Skip to main content
Hoi Simyo,



Ik woon sinds een twee weken in het buitenland (waar ik een simkaart gebruik met een Zweeds nummer) en daarom had ik om mijn Nederlandse nummer te behouden een prepaid kaart aangevraagd met nummer overdracht. Deze heb ik nodig om te kunnen internetbankieren (TAN-codes ontvangen). Helaas werkt mijn Simkaart niet, ik kan wel WiFi gebruiken, maar heb verder geen bereik. 



Ik heb de simkaart in andere telefoons gedaan, waarin hij ook niet werkt. Ik heb de telefoons verschillende malen aan en uit gezet. Mijn Simyo geeft aan: N/A. De optie bellen in het buitenland staat ook ingeschakeld. 



Kunt u proberen de simkaart opnieuw te activeren? Heeft u een andere oplossing misschien? 
Er is een tijd geweest dat die TAN codes mij hier in de UK niet bereikten. Vandaar dat ik ben overgestapt op de ING app: nadat die is geregistreerd kun je je bankrekening beheren overal waar internet is zonder dat daar TAN sms'jes aan te pas komen. Werkt perfect.



Mocht je toch de voorkeur geven aan TAN codes per sms, dan kan je net zo goed een buitenlands mobiel nummer opgeven. Dan is er geen reden meer om speciaal voor dat doel een Simyo aansluiting aan te houden (maar het is wel zo makkelijk en voordelig om een Nederlandse simkaart te houden voor als je weer eens in NL bent).



Waarom je Simyo sim in Zweden niet werkt is een ander probleem waar ik helaas geen oplossing voor heb. Mogelijk moet er door Simyo iets gereset worden.
Er is een tijd geweest dat die TAN codes mij hier in de UK niet bereikten. Vandaar dat ik ben overgestapt op de ING app: nadat die is geregistreerd kun je je bankrekening beheren overal waar internet is zonder dat daar TAN sms'jes aan te pas komen. Werkt perfect.



Mocht je toch de voorkeur geven aan TAN codes per sms, dan kan je net zo goed een buitenlands mobiel nummer opgeven. Dan is er geen reden meer om speciaal voor dat doel een Simyo aansluiting aan te houden (maar het is wel zo makkelijk en voordelig om een Nederlandse simkaart te houden voor als je weer eens in NL bent).



Waarom je Simyo sim in Zweden niet werkt is een ander probleem waar ik helaas geen oplossing voor heb. Mogelijk moet er door Simyo iets gereset worden.





Dankjewel voor je reactie! 



Nadat mijn telefoon erg langzaam werd heb ik de fabrieksinstellingen erop nieuw opgezet. Het reinstalleren van de ING app was daarna niet mogelijk, omdat ze willen bevestigen met het Nederlandse nummer dat het niet doet. 



ING aanpassen op mijn Zweedse nummer is mogelijk, maar kost een een week en als ik weer in Nederland ben in juni ben ik nog nergens... 



Ik hoop dat Simiyo me kan helpen met het fixen van mijn simkaart! 
Hoi RVD,



Welkom op het forum.



Erg vervelend dat je je simkaart niet in het buitenland kan gebruiken. Bellen in en naar het buitenland met je prepaid zou mogelijk zijn.



Ik zie dat je de optie 'Bellen in/naar het buitenland' nog niet hebt ingeschakeld. Je kan de optie 'Bellen in en naar het buitenland' aanzetten op Mijn Simyo onder het tabblad Mijn instellingen & simkaart. Je kunt de optie weer uit zetten, als je terugkomt van het buitenland.



Verder zou je de tips van Scotsman kunnen opvolgen om gebruik maken van de ING App of een buitenlands nummer op te geven.



Geef door of alles gelukt is?



@Scotsman, bedankt voor je handige tips!
Hoi Ali,



Bedankt voor je reactie.



Zoals ik in mijn eerste post had aangegeven staat de optie: Bellen in en naar het buitenland al aan. Ik heb hem nu uit gezet en opnieuw ingeschakeld. Er is niks veranderd, de simkaart heeft nog steeds geen bereik.



Ik waardeer de tips van Scotsman, maar ik zou toch graag mijn Nederlandse nummer willen kunnen gebruiken. 



Kunt u een andere oplossing aanraden?
Heb je al geprobeert handmatig een ander netwerk te kiezen? 
Heb je al geprobeert handmatig een ander netwerk te kiezen? 





Natuurlijk, er zijn zes netwerken beschikbaar en hij wil op geen enkele registreren.. 
Hoi RVD,



Ik ben bang dat er hier sprake is van een klein beetje verwarring. Ik zal proberen uit te leggen wat hier nu mis gaat en hoe we dit gaan oplossen.

Onlangs ben je overgestapt van Sim Only naar Prepaid. Je hebt op 10 januari een nieuwe Prepaid simkaart besteld en nummerbehoud aangevraagd van je oude Sim Only. De bijbehorende nieuwe simkaart zul je op 12 of 13 januari hebben gekregen.

Je hebt hiermee een heel nieuwe aansluiting én een heel nieuwe Mijn Simyo gekregen. Én een nieuw wachtwoord voor Mijn Simyo.



Wat er nu gebeurt is dat je inlogt op Mijn Simyo met je oude wachtwoord. Je komt dan in je oude Mijn Simyo terecht en hebt daar de optie 'Bellen in en naar het buitenland' uit- en aangezet.

Ik zal je zometeen een nieuw wachtwoord sturen voor je nieuwe Mijn Simyo. Daarmee log je dan in en dan zet je 'Bellen in en naar het buitenland' aan.



Heb ik het zo duidelijk uitgelegd voor je?
Hoi RVD,



Ik ben bang dat er hier sprake is van een klein beetje verwarring. Ik zal proberen uit te leggen wat hier nu mis gaat en hoe we dit gaan oplossen.

Onlangs ben je overgestapt van Sim Only naar Prepaid. Je hebt op 10 januari een nieuwe Prepaid simkaart besteld en nummerbehoud aangevraagd van je oude Sim Only. De bijbehorende nieuwe simkaart zul je op 12 of 13 januari hebben gekregen.

Je hebt hiermee een heel nieuwe aansluiting én een heel nieuwe Mijn Simyo gekregen. Én een nieuw wachtwoord voor Mijn Simyo.



Wat er nu gebeurt is dat je inlogt op Mijn Simyo met je oude wachtwoord. Je komt dan in je oude Mijn Simyo terecht en hebt daar de optie 'Bellen in en naar het buitenland' uit- en aangezet.

Ik zal je zometeen een nieuw wachtwoord sturen voor je nieuwe Mijn Simyo. Daarmee log je dan in en dan zet je 'Bellen in en naar het buitenland' aan.



Heb ik het zo duidelijk uitgelegd voor je?





Hoi Ernst,



Dus ik heb twee Mijn Simyo accounts met hetzelfde nummer, maar elk een ander wachtwoord?



Ik kijk uit naar je mailtje! Het is vast zo opgelost dan. Dankjewel! 
Hoi RVD,



Sorry voor de verwarring met je wachtwoorden etc. Ik zie dat de e-mail niet is aangekomen, dus ik heb 'm zojuist nogmaals verstuurd. Zou je ons willen laten weten of het is gelukt om verbinding te krijgen met het netwerk?



Tip: zet na het aanzetten van de optie 'Bellen in en naar het buitenland' je telefoon even uit/aan. Zo registreert je telefoon zich sneller op het netwerk 😉.
Email ontvangen! Het is gelukt, ik heb weer bereik. Dankjewel! 
Hoi RVD,



Top dat je de e-mail hebt gekregen. Bedankt dat je het doorgeeft en heel fijn dat je weer bereik hebt 🙂 Graag gedaan.



Als je nog vragen hebt, dan zien we je graag terug 😮

Reageer