaker dan 1 keer achter elkaar doen om een verbinding te krijgen. 

Voor nu heb ik een reset uitgevoerd op de dataroaming van de simkaart. Zou je het toestel voor 15 minuten kunnen uitschakelen en hierna testen of het weer lukt met bellen en internetten? 

Groetjes,
Amy

Dag Amy,

 

Dankjewel voor je uitgebreide reactie en de reset. Helaas kan ik niet testen of het meer werkt (want niet meer in België).

 

Maar voor de volgende keer: ik had alleen Proximus als optie. Voor Orange en base stonden er slotjes en tussen haakjes verboden. Had ik deze alsnog moeten kiezen?

 

Groetjes, TwijfelBelg

Reputatie 7
Badge +6

Hi @TwijfelBelg,

Bedankt voor je reactie.

Wat vreemd dat je de netwerken Orange en Base niet kon kiezen! Ik durf je niet te zeggen wat de reden hiervan is. Het zou kunnen dat je de netwerken nu wel kunt uitkiezen vanwege de reset, maar dit kun je nu helaas niet uittesten. Wij horen graag van je of dit heeft geholpen zodra je weer in België bent!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer